Vystoupení Roberta Kubicy na Kanárských ostrovech prokázalo fakt, o kterém se již dlouho v technických kruzích rally spekulovalo. Klasické vozy S2000 s 2,0l atmosferickým motorem již nestačí na modernější stroje s motorem 1,6l s turbem. V případě, že by tento rozdíl měl i nadále růst, tak FIA zareaguje.
Kategorie S2000 přinesla výrobcům úspěch. Vždyť jenom Peugeot prodal k dnešnímu dni (pravdou je, že už se asi nedá čekat, že by toto číslo rostlo) 107 vozů 207 S2000 a to i přes fakt, že základní cena vozu není vůbec nízká, nemluvě pak o nutnosti dokupování dalších drahých dílů.
Od doby uvedení modernějších vozů S2000 nové generace s motory 1,6l s turbem se těžiště pozornosti zákazníků přesouvá právě k nim. Tyto takzvané RRC vozy zdá se předběhly své předchůdce. "Turbo je turbo. Když s 2 litrovým autem uděláte chybu a ztratíte otáčky, tak se to na výsledném čase značně projeví. S turbomotorem stačí šlápnout na plyn a vše se vrátí do pořádku," popsal situaci jezdec, který si nepřál být jmenovaný.
FIA se snaží na vzniklou situaci reagovat a snaží se prosadit změnu pravidel. Cílem je, v případě dalšího nárůstu rozdílu ve výkonech, snížit výkonové rozdíly mezi stroji S2000 a RRC. Zainteresovaní však zůstavají skeptičtí: "Obě auta by již neměla jezdit ve stejné skupině," nechal se slyšet Jan Kopecký.
Především český tým sleduje úspěchy modelu RRC velmi bedlivě. Zatímco Peugeot, Citroën nebo M-Sport v krátké době představí nastupce S2000, česká značka bude schopna nabídnout Fabii R5 zákazníkům nejdříve v roce 2015 (s příchodem nové Fabie). Do té doby bude značka sázet na stávající Fabii S2000. Změna v zařazení vozů do jednotlivých tříd by tudíž pro Škodu nemusela být špatná.
Auta RRC, zdá se, získávají na klasíckými S2000 výhodu
Promotér ERC, společnost Eurosport Events, se již také zabývá kalendářem pro rok 2014. Týmy hořekují především nad vysokými rozpočty nutnými pro závody na ostrovech. Zatímco na pořadatelé z Azorských ostrovů hradí účastníkům náklady v plné výši, organizátoři na Kanárských ostrovech financují pouze polovinu.
Eurosport nyní požaduje po pořadatelích větší podporu, jinak jim hrozí vyškrtnutím z kalendáře ME. Tím by v šampionátu mohlo vzninout místo pro rally ve Velké Británii. Eurosport by si přál ERC do Británie dostat. Ale ani ostatní pořadatelé nemají nic jistého. V příští sezoně bychom měli být svědky pouze 11 nebo 12 soutěží.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.