FIA na svých stránkách uveřejnila homologační list, ze kterého můžeme vyčíst, co nového výrobci pro rally připravují.
Podle tohoto dokumentu by už měl mít Hyundai homologovaný motor pro svoji novou zbraň - i20 WRC. K homologaci motoru o obsahu 1,6l mělo dojít k 1. 1. 2013. Na dokument se můžete podívat zde.
Z něho mimo jiné vyplývá, že také Prodrive připravil pro vozy Mini John Cooper Works WRC nový motor. Právě na něj si britský tým v minulosti, kdy za jeho vývojem stálo německé BMW, nejvíce stěžoval. Po konci loňské sezony, kdy BMW dalo od rallysportu definitivně ruce pryč, byl jeho vývoj přenesen do Velké Británie a zdá se, že technici Prodrivu připravili vývojový krok.
V Mini uvidíme nový motor s novou evolucí JCW WRC, ta měla podle původních informací debutovat v Portugalsku, toto datum tým nestihl, a tak můžeme jen spekulovat, kdy ji uvidíme. Nikara by měl startovat v MS opět až na Sardinii, že by středomořský ostrov byl prvním svědkem nové evoluce? U Hyundaie tak již dokončení vozu brání pouze zahájení testovacího programu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?