Napriek faktu, že už niekoľko rokov je L Racing Team najpočetnejším tímom na tom, či onom podujatí, doposiaľ bojoval o najvyššie priečky „iba“ v jednotlivých skupinách, či triedach. Tohtoročná sezóna by mala priniesť zvrat a L Racing by mohol bojovať aj absolútnom poradí.
L Racing Team pred tohtoročnou rally sezónou poriadne posilnil. Do radov tímu z Krásnohorského Podhradia sa počas tohtoročnej zimy zaradila dvojica nových jazdcov. Otec a syn Bérešovci. Nielen o nich, ale aj o niektorých iných témach sme sa pozhovárali s Jánom Liptákom, manažérom a majiteľom L Racing Teamu z Krásnohorského Podhradia.
Janko, v tomto roku sa do radov L Racing Teamu zapojilo niekoľko nových jazdcov. Medzi nimi aj päť násobný absolútny majster Slovenska, Jozef Béreš mladší, ktorý by mohol aj v tohtoročnej sezóne bojovať v Top trojke.
„Áno, podarilo sa nám dohodnúť na spolupráci s novými jazdcami, medzi ktorými je Jožko absolútnou jednotkou. Samozrejme jeho otec vie ešte stále prekvapiť. Dúfam, že naše plány sa podarí naplniť.“
Okrem Bérešovcov rozšírili rady L Racing Teamu aj Vlado Hanuš a maďarský jazdec Ákos Tábori, ktorého sme ešte na Slovensku nemali možnosť sledovať.
„S Vladom Hanušom sme o možnosti reprezentovať L Racing Team hovorili v priebehu zimy a nakoniec sme sa dohodli. Na Rally Eger navyše pribudol do nášho tímu aj maďarský jazdec Ákos Tábori s Citroënom C2 R2 Max. Sám som zvedavý ako sa im bude dariť.“
Vráťme sa v tomto momente trochu do histórie. V L Racingu sa už v minulosti objavilo niekoľko jazdcov, vždy však bojovali „iba“ o top priečky vo svojich skupinách, či triedach. V prípade mladého Béreša však všetci fanúšikovia predpokladajú, že bude aj v nadchádzajúcej sezóne bojovať medzi absolútnou rally špičkou.
„Viem, že fanúšikovia toto očakávajú a aj preto sme po dohode s Ďodim urobili prestavbu nášho Subaru Impreza do špecifikácie R4. Nie je to síce najideálnejšie riešenie, ale myslím, že aj s takto pripraveným autom bude patriť Jožko medzi špičku a ja verím, že jeho talent sa naplno prejaví aj v spolupráci so Subaru.“
Rally je jedna disciplína, preteky automobilov do vrchu druhá v ktorej L Racing Team už niekoľko rokov bojuje. Čo pripravujete na kopce ?
„Rovnako ako v minulosti, náš tím bude na všetkých kopcoch reprezentovať Peter Lipták s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO VIII. K nemu by sa mal pridať aj Poliak Roman Baran a na vybratých podujatiach aj obaja Bérešovci na Audi, pričom mladší bude jazdiť na Audi S1. Ak sa podarí, rád by som sa niekde na kopci zviezol aj ja.“
O Bérešovcoch všetci vedia, že sú vynikajúci nielen ako jazdci, ale aj ako mechanici. Myslíš, že túto ich zručnosť využijete aj v rámci iných posádok, či jazdcov ?
„Samozrejme, radi by sme využili aj ich zručnosť ako mechanikov. Navyše by som bol rád, keby vedeli našim ďalším jazdcom pomôcť s nastavením ich súťažných vozidiel, čo by určite prispelo k lepším výsledkom.“
Prajem úspešnú sezónu a ďakujem za rozhovor
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.