Peugeot 207 S2000 je jedním z nejúspěšnějších rallyových vozů historie, pokud mluvíme o obchodní stránce věci. Peugeot dokázal prodat přes 100 exemplářů tohoto stroje. Nástupce úspěšné 207 už je testován a značka si od 208 T16 slibuje podobné úspěchy.
Laťka je posazena vysoko. S 207 S2000 se Peugeot trefil do černého. Aby plynule převzal úspěchy 207 model 208, tak již několik měsíců probíhá jeho testování.
"Jeden z hlavních rozdílů mezi S2000 a R5 je skutečnost, že u kategorie R5 máte opravdu jen velmi omezenou možnost homologovat další nové díly. Už není možné přicházet každý rok s evolucí nebo s novým vývojovým stupněm motoru. Auto musí být hned od prvního nasazení konkurenceschopné a proto s homologací počkáme do poslední chvile.
Pokud bychom během testů zjistili, že by bylo nejlepší homologovat auto až k 1. lednu 2014, tak se nebudeme zlobit, když tomu tak bude. Musíme si uvědomit, že po homologování vozu už musíme vystačit s tím, co máme," říká šéf Peugeotu Sport, Bruno Famin. O detailech se ale moc zmiňovat nechtěl.
"Základem závodního motoru je klasický 1,6l Turbo, který si můžete koupit v běžné silniční 208. Pravidla nám umožňují nasadit jiné turbodmychadlo, i to však musí být minimálně ve 2 500 sériových kusech. V této oblasti se hlavní zlepšení může udát především v oblasti těžiště pohonné jednotky. Výzvou pro závodní tým je, aby sériový model motoru velmi dobře pochopil, což není vůbec jednoduché."
Spekuluje se, že převodovku by měla dodávat firma Sadev, na toto téma se však Famin bavit nechtěl: "Neoznámíme jméno žádného dodavatele do doby, než se stane oficiálním partnerem projektu. Je to tak." Peugeot už má za sebou několik testů vozu 208 T16, a tak má k dispozici první data pro srovnání se starou 207 S2000. "Už teď víme, že T16 je rychlejší jak S2000 a to za všech podmínek." K podobnému závěru došel i testovací jezdec konkurenční Fiesty R5, Matthew Wilson, čtěte zde.
"Jsou pro to hned tři důvody. Turbo můžeme napojit 32mm restriktorem. V porovnání s atmosferickým 2,0l moterem 207 je výkon sice obdobný, nicméně točivý moment je výrazně vyšší. Točivý moment je v rally velmi důležitý. Zadruhé, 208 je v porovnání s 207 lepší auto. A zatřetí jsme za tu dobu zapracovali na zavěšení, především co se týče hrubé šotoliny. Zavěšení už v 207 bývalo předností tohoto modelu, ale teď jsme udělali další krok vpřed. Jsem 100% přesvědčený, že 208 T16 bude rychlejší než 207 S2000."
Také u bratrského Citroënu běží přípravy na představení DS3 R5, která by měla z 208 T16 převzít spoustu dílu, na plné obrátky. "Pracujeme společně. V plánu jsou modely R5 obou značek. Citroën přijde o pár měsíců později. Chceme využít spoustu synergických efektů - například u věcí jako je elektronika nebo mechanické komponenty."
I tentokrát uvidíme polotovární týmy importérů, zde Peugeot Team Belux
Jedno se ale nemění - oficiální nasazení továrního Peugeotu Sport nehrozí: "Naše politika zůstává stejná [jako s 207 S2000]. Pokud nějaký importér bude mít v úmyslu program v ERC, tak mu pomůžeme. Ale tovární tým Peugeot Sport na tratích neuvidíme. Nechceme nastupovat proti našim zákazníkům, to by nebylo fair. Proto neplánujeme tovární tým."
O problémy s odbytem auta se Bruno Famin neobává: "208 T16 se těší velkému zájmu. Každý den volají lidé a ptají se, kdy budou moct mít auto a jak si ho mohou objednat. S prodejem začínáme tento měsíc a můžeme si sestavit seznam žadatelů. Homologace je v plánu 1. října, první dodávky by mohly následovat v listopadu. Naši zákazníci by tak měli být na sezonu 2014 připraveni."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.