V současné době pracuje Jari-Matti Latvala na uzpůsobení svého jezdeckého stylu vozu Volkswagen Polo R WRC. Zdá se, že novému vozu pomalu přichází "na kloub" - od Portugalska by chtěl bojovat o umístění na stupních vítězů, od Finska pak chce útočit na vítězství
"Mým cílem pro začátek roku bylo, umisťovat se konstantně v TOP5. Z tohoto pohledu nebyl začátek roku zrovna povedený. Navíc pokud se start do sezony povede týmovému kolegovi v tak grandiozním stylu, jako se to povedlo Sebovi, pak vypadají výsledky ještě hůř. V Mexiku jsem měl prostě smůlu, ve Švédsku mi chybělo 7s na podium. Mohl jsem tam jet rychleji, ale bylo to za cenu většího rizika," říká nová posila továrního týmu Volkswagen, Jari-Matti Latvala.
"Nesmíme zapomínat na to, že Seb zná Polo velmi dobře. Spolupodílel se na vývoji vozu po celý loňský rok. Naproti tomu já jsem v týmu nový a přicházím sem po 10 letech u M-Sportu a Fordu. S Volkswagenem jsem se snažil jet tak, jako by to byl Ford. Ale tak to nefunguje, Polo je jiné auto. Až ve Švédsku jsem si to vlastně pořádně uvědomil - nemusím měnit nastavení, musím změnit jezdecký styl."
Největší rozdíl mezi Polem R WRC a Fiestou RS WRC je především v chování v zatáčkách. S Fordem ještě můžete brzdit v zatáčce, Volkswagen je postaven spíše jako okruhový speciál: "S Polem zrychlujete už od začátku zatáčky. Předtím s Fiestou jsem mohl brzdit ještě v zatáčce a zrychlovat jsem mohl začít teprve za vrcholem zatáčky. Auto mi také dovolovalo vyjet ze zatáčky v menším driftu."
Obecně se má za to, že podobně jako Polo se řídí i Citroën DS3 WRC. "Zdá se, že Citroën i Volkswagen jsou postaveny na jezdecký styl Sebů. Řekl bych ale, že od posledního dne v Mexiku už se moje jízda zlepšila, což dokazuje i zisk bonusového bodu z Power Stage. V pátek, po nehodě, mi chvíli média dávala za vinu toto odstoupení. V Monaku jsem udělal chybu, to uznávám, v Mexiku však ne.
Hodně ale člověku pomáhá, když ví, že tým stojí za ním. Volkswagen se snaží myslet pozitivně. Od Portugalské rally bych chtěl bojovat o umístění na podium, od Finska pak o vítězství."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.