Při plánování budoucího kalendáře MS mají všechny zúčastněné strany jasné představy. Brzy by se WRC mělo objevit i v Brazílii, Číně nebo v Rusku. Kdy k tomu však dojde, to stojí ve hvězdách. Napřed musí dojít k jasné definici standardů pro MS.
Takzvané BRIC země (Brazílie, Rusko, India a Čína) jsou jak u výrobců, tak i u FIA na čelních pozicích listu zemí, ve kterých by chtěli závod WRC. Mělo by se jezdit všude tam, kde jsou velké trhy. Hořečně tak probíhá hledání místa možného konání závodu a schopných organizátorů, nicméně doposud nebyl oznámen žádný úspěch.
"Budou muset být naplněny určité standardy," řekl Oliver Ciesla, jeden z obchodních ředitelů Sportsman Group, která společně s Red Bull Media House plní roli nového promotéra MS. "Co přesně by měl tento standard obsahovat, o tom teď diskutujeme s FIA, výrobci a všemi, kteří mají na tomto sportu zájem."
Promotér MS má na vrcholu pomyslného listu svého zájmu ještě jeden bod. "Z každé soutěže chceme být schopni produkovat dobré obrázky, které jsou charakteristické a hledáme jedinečné zkoušky jako Col de Turini nebo Panzerplatte, které mají určitou historii a mohou nám poskytnout skvělý obrazový materiál, který se odlišuje od všech ostatních. Něco podobného nemůže nabídnout žádný jiný sport. Když pak budeme mít kolem tratí publikum, které je schopno se nadchnout, tak to každopádně nebude vadit," dodává Ciesla.
Nadšení diváků a tradice rally hrají ve výběrovém procesu roli, jak Oliver Ciesla potvrzuje: "Pokud ta země samotná nepatří mezi TOP3 trhy výrobce, tak by se mělo využít nadšení lidí k emočnímu nabití značky. A proto by se mělo jezdit i v menších evropských zemích, aby MS mělo i kvalitativní bonbonky."
Někdy kolem poloviny sezony by měl být znám kalendář pro rok 2014. Do té doby by měla být známa kritéria pro budoucí závody MS. "Všichni pořadatelé, kteří se budou chtít s námi připojit na jednu cestu, budou i nadále s námi. Jestli budeme v budoucnu mít o závod méně nebo více, je pro dlouhodobou strategii MS bezvýznamné."
Původně se mělo za to, že by se v Brazílii měl jet závod MS v roce 2014, nicméně teď se už spíše mluví o roce 2015. Red Bull Media House a Sportsman Group by také rádi vrátili MS na úroveň televizního pokrytí z dob nedávno minulých. Kromě finančních prostředků pro nutné investice chtějí zapracovat také na svém právu k televizní produkci a propagaci. "Musíme se soustředit na každou zemi a snažit se rozpoznat, jak moc se lidé o rallysport zajímají. Takzvaný Local-Hero-Effekt je v každém sportu, vzpomeňte si na Borise Beckera a tenis. Je to hodně komplexní téma."
Jasná je také další věc: Čím vyšší bude o WRC zájem, tím více si bude moci promotér za televizní práva říci. "Snažíme se nějak skloubit dobu přenosu v televizi, která je dobrá pro zúčastněné výrobce a sponzory, a naše přenosové možnosti. Určitě si dokážete lehce představit, že třídenní televizní produkce s helikopterami, inboardy a mnoha kamerami kolem cesty něco stojí. Především ve srovnání s 90 minutovými sportovními akcemi ze stadionů. Musíme najít řešení, jak si s těmito náklady poradit. Může to být rozdílnými směry, například přes licenční poplatky od televizí, nebo přes sponzory, kteří by platili za zviditelnění v televizi."
"V základu není placená televize špatná, kdyby měla určitý počet předplatitelů, kterým bychom tim nabízený sport zprostředkovávali. Ve Velké Británii máme díky BSkyB 10 milionů předplatitelů a nic špatného se tam neděje," naráží Ciesla na možné problémy s vybíráním poplatků. "To, že placená televize by mohla být špatná pro rožšíření tohoto sportu a fungovat to bude jen s free televizí, je hodně německý způsob uvažování. My jsme ale globální promotér a nesledujeme pouze Německo, ale každý jednotlivý trh."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.