Peugeot 207 S2000 je jedním z nejúspěšnějších rallyových vozů historie, pokud mluvíme o obchodní stránce věci. Peugeot dokázal prodat přes 100 exemplářů tohoto stroje. Nástupce úspěšné 207 už je testován a značka si od 208 T16 slibuje podobné úspěchy.
Laťka je posazena vysoko. S 207 S2000 se Peugeot trefil do černého. Aby plynule převzal úspěchy 207 model 208, tak již několik měsíců probíhá jeho testování.
"Jeden z hlavních rozdílů mezi S2000 a R5 je skutečnost, že u kategorie R5 máte opravdu jen velmi omezenou možnost homologovat další nové díly. Už není možné přicházet každý rok s evolucí nebo s novým vývojovým stupněm motoru. Auto musí být hned od prvního nasazení konkurenceschopné a proto s homologací počkáme do poslední chvile.
Pokud bychom během testů zjistili, že by bylo nejlepší homologovat auto až k 1. lednu 2014, tak se nebudeme zlobit, když tomu tak bude. Musíme si uvědomit, že po homologování vozu už musíme vystačit s tím, co máme," říká šéf Peugeotu Sport, Bruno Famin. O detailech se ale moc zmiňovat nechtěl.
"Základem závodního motoru je klasický 1,6l Turbo, který si můžete koupit v běžné silniční 208. Pravidla nám umožňují nasadit jiné turbodmychadlo, i to však musí být minimálně ve 2 500 sériových kusech. V této oblasti se hlavní zlepšení může udát především v oblasti těžiště pohonné jednotky. Výzvou pro závodní tým je, aby sériový model motoru velmi dobře pochopil, což není vůbec jednoduché."
Spekuluje se, že převodovku by měla dodávat firma Sadev, na toto téma se však Famin bavit nechtěl: "Neoznámíme jméno žádného dodavatele do doby, než se stane oficiálním partnerem projektu. Je to tak." Peugeot už má za sebou několik testů vozu 208 T16, a tak má k dispozici první data pro srovnání se starou 207 S2000. "Už teď víme, že T16 je rychlejší jak S2000 a to za všech podmínek." K podobnému závěru došel i testovací jezdec konkurenční Fiesty R5, Matthew Wilson, čtěte zde.
"Jsou pro to hned tři důvody. Turbo můžeme napojit 32mm restriktorem. V porovnání s atmosferickým 2,0l moterem 207 je výkon sice obdobný, nicméně točivý moment je výrazně vyšší. Točivý moment je v rally velmi důležitý. Zadruhé, 208 je v porovnání s 207 lepší auto. A zatřetí jsme za tu dobu zapracovali na zavěšení, především co se týče hrubé šotoliny. Zavěšení už v 207 bývalo předností tohoto modelu, ale teď jsme udělali další krok vpřed. Jsem 100% přesvědčený, že 208 T16 bude rychlejší než 207 S2000."
Také u bratrského Citroënu běží přípravy na představení DS3 R5, která by měla z 208 T16 převzít spoustu dílu, na plné obrátky. "Pracujeme společně. V plánu jsou modely R5 obou značek. Citroën přijde o pár měsíců později. Chceme využít spoustu synergických efektů - například u věcí jako je elektronika nebo mechanické komponenty."
I tentokrát uvidíme polotovární týmy importérů, zde Peugeot Team Belux
Jedno se ale nemění - oficiální nasazení továrního Peugeotu Sport nehrozí: "Naše politika zůstává stejná [jako s 207 S2000]. Pokud nějaký importér bude mít v úmyslu program v ERC, tak mu pomůžeme. Ale tovární tým Peugeot Sport na tratích neuvidíme. Nechceme nastupovat proti našim zákazníkům, to by nebylo fair. Proto neplánujeme tovární tým."
O problémy s odbytem auta se Bruno Famin neobává: "208 T16 se těší velkému zájmu. Každý den volají lidé a ptají se, kdy budou moct mít auto a jak si ho mohou objednat. S prodejem začínáme tento měsíc a můžeme si sestavit seznam žadatelů. Homologace je v plánu 1. října, první dodávky by mohly následovat v listopadu. Naši zákazníci by tak měli být na sezonu 2014 připraveni."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.