Jak probíhá práce nového promotéra WRC, co chce změnit?

Loga
Loga, foto: www.wrc.com
iM2 26. března 2013 22:35
Sdílej:

Při plánování budoucího kalendáře MS mají všechny zúčastněné strany jasné představy. Brzy by se WRC mělo objevit i v Brazílii, Číně nebo v Rusku. Kdy k tomu však dojde, to stojí ve hvězdách. Napřed musí dojít k jasné definici standardů pro MS.

Takzvané BRIC země (Brazílie, Rusko, India a Čína) jsou jak u výrobců, tak i u FIA na čelních pozicích listu zemí, ve kterých by chtěli závod WRC. Mělo by se jezdit všude tam, kde jsou velké trhy. Hořečně tak probíhá hledání místa možného konání závodu a schopných organizátorů, nicméně doposud nebyl oznámen žádný úspěch.

"Budou muset být naplněny určité standardy," řekl Oliver Ciesla, jeden z obchodních ředitelů Sportsman Group, která společně s Red Bull Media House plní roli nového promotéra MS. "Co přesně by měl tento standard obsahovat, o tom teď diskutujeme s FIA, výrobci a všemi, kteří mají na tomto sportu zájem."

Promotér MS má na vrcholu pomyslného listu svého zájmu ještě jeden bod. "Z každé soutěže chceme být schopni produkovat dobré obrázky, které jsou charakteristické a hledáme jedinečné zkoušky jako Col de Turini nebo Panzerplatte, které mají určitou historii a mohou nám poskytnout skvělý obrazový materiál, který se odlišuje od všech ostatních. Něco podobného nemůže nabídnout žádný jiný sport. Když pak budeme mít kolem tratí publikum, které je schopno se nadchnout, tak to každopádně nebude vadit," dodává Ciesla. 

Nadšení diváků a tradice rally hrají ve výběrovém procesu roli, jak Oliver Ciesla potvrzuje: "Pokud ta země samotná nepatří mezi TOP3 trhy výrobce, tak by se mělo využít nadšení lidí k emočnímu nabití značky. A proto by se mělo jezdit i v menších evropských zemích, aby MS mělo i kvalitativní bonbonky."

Někdy kolem poloviny sezony by měl být znám kalendář pro rok 2014. Do té doby by měla být známa kritéria pro budoucí závody MS. "Všichni pořadatelé, kteří se budou chtít s námi připojit na jednu cestu, budou i nadále s námi. Jestli budeme v budoucnu mít o závod méně nebo více, je pro dlouhodobou strategii MS bezvýznamné." 

Původně se mělo za to, že by se v Brazílii měl jet závod MS v roce 2014, nicméně teď se už spíše mluví o roce 2015. Red Bull Media House a Sportsman Group by také rádi vrátili MS na úroveň televizního pokrytí z dob nedávno minulých. Kromě finančních prostředků pro nutné investice chtějí zapracovat také na svém právu k televizní produkci a propagaci. "Musíme se soustředit na každou zemi a snažit se rozpoznat, jak moc se lidé o rallysport zajímají. Takzvaný Local-Hero-Effekt je v každém sportu, vzpomeňte si na Borise Beckera a tenis. Je to hodně komplexní téma."

Jasná je také další věc: Čím vyšší bude o WRC zájem, tím více si bude moci promotér za televizní práva říci. "Snažíme se nějak skloubit dobu přenosu v televizi, která je dobrá pro zúčastněné výrobce a sponzory, a naše přenosové možnosti. Určitě si dokážete lehce představit, že třídenní televizní produkce s helikopterami, inboardy a mnoha kamerami kolem cesty něco stojí. Především ve srovnání s 90 minutovými sportovními akcemi ze stadionů. Musíme najít řešení, jak si s těmito náklady poradit. Může to být rozdílnými směry, například přes licenční poplatky od televizí, nebo přes sponzory, kteří by platili za zviditelnění v televizi."

"V základu není placená televize špatná, kdyby měla určitý počet předplatitelů, kterým bychom tim nabízený sport zprostředkovávali. Ve Velké Británii máme díky BSkyB 10 milionů předplatitelů a nic špatného se tam neděje," naráží Ciesla na možné problémy s vybíráním poplatků. "To, že placená televize by mohla být špatná pro rožšíření tohoto sportu a fungovat to bude jen s free televizí, je hodně německý způsob uvažování. My jsme ale globální promotér a nesledujeme pouze Německo, ale každý jednotlivý trh." 

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?