Napriek faktu, že už niekoľko rokov je L Racing Team najpočetnejším tímom na tom, či onom podujatí, doposiaľ bojoval o najvyššie priečky „iba“ v jednotlivých skupinách, či triedach. Tohtoročná sezóna by mala priniesť zvrat a L Racing by mohol bojovať aj absolútnom poradí.
L Racing Team pred tohtoročnou rally sezónou poriadne posilnil. Do radov tímu z Krásnohorského Podhradia sa počas tohtoročnej zimy zaradila dvojica nových jazdcov. Otec a syn Bérešovci. Nielen o nich, ale aj o niektorých iných témach sme sa pozhovárali s Jánom Liptákom, manažérom a majiteľom L Racing Teamu z Krásnohorského Podhradia.
Janko, v tomto roku sa do radov L Racing Teamu zapojilo niekoľko nových jazdcov. Medzi nimi aj päť násobný absolútny majster Slovenska, Jozef Béreš mladší, ktorý by mohol aj v tohtoročnej sezóne bojovať v Top trojke.
„Áno, podarilo sa nám dohodnúť na spolupráci s novými jazdcami, medzi ktorými je Jožko absolútnou jednotkou. Samozrejme jeho otec vie ešte stále prekvapiť. Dúfam, že naše plány sa podarí naplniť.“
Okrem Bérešovcov rozšírili rady L Racing Teamu aj Vlado Hanuš a maďarský jazdec Ákos Tábori, ktorého sme ešte na Slovensku nemali možnosť sledovať.
„S Vladom Hanušom sme o možnosti reprezentovať L Racing Team hovorili v priebehu zimy a nakoniec sme sa dohodli. Na Rally Eger navyše pribudol do nášho tímu aj maďarský jazdec Ákos Tábori s Citroënom C2 R2 Max. Sám som zvedavý ako sa im bude dariť.“
Vráťme sa v tomto momente trochu do histórie. V L Racingu sa už v minulosti objavilo niekoľko jazdcov, vždy však bojovali „iba“ o top priečky vo svojich skupinách, či triedach. V prípade mladého Béreša však všetci fanúšikovia predpokladajú, že bude aj v nadchádzajúcej sezóne bojovať medzi absolútnou rally špičkou.
„Viem, že fanúšikovia toto očakávajú a aj preto sme po dohode s Ďodim urobili prestavbu nášho Subaru Impreza do špecifikácie R4. Nie je to síce najideálnejšie riešenie, ale myslím, že aj s takto pripraveným autom bude patriť Jožko medzi špičku a ja verím, že jeho talent sa naplno prejaví aj v spolupráci so Subaru.“
Rally je jedna disciplína, preteky automobilov do vrchu druhá v ktorej L Racing Team už niekoľko rokov bojuje. Čo pripravujete na kopce ?
„Rovnako ako v minulosti, náš tím bude na všetkých kopcoch reprezentovať Peter Lipták s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO VIII. K nemu by sa mal pridať aj Poliak Roman Baran a na vybratých podujatiach aj obaja Bérešovci na Audi, pričom mladší bude jazdiť na Audi S1. Ak sa podarí, rád by som sa niekde na kopci zviezol aj ja.“
O Bérešovcoch všetci vedia, že sú vynikajúci nielen ako jazdci, ale aj ako mechanici. Myslíš, že túto ich zručnosť využijete aj v rámci iných posádok, či jazdcov ?
„Samozrejme, radi by sme využili aj ich zručnosť ako mechanikov. Navyše by som bol rád, keby vedeli našim ďalším jazdcom pomôcť s nastavením ich súťažných vozidiel, čo by určite prispelo k lepším výsledkom.“
Prajem úspešnú sezónu a ďakujem za rozhovor
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?