Při plánování budoucího kalendáře MS mají všechny zúčastněné strany jasné představy. Brzy by se WRC mělo objevit i v Brazílii, Číně nebo v Rusku. Kdy k tomu však dojde, to stojí ve hvězdách. Napřed musí dojít k jasné definici standardů pro MS.
Takzvané BRIC země (Brazílie, Rusko, India a Čína) jsou jak u výrobců, tak i u FIA na čelních pozicích listu zemí, ve kterých by chtěli závod WRC. Mělo by se jezdit všude tam, kde jsou velké trhy. Hořečně tak probíhá hledání místa možného konání závodu a schopných organizátorů, nicméně doposud nebyl oznámen žádný úspěch.
"Budou muset být naplněny určité standardy," řekl Oliver Ciesla, jeden z obchodních ředitelů Sportsman Group, která společně s Red Bull Media House plní roli nového promotéra MS. "Co přesně by měl tento standard obsahovat, o tom teď diskutujeme s FIA, výrobci a všemi, kteří mají na tomto sportu zájem."
Promotér MS má na vrcholu pomyslného listu svého zájmu ještě jeden bod. "Z každé soutěže chceme být schopni produkovat dobré obrázky, které jsou charakteristické a hledáme jedinečné zkoušky jako Col de Turini nebo Panzerplatte, které mají určitou historii a mohou nám poskytnout skvělý obrazový materiál, který se odlišuje od všech ostatních. Něco podobného nemůže nabídnout žádný jiný sport. Když pak budeme mít kolem tratí publikum, které je schopno se nadchnout, tak to každopádně nebude vadit," dodává Ciesla.
Nadšení diváků a tradice rally hrají ve výběrovém procesu roli, jak Oliver Ciesla potvrzuje: "Pokud ta země samotná nepatří mezi TOP3 trhy výrobce, tak by se mělo využít nadšení lidí k emočnímu nabití značky. A proto by se mělo jezdit i v menších evropských zemích, aby MS mělo i kvalitativní bonbonky."
Někdy kolem poloviny sezony by měl být znám kalendář pro rok 2014. Do té doby by měla být známa kritéria pro budoucí závody MS. "Všichni pořadatelé, kteří se budou chtít s námi připojit na jednu cestu, budou i nadále s námi. Jestli budeme v budoucnu mít o závod méně nebo více, je pro dlouhodobou strategii MS bezvýznamné."
Původně se mělo za to, že by se v Brazílii měl jet závod MS v roce 2014, nicméně teď se už spíše mluví o roce 2015. Red Bull Media House a Sportsman Group by také rádi vrátili MS na úroveň televizního pokrytí z dob nedávno minulých. Kromě finančních prostředků pro nutné investice chtějí zapracovat také na svém právu k televizní produkci a propagaci. "Musíme se soustředit na každou zemi a snažit se rozpoznat, jak moc se lidé o rallysport zajímají. Takzvaný Local-Hero-Effekt je v každém sportu, vzpomeňte si na Borise Beckera a tenis. Je to hodně komplexní téma."
Jasná je také další věc: Čím vyšší bude o WRC zájem, tím více si bude moci promotér za televizní práva říci. "Snažíme se nějak skloubit dobu přenosu v televizi, která je dobrá pro zúčastněné výrobce a sponzory, a naše přenosové možnosti. Určitě si dokážete lehce představit, že třídenní televizní produkce s helikopterami, inboardy a mnoha kamerami kolem cesty něco stojí. Především ve srovnání s 90 minutovými sportovními akcemi ze stadionů. Musíme najít řešení, jak si s těmito náklady poradit. Může to být rozdílnými směry, například přes licenční poplatky od televizí, nebo přes sponzory, kteří by platili za zviditelnění v televizi."
"V základu není placená televize špatná, kdyby měla určitý počet předplatitelů, kterým bychom tim nabízený sport zprostředkovávali. Ve Velké Británii máme díky BSkyB 10 milionů předplatitelů a nic špatného se tam neděje," naráží Ciesla na možné problémy s vybíráním poplatků. "To, že placená televize by mohla být špatná pro rožšíření tohoto sportu a fungovat to bude jen s free televizí, je hodně německý způsob uvažování. My jsme ale globální promotér a nesledujeme pouze Německo, ale každý jednotlivý trh."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.