208 T16 bude výrazně rychlejší než S2000, míní šéf Peugeotu

Peugeot
Peugeot, foto: www.peugeot-media.com.
iM2 29. března 2013 20:49
Sdílej:

Peugeot 207 S2000 je jedním z nejúspěšnějších rallyových vozů historie, pokud mluvíme o obchodní stránce věci. Peugeot dokázal prodat přes 100 exemplářů tohoto stroje. Nástupce úspěšné 207 už je testován a značka si od 208 T16 slibuje podobné úspěchy.

Laťka je posazena vysoko. S 207 S2000 se Peugeot trefil do černého. Aby plynule převzal úspěchy 207 model 208, tak již několik měsíců probíhá jeho testování.

"Jeden z hlavních rozdílů mezi S2000 a R5 je skutečnost, že u kategorie R5 máte opravdu jen velmi omezenou možnost homologovat další nové díly. Už není možné přicházet každý rok s evolucí nebo s novým vývojovým stupněm motoru. Auto musí být hned od prvního nasazení konkurenceschopné a proto s homologací počkáme do poslední chvile.

Pokud bychom během testů zjistili, že by bylo nejlepší homologovat auto až k 1. lednu 2014, tak se nebudeme zlobit, když tomu tak bude. Musíme si uvědomit, že po homologování vozu už musíme vystačit s tím, co máme," říká šéf Peugeotu Sport, Bruno Famin. O detailech se ale moc zmiňovat nechtěl.

"Základem závodního motoru je klasický 1,6l Turbo, který si můžete koupit v běžné silniční 208. Pravidla nám umožňují nasadit jiné turbodmychadlo, i to však musí být minimálně ve 2 500 sériových kusech. V této oblasti se hlavní zlepšení může udát především v oblasti těžiště pohonné jednotky. Výzvou pro závodní tým je, aby sériový model motoru velmi dobře pochopil, což není vůbec jednoduché."

Spekuluje se, že převodovku by měla dodávat firma Sadev, na toto téma se však Famin bavit nechtěl: "Neoznámíme jméno žádného dodavatele do doby, než se stane oficiálním partnerem projektu. Je to tak." Peugeot už má za sebou několik testů vozu 208 T16, a tak má k dispozici první data pro srovnání se starou 207 S2000. "Už teď víme, že T16 je rychlejší jak S2000 a to za všech podmínek." K podobnému závěru došel i testovací jezdec konkurenční Fiesty R5, Matthew Wilson, čtěte zde.

"Jsou pro to hned tři důvody. Turbo můžeme napojit 32mm restriktorem. V porovnání s atmosferickým 2,0l moterem 207 je výkon sice obdobný, nicméně točivý moment je výrazně vyšší. Točivý moment je v rally velmi důležitý. Zadruhé, 208 je v porovnání s 207 lepší auto. A zatřetí jsme za tu dobu zapracovali na zavěšení, především co se týče hrubé šotoliny. Zavěšení už v 207 bývalo předností tohoto modelu, ale teď jsme udělali další krok vpřed. Jsem 100% přesvědčený, že 208 T16 bude rychlejší než 207 S2000."

Také u bratrského Citroënu běží přípravy na představení DS3 R5, která by měla z 208 T16 převzít spoustu dílu, na plné obrátky. "Pracujeme společně. V plánu jsou modely R5 obou značek. Citroën přijde o pár měsíců později. Chceme využít spoustu synergických efektů - například u věcí jako je elektronika nebo mechanické komponenty."

I tentokrát uvidíme polotovární týmy importérů, zde Peugeot Team Belux

Jedno se ale nemění - oficiální nasazení továrního Peugeotu Sport nehrozí: "Naše politika zůstává stejná [jako s 207 S2000]. Pokud nějaký importér bude mít v úmyslu program v ERC, tak mu pomůžeme. Ale tovární tým Peugeot Sport na tratích neuvidíme. Nechceme nastupovat proti našim zákazníkům, to by nebylo fair. Proto neplánujeme tovární tým."

O problémy s odbytem auta se Bruno Famin neobává: "208 T16 se těší velkému zájmu. Každý den volají lidé a ptají se, kdy budou moct mít auto a jak si ho mohou objednat. S prodejem začínáme tento měsíc a můžeme si sestavit seznam žadatelů. Homologace je v plánu 1. října, první dodávky by mohly následovat v listopadu. Naši zákazníci by tak měli být na sezonu 2014 připraveni."

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.