AKTUALIZACE; O kvalitách jezdců jezdících ve WRC jasně svědčí výsledky prvních závodů Sébastiena Loeba a Pettera Solberga. Oba totiž dokázali vyhrát svůj vůbec první závod v nové sérii - Loeb s GT vozem a Solberg s rallycrossovým.
AKTUALIZACE: Na Velikonoční pondělí se jel ve Francii hlavní závod. Závod tentokrát rozjížděl Sébastien Loeb, který držel McLaren MP412C GT3 na vedoucí pozici, jenže při zajíždění do boxů na povinnou výměnu se svým týmovým kolegou si rozepl moc brzy pásy, za což byl penalizován. Také kolega Alvaro Parente dostal penalizaci, což posádku srazilo až na 12. místo v cíli.
PŮVODNÍ ZPRÁVA: Devitinásobný mistr WRC, Sébastien Loeb, vstoupil jak nejlépe mohl do šampionátu FIA GT, který se jel ve francouzském Nogaru. Francouz tvoří posádku s Alvarem Parentem a jezdí s vozem McLaren MP4-12C GT3 týmu Loeb Racing. Loeb získal vítězství poté, co předjel Audi týmu WRT s Nikolausem Mayrem-Melnhofem za volantem, když do cíle hodinového závodu zbývalo méně jak 6 a půl minuty.
Závod začínal kolega Parente, který jezdil za Rene Rastem, kolegou Mayra-Melnhofa. Zastávka však týmu Loeb Racing nevyšla podle představ a něco málo na vedoucí duo ztratil. Loeb potřeboval pouhá tři kola na to, aby ztrátu na Audi R8 LMS ultra zlikvidoval, jenže pak byl dalších 9 kol zaseknutý za zadním křídlem Audi.
Nakonec se mu v zatáčce číslo 7 pořadilo Audi předjet. "Pořád jsem byl s nimi v kontaktu, i po zastávce. Docela jsem s ním bojoval, ale nakonec se mi naskytla příležitost k jeho předjetí," říká tovární jezdec Citroënu.
Video manévru Sébastiena Loeba si prohlédněte zde:
AKTUALIZACE: V pondělí bylo v Lydden Hillu na plánu finále, do kterého se Petter Solberg neprobojoval. Stejně dopadl i jeho bratr Henning, který jel s pronajatým Saabem 9-3. Ve finále jsme zástupce se jménem Solberg nedočkali.
PŮVODNÍ ZPRÁVA: Také Petter Solberg slaví hned při prvním startu v nové sérii. "Mr. Hollywood" se sice v průběhu závodu ocitl i na konci pole, ale nakonec v cíli slaví vítězství. Celkově byla jeho jízda skvělým představením. První závod se jel v Lydden Hill - tedy v místě, kde se jel v roce 1967 vůbec první rallycrosový závod v historii.
Drama se odehrálo ještě před startem závodu, kdy mechanici Solberga pracovali až do poslední chvíle na nové DS3 Supercar. V trénincích začínal Petter časy spíše v druhé polovině výsledkové listiny, časem se dostal ale až na čelo. Jenže v kvalifikačním závodu přišla studená sprcha. Kvůli problémům se spojkou se nemohl ex-mistr světa WRC z roku 2003 odlepit od startu. To znamenalo odsun na konec startovního roštu. Druhou jíždu však vloni tovární jezdec Fordu vyhrál.
"Jsme zde a jsme konkurenceschopní. Byla to hodně těžká práce. Myslím, že většina z mých mechaniků spala v posledních dvou dnech nanejvýš tři hodiny. Na začátku jsme měli menší problémy, pustil jsem spojku, ale nic se nestalo. Podruhé už to šlo mnohem lépe, i když se spojkou jsme měli problémy pořád a díky tomu se s autem jelo obtížně. Opravdová výzva nás čeká až zítra," říká Petter.
Zítra se jede semifinále a pak samotné finále: "S ohledem na jen velmi omezené testování a malé zkušenosti si myslím, že jsme si dnes vedli velmi dobře. Čeká nás další dlouhá noc a zítra musíme být opět na 110 % připraveni. Na zadním křídle autam mám nápis ‚flat out’, a přesně tak chci i jet."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.