Vystoupení Roberta Kubicy na Kanárských ostrovech prokázalo fakt, o kterém se již dlouho v technických kruzích rally spekulovalo. Klasické vozy S2000 s 2,0l atmosferickým motorem již nestačí na modernější stroje s motorem 1,6l s turbem. V případě, že by tento rozdíl měl i nadále růst, tak FIA zareaguje.
Kategorie S2000 přinesla výrobcům úspěch. Vždyť jenom Peugeot prodal k dnešnímu dni (pravdou je, že už se asi nedá čekat, že by toto číslo rostlo) 107 vozů 207 S2000 a to i přes fakt, že základní cena vozu není vůbec nízká, nemluvě pak o nutnosti dokupování dalších drahých dílů.
Od doby uvedení modernějších vozů S2000 nové generace s motory 1,6l s turbem se těžiště pozornosti zákazníků přesouvá právě k nim. Tyto takzvané RRC vozy zdá se předběhly své předchůdce. "Turbo je turbo. Když s 2 litrovým autem uděláte chybu a ztratíte otáčky, tak se to na výsledném čase značně projeví. S turbomotorem stačí šlápnout na plyn a vše se vrátí do pořádku," popsal situaci jezdec, který si nepřál být jmenovaný.
FIA se snaží na vzniklou situaci reagovat a snaží se prosadit změnu pravidel. Cílem je, v případě dalšího nárůstu rozdílu ve výkonech, snížit výkonové rozdíly mezi stroji S2000 a RRC. Zainteresovaní však zůstavají skeptičtí: "Obě auta by již neměla jezdit ve stejné skupině," nechal se slyšet Jan Kopecký.
Především český tým sleduje úspěchy modelu RRC velmi bedlivě. Zatímco Peugeot, Citroën nebo M-Sport v krátké době představí nastupce S2000, česká značka bude schopna nabídnout Fabii R5 zákazníkům nejdříve v roce 2015 (s příchodem nové Fabie). Do té doby bude značka sázet na stávající Fabii S2000. Změna v zařazení vozů do jednotlivých tříd by tudíž pro Škodu nemusela být špatná.
Auta RRC, zdá se, získávají na klasíckými S2000 výhodu
Promotér ERC, společnost Eurosport Events, se již také zabývá kalendářem pro rok 2014. Týmy hořekují především nad vysokými rozpočty nutnými pro závody na ostrovech. Zatímco na pořadatelé z Azorských ostrovů hradí účastníkům náklady v plné výši, organizátoři na Kanárských ostrovech financují pouze polovinu.
Eurosport nyní požaduje po pořadatelích větší podporu, jinak jim hrozí vyškrtnutím z kalendáře ME. Tím by v šampionátu mohlo vzninout místo pro rally ve Velké Británii. Eurosport by si přál ERC do Británie dostat. Ale ani ostatní pořadatelé nemají nic jistého. V příští sezoně bychom měli být svědky pouze 11 nebo 12 soutěží.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?