Latvala: Od Portugalska boj o podia, od Finska pak o vítězství

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 2. dubna 2013 13:27
Sdílej:

V současné době pracuje Jari-Matti Latvala na uzpůsobení svého jezdeckého stylu vozu Volkswagen Polo R WRC. Zdá se, že novému vozu pomalu přichází "na kloub" - od Portugalska by chtěl bojovat o umístění na stupních vítězů, od Finska pak chce útočit na vítězství

"Mým cílem pro začátek roku bylo, umisťovat se konstantně v TOP5. Z tohoto pohledu nebyl začátek roku zrovna povedený. Navíc pokud se start do sezony povede týmovému kolegovi v tak grandiozním stylu, jako se to povedlo Sebovi, pak vypadají výsledky ještě hůř. V Mexiku jsem měl prostě smůlu, ve Švédsku mi chybělo 7s na podium. Mohl jsem tam jet rychleji, ale bylo to za cenu většího rizika," říká nová posila továrního týmu Volkswagen, Jari-Matti Latvala.

"Nesmíme zapomínat na to, že Seb zná Polo velmi dobře. Spolupodílel se na vývoji vozu po celý loňský rok. Naproti tomu já jsem v týmu nový a přicházím sem po 10 letech u M-Sportu a Fordu. S Volkswagenem jsem se snažil jet tak, jako by to byl Ford. Ale tak to nefunguje, Polo je jiné auto. Až ve Švédsku jsem si to vlastně pořádně uvědomil - nemusím měnit nastavení, musím změnit jezdecký styl."

Největší rozdíl mezi Polem R WRC a Fiestou RS WRC je především v chování v zatáčkách. S Fordem ještě můžete brzdit v zatáčce, Volkswagen je postaven spíše jako okruhový speciál: "S Polem zrychlujete už od začátku zatáčky. Předtím s Fiestou jsem mohl brzdit ještě v zatáčce a zrychlovat jsem mohl začít teprve za vrcholem zatáčky. Auto mi také dovolovalo vyjet ze zatáčky v menším driftu."

Obecně se má za to, že podobně jako Polo se řídí i Citroën DS3 WRC. "Zdá se, že Citroën i Volkswagen jsou postaveny na jezdecký styl Sebů. Řekl bych ale, že od posledního dne v Mexiku už se moje jízda zlepšila, což dokazuje i zisk bonusového bodu z Power Stage. V pátek, po nehodě, mi chvíli média dávala za vinu toto odstoupení. V Monaku jsem udělal chybu, to uznávám, v Mexiku však ne.

Hodně ale člověku pomáhá, když ví, že tým stojí za ním. Volkswagen se snaží myslet pozitivně. Od Portugalské rally bych chtěl bojovat o umístění na podium, od Finska pak o vítězství."

Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.