Při plánování budoucího kalendáře MS mají všechny zúčastněné strany jasné představy. Brzy by se WRC mělo objevit i v Brazílii, Číně nebo v Rusku. Kdy k tomu však dojde, to stojí ve hvězdách. Napřed musí dojít k jasné definici standardů pro MS.
Takzvané BRIC země (Brazílie, Rusko, India a Čína) jsou jak u výrobců, tak i u FIA na čelních pozicích listu zemí, ve kterých by chtěli závod WRC. Mělo by se jezdit všude tam, kde jsou velké trhy. Hořečně tak probíhá hledání místa možného konání závodu a schopných organizátorů, nicméně doposud nebyl oznámen žádný úspěch.
"Budou muset být naplněny určité standardy," řekl Oliver Ciesla, jeden z obchodních ředitelů Sportsman Group, která společně s Red Bull Media House plní roli nového promotéra MS. "Co přesně by měl tento standard obsahovat, o tom teď diskutujeme s FIA, výrobci a všemi, kteří mají na tomto sportu zájem."
Promotér MS má na vrcholu pomyslného listu svého zájmu ještě jeden bod. "Z každé soutěže chceme být schopni produkovat dobré obrázky, které jsou charakteristické a hledáme jedinečné zkoušky jako Col de Turini nebo Panzerplatte, které mají určitou historii a mohou nám poskytnout skvělý obrazový materiál, který se odlišuje od všech ostatních. Něco podobného nemůže nabídnout žádný jiný sport. Když pak budeme mít kolem tratí publikum, které je schopno se nadchnout, tak to každopádně nebude vadit," dodává Ciesla.
Nadšení diváků a tradice rally hrají ve výběrovém procesu roli, jak Oliver Ciesla potvrzuje: "Pokud ta země samotná nepatří mezi TOP3 trhy výrobce, tak by se mělo využít nadšení lidí k emočnímu nabití značky. A proto by se mělo jezdit i v menších evropských zemích, aby MS mělo i kvalitativní bonbonky."
Někdy kolem poloviny sezony by měl být znám kalendář pro rok 2014. Do té doby by měla být známa kritéria pro budoucí závody MS. "Všichni pořadatelé, kteří se budou chtít s námi připojit na jednu cestu, budou i nadále s námi. Jestli budeme v budoucnu mít o závod méně nebo více, je pro dlouhodobou strategii MS bezvýznamné."
Původně se mělo za to, že by se v Brazílii měl jet závod MS v roce 2014, nicméně teď se už spíše mluví o roce 2015. Red Bull Media House a Sportsman Group by také rádi vrátili MS na úroveň televizního pokrytí z dob nedávno minulých. Kromě finančních prostředků pro nutné investice chtějí zapracovat také na svém právu k televizní produkci a propagaci. "Musíme se soustředit na každou zemi a snažit se rozpoznat, jak moc se lidé o rallysport zajímají. Takzvaný Local-Hero-Effekt je v každém sportu, vzpomeňte si na Borise Beckera a tenis. Je to hodně komplexní téma."
Jasná je také další věc: Čím vyšší bude o WRC zájem, tím více si bude moci promotér za televizní práva říci. "Snažíme se nějak skloubit dobu přenosu v televizi, která je dobrá pro zúčastněné výrobce a sponzory, a naše přenosové možnosti. Určitě si dokážete lehce představit, že třídenní televizní produkce s helikopterami, inboardy a mnoha kamerami kolem cesty něco stojí. Především ve srovnání s 90 minutovými sportovními akcemi ze stadionů. Musíme najít řešení, jak si s těmito náklady poradit. Může to být rozdílnými směry, například přes licenční poplatky od televizí, nebo přes sponzory, kteří by platili za zviditelnění v televizi."
"V základu není placená televize špatná, kdyby měla určitý počet předplatitelů, kterým bychom tim nabízený sport zprostředkovávali. Ve Velké Británii máme díky BSkyB 10 milionů předplatitelů a nic špatného se tam neděje," naráží Ciesla na možné problémy s vybíráním poplatků. "To, že placená televize by mohla být špatná pro rožšíření tohoto sportu a fungovat to bude jen s free televizí, je hodně německý způsob uvažování. My jsme ale globální promotér a nesledujeme pouze Německo, ale každý jednotlivý trh."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?