Napriek faktu, že už niekoľko rokov je L Racing Team najpočetnejším tímom na tom, či onom podujatí, doposiaľ bojoval o najvyššie priečky „iba“ v jednotlivých skupinách, či triedach. Tohtoročná sezóna by mala priniesť zvrat a L Racing by mohol bojovať aj absolútnom poradí.
L Racing Team pred tohtoročnou rally sezónou poriadne posilnil. Do radov tímu z Krásnohorského Podhradia sa počas tohtoročnej zimy zaradila dvojica nových jazdcov. Otec a syn Bérešovci. Nielen o nich, ale aj o niektorých iných témach sme sa pozhovárali s Jánom Liptákom, manažérom a majiteľom L Racing Teamu z Krásnohorského Podhradia.
Janko, v tomto roku sa do radov L Racing Teamu zapojilo niekoľko nových jazdcov. Medzi nimi aj päť násobný absolútny majster Slovenska, Jozef Béreš mladší, ktorý by mohol aj v tohtoročnej sezóne bojovať v Top trojke.
„Áno, podarilo sa nám dohodnúť na spolupráci s novými jazdcami, medzi ktorými je Jožko absolútnou jednotkou. Samozrejme jeho otec vie ešte stále prekvapiť. Dúfam, že naše plány sa podarí naplniť.“
Okrem Bérešovcov rozšírili rady L Racing Teamu aj Vlado Hanuš a maďarský jazdec Ákos Tábori, ktorého sme ešte na Slovensku nemali možnosť sledovať.
„S Vladom Hanušom sme o možnosti reprezentovať L Racing Team hovorili v priebehu zimy a nakoniec sme sa dohodli. Na Rally Eger navyše pribudol do nášho tímu aj maďarský jazdec Ákos Tábori s Citroënom C2 R2 Max. Sám som zvedavý ako sa im bude dariť.“
Vráťme sa v tomto momente trochu do histórie. V L Racingu sa už v minulosti objavilo niekoľko jazdcov, vždy však bojovali „iba“ o top priečky vo svojich skupinách, či triedach. V prípade mladého Béreša však všetci fanúšikovia predpokladajú, že bude aj v nadchádzajúcej sezóne bojovať medzi absolútnou rally špičkou.
„Viem, že fanúšikovia toto očakávajú a aj preto sme po dohode s Ďodim urobili prestavbu nášho Subaru Impreza do špecifikácie R4. Nie je to síce najideálnejšie riešenie, ale myslím, že aj s takto pripraveným autom bude patriť Jožko medzi špičku a ja verím, že jeho talent sa naplno prejaví aj v spolupráci so Subaru.“
Rally je jedna disciplína, preteky automobilov do vrchu druhá v ktorej L Racing Team už niekoľko rokov bojuje. Čo pripravujete na kopce ?
„Rovnako ako v minulosti, náš tím bude na všetkých kopcoch reprezentovať Peter Lipták s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO VIII. K nemu by sa mal pridať aj Poliak Roman Baran a na vybratých podujatiach aj obaja Bérešovci na Audi, pričom mladší bude jazdiť na Audi S1. Ak sa podarí, rád by som sa niekde na kopci zviezol aj ja.“
O Bérešovcoch všetci vedia, že sú vynikajúci nielen ako jazdci, ale aj ako mechanici. Myslíš, že túto ich zručnosť využijete aj v rámci iných posádok, či jazdcov ?
„Samozrejme, radi by sme využili aj ich zručnosť ako mechanikov. Navyše by som bol rád, keby vedeli našim ďalším jazdcom pomôcť s nastavením ich súťažných vozidiel, čo by určite prispelo k lepším výsledkom.“
Prajem úspešnú sezónu a ďakujem za rozhovor
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?