Napriek faktu, že už niekoľko rokov je L Racing Team najpočetnejším tímom na tom, či onom podujatí, doposiaľ bojoval o najvyššie priečky „iba“ v jednotlivých skupinách, či triedach. Tohtoročná sezóna by mala priniesť zvrat a L Racing by mohol bojovať aj absolútnom poradí.
L Racing Team pred tohtoročnou rally sezónou poriadne posilnil. Do radov tímu z Krásnohorského Podhradia sa počas tohtoročnej zimy zaradila dvojica nových jazdcov. Otec a syn Bérešovci. Nielen o nich, ale aj o niektorých iných témach sme sa pozhovárali s Jánom Liptákom, manažérom a majiteľom L Racing Teamu z Krásnohorského Podhradia.
Janko, v tomto roku sa do radov L Racing Teamu zapojilo niekoľko nových jazdcov. Medzi nimi aj päť násobný absolútny majster Slovenska, Jozef Béreš mladší, ktorý by mohol aj v tohtoročnej sezóne bojovať v Top trojke.
„Áno, podarilo sa nám dohodnúť na spolupráci s novými jazdcami, medzi ktorými je Jožko absolútnou jednotkou. Samozrejme jeho otec vie ešte stále prekvapiť. Dúfam, že naše plány sa podarí naplniť.“
Okrem Bérešovcov rozšírili rady L Racing Teamu aj Vlado Hanuš a maďarský jazdec Ákos Tábori, ktorého sme ešte na Slovensku nemali možnosť sledovať.
„S Vladom Hanušom sme o možnosti reprezentovať L Racing Team hovorili v priebehu zimy a nakoniec sme sa dohodli. Na Rally Eger navyše pribudol do nášho tímu aj maďarský jazdec Ákos Tábori s Citroënom C2 R2 Max. Sám som zvedavý ako sa im bude dariť.“
Vráťme sa v tomto momente trochu do histórie. V L Racingu sa už v minulosti objavilo niekoľko jazdcov, vždy však bojovali „iba“ o top priečky vo svojich skupinách, či triedach. V prípade mladého Béreša však všetci fanúšikovia predpokladajú, že bude aj v nadchádzajúcej sezóne bojovať medzi absolútnou rally špičkou.
„Viem, že fanúšikovia toto očakávajú a aj preto sme po dohode s Ďodim urobili prestavbu nášho Subaru Impreza do špecifikácie R4. Nie je to síce najideálnejšie riešenie, ale myslím, že aj s takto pripraveným autom bude patriť Jožko medzi špičku a ja verím, že jeho talent sa naplno prejaví aj v spolupráci so Subaru.“
Rally je jedna disciplína, preteky automobilov do vrchu druhá v ktorej L Racing Team už niekoľko rokov bojuje. Čo pripravujete na kopce ?
„Rovnako ako v minulosti, náš tím bude na všetkých kopcoch reprezentovať Peter Lipták s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO VIII. K nemu by sa mal pridať aj Poliak Roman Baran a na vybratých podujatiach aj obaja Bérešovci na Audi, pričom mladší bude jazdiť na Audi S1. Ak sa podarí, rád by som sa niekde na kopci zviezol aj ja.“
O Bérešovcoch všetci vedia, že sú vynikajúci nielen ako jazdci, ale aj ako mechanici. Myslíš, že túto ich zručnosť využijete aj v rámci iných posádok, či jazdcov ?
„Samozrejme, radi by sme využili aj ich zručnosť ako mechanikov. Navyše by som bol rád, keby vedeli našim ďalším jazdcom pomôcť s nastavením ich súťažných vozidiel, čo by určite prispelo k lepším výsledkom.“
Prajem úspešnú sezónu a ďakujem za rozhovor
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.