FIA na svých stránkách uveřejnila homologační list, ze kterého můžeme vyčíst, co nového výrobci pro rally připravují.
Podle tohoto dokumentu by už měl mít Hyundai homologovaný motor pro svoji novou zbraň - i20 WRC. K homologaci motoru o obsahu 1,6l mělo dojít k 1. 1. 2013. Na dokument se můžete podívat zde.
Z něho mimo jiné vyplývá, že také Prodrive připravil pro vozy Mini John Cooper Works WRC nový motor. Právě na něj si britský tým v minulosti, kdy za jeho vývojem stálo německé BMW, nejvíce stěžoval. Po konci loňské sezony, kdy BMW dalo od rallysportu definitivně ruce pryč, byl jeho vývoj přenesen do Velké Británie a zdá se, že technici Prodrivu připravili vývojový krok.
V Mini uvidíme nový motor s novou evolucí JCW WRC, ta měla podle původních informací debutovat v Portugalsku, toto datum tým nestihl, a tak můžeme jen spekulovat, kdy ji uvidíme. Nikara by měl startovat v MS opět až na Sardinii, že by středomořský ostrov byl prvním svědkem nové evoluce? U Hyundaie tak již dokončení vozu brání pouze zahájení testovacího programu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?