V současné době pracuje Jari-Matti Latvala na uzpůsobení svého jezdeckého stylu vozu Volkswagen Polo R WRC. Zdá se, že novému vozu pomalu přichází "na kloub" - od Portugalska by chtěl bojovat o umístění na stupních vítězů, od Finska pak chce útočit na vítězství
"Mým cílem pro začátek roku bylo, umisťovat se konstantně v TOP5. Z tohoto pohledu nebyl začátek roku zrovna povedený. Navíc pokud se start do sezony povede týmovému kolegovi v tak grandiozním stylu, jako se to povedlo Sebovi, pak vypadají výsledky ještě hůř. V Mexiku jsem měl prostě smůlu, ve Švédsku mi chybělo 7s na podium. Mohl jsem tam jet rychleji, ale bylo to za cenu většího rizika," říká nová posila továrního týmu Volkswagen, Jari-Matti Latvala.
"Nesmíme zapomínat na to, že Seb zná Polo velmi dobře. Spolupodílel se na vývoji vozu po celý loňský rok. Naproti tomu já jsem v týmu nový a přicházím sem po 10 letech u M-Sportu a Fordu. S Volkswagenem jsem se snažil jet tak, jako by to byl Ford. Ale tak to nefunguje, Polo je jiné auto. Až ve Švédsku jsem si to vlastně pořádně uvědomil - nemusím měnit nastavení, musím změnit jezdecký styl."
Největší rozdíl mezi Polem R WRC a Fiestou RS WRC je především v chování v zatáčkách. S Fordem ještě můžete brzdit v zatáčce, Volkswagen je postaven spíše jako okruhový speciál: "S Polem zrychlujete už od začátku zatáčky. Předtím s Fiestou jsem mohl brzdit ještě v zatáčce a zrychlovat jsem mohl začít teprve za vrcholem zatáčky. Auto mi také dovolovalo vyjet ze zatáčky v menším driftu."
Obecně se má za to, že podobně jako Polo se řídí i Citroën DS3 WRC. "Zdá se, že Citroën i Volkswagen jsou postaveny na jezdecký styl Sebů. Řekl bych ale, že od posledního dne v Mexiku už se moje jízda zlepšila, což dokazuje i zisk bonusového bodu z Power Stage. V pátek, po nehodě, mi chvíli média dávala za vinu toto odstoupení. V Monaku jsem udělal chybu, to uznávám, v Mexiku však ne.
Hodně ale člověku pomáhá, když ví, že tým stojí za ním. Volkswagen se snaží myslet pozitivně. Od Portugalské rally bych chtěl bojovat o umístění na podium, od Finska pak o vítězství."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?