Posádka týmu ŠKODA Motorsport Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem figuruje po první etapě Rally Islas Canarias na druhé pozici.
Třetí soutěži letošního Mistrovství Evropy zatím vévodí Robert Kubica s více než minutovým náskokem. První sekci poznamenaly ranní výrazné výkyvy počasí. Letošní soutěž totiž jezdcům připravila na místní poměry neobvyklé podmínky – déšť a mlhu.
Dvojnásobný vítěz kanárské rally Jan Kopecký první den komentuje: „Jsme tu počtvrté, ale takové počasí jsme na Kanárech nikdy nezažili. Jedna erzeta se jela za deště, druhá za mokra a mlhy, třetí za krásného slunného počasí. Robert jede skvěle - naše ztráta z ranní sekce je již příliš velká, v žádném případě však nepolevíme v našem úsilí a koncentraci.“
Průběžně vedoucí jezdec Robert Kubica, známý díky svému účinkování ve Formuli 1, řídí vůz Citroen DS3 S2000 RRC s motorem 1.6 turbo. Třetí v pořadí Craig Breen pilotuje Peugeot Super 2000.
Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem usilují o „kanárský“ hattrick a chtějí navázat na skvělé představení značky ŠKODA na této soutěži v uplynulých letech, kdy zde piloti vozů Fabia Super 2000 obsadili vždy první příčku.
Rally Islas Canarias pokračuje v sobotu závěrečnou etapou – na posádky čeká ještě šest rychlostních zkoušek o celkové délce 102 kilometrů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?