Vystoupení Roberta Kubicy na Kanárských ostrovech prokázalo fakt, o kterém se již dlouho v technických kruzích rally spekulovalo. Klasické vozy S2000 s 2,0l atmosferickým motorem již nestačí na modernější stroje s motorem 1,6l s turbem. V případě, že by tento rozdíl měl i nadále růst, tak FIA zareaguje.
Kategorie S2000 přinesla výrobcům úspěch. Vždyť jenom Peugeot prodal k dnešnímu dni (pravdou je, že už se asi nedá čekat, že by toto číslo rostlo) 107 vozů 207 S2000 a to i přes fakt, že základní cena vozu není vůbec nízká, nemluvě pak o nutnosti dokupování dalších drahých dílů.
Od doby uvedení modernějších vozů S2000 nové generace s motory 1,6l s turbem se těžiště pozornosti zákazníků přesouvá právě k nim. Tyto takzvané RRC vozy zdá se předběhly své předchůdce. "Turbo je turbo. Když s 2 litrovým autem uděláte chybu a ztratíte otáčky, tak se to na výsledném čase značně projeví. S turbomotorem stačí šlápnout na plyn a vše se vrátí do pořádku," popsal situaci jezdec, který si nepřál být jmenovaný.
FIA se snaží na vzniklou situaci reagovat a snaží se prosadit změnu pravidel. Cílem je, v případě dalšího nárůstu rozdílu ve výkonech, snížit výkonové rozdíly mezi stroji S2000 a RRC. Zainteresovaní však zůstavají skeptičtí: "Obě auta by již neměla jezdit ve stejné skupině," nechal se slyšet Jan Kopecký.
Především český tým sleduje úspěchy modelu RRC velmi bedlivě. Zatímco Peugeot, Citroën nebo M-Sport v krátké době představí nastupce S2000, česká značka bude schopna nabídnout Fabii R5 zákazníkům nejdříve v roce 2015 (s příchodem nové Fabie). Do té doby bude značka sázet na stávající Fabii S2000. Změna v zařazení vozů do jednotlivých tříd by tudíž pro Škodu nemusela být špatná.
Auta RRC, zdá se, získávají na klasíckými S2000 výhodu
Promotér ERC, společnost Eurosport Events, se již také zabývá kalendářem pro rok 2014. Týmy hořekují především nad vysokými rozpočty nutnými pro závody na ostrovech. Zatímco na pořadatelé z Azorských ostrovů hradí účastníkům náklady v plné výši, organizátoři na Kanárských ostrovech financují pouze polovinu.
Eurosport nyní požaduje po pořadatelích větší podporu, jinak jim hrozí vyškrtnutím z kalendáře ME. Tím by v šampionátu mohlo vzninout místo pro rally ve Velké Británii. Eurosport by si přál ERC do Británie dostat. Ale ani ostatní pořadatelé nemají nic jistého. V příští sezoně bychom měli být svědky pouze 11 nebo 12 soutěží.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.