Rally Islas Canarias: Kopecký vítězí na Kanárech po nehodě Kubicy

Škoda
Škoda, foto: Škoda Auto
iM2 22. března 2013 00:00
Sdílej:

AKTUALIZACE PO RZ14; První etapa soutěže na Kanárských ostrovech odstartuje v pátek ráno. Na posádky čeká během první etapy 8 rychlostních zkoušek rozděleních do 3 sekcí (3-3-2). V sobotu čeká na účastníky soutěže dalších 6 měřených testů ve dvou sekcích. Nejdelší vložkou je RZ7 Agüimes, která měří 25,82 km. Sobotní druhá etapa už je podstatně kratší, když na posádky čeká jen 6 RZ oproti pátečním osmi a soutěž uzavírá.

Po RZ14:

Jan Kopecký si připsal vítězství jak v poslední zkoušce soutěže, tak i na Rally Islas Canarias, tedy jeho letošní druhé vítězství (vyhrál ještě na Jänneru v lednu) ze tří odjetých soutěží ME. 

Výsledky po 14. RZ: 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   J. Kopecký - P. Dresler  Škoda Fabia S2000 2:24:30,9  ---     2.   C. Breen - P. Nagle   Peugeot 207 S2000 +10s +1:52,4       3.   L. Monzón - J. Déniz   Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +20s  +3:18,9     4.   F. Capvedila - D. Rivero   Ford Focus RS WRC 06   +5:32,2     5.   X. Pons - A. Haro  Porsche 997 GT3   +6:15,3       6.   A. Aigner - J. Heigl  Subaru Impreza STi R4   +6:50,8     7.    J. Pérez - F. Alvarez  Mitsubishi Lancer Evo X   +6:54,4     8.   M. Fuster - D. Cue  Porsche 997 GT3  +10s +7:30,9     9.   A. Meira - D. Vázquez  Mitsubishi Lancer Evo X   +7:37,3    10.   E. Cruz - A. Bonilla  Porsche 997 GT3   +8:22,3

 

Po RZ13:

Honza Kopecký si připsal další vítězství v RZ a do cíle už mu chybí pouze jedna rychlostní zkouška.  Druhou příčku si drží irský mladík Breen, který vloni vyhrál titul v SWRC. Letos přesedl z Fiesty S2000 do Peugeotu 207 S2000 a jede v IRC s tovární podporou.

Stupně vítězů kompletuje domácí matador Monzón s Mini John Cooper Works S2000 1,6l. Toho včera zbrzdil defekt pneumatiky, díky čemuž ztratil 1,5 minuty. Nebýt těchto problémů, mohl s Breenem pravděpodobně bojovat o 2. místo. Skvěle dnes odpoledne jede s Focusem RS WRC z roku 2006 domácí Capvedila, ten už se dostal na 4. místo před Fustera s Porsche.

Výsledky po 13. RZ: 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   J. Kopecký - P. Dresler  Škoda Fabia S2000 2:14:54,8  ---     2.   C. Breen - P. Nagle   Peugeot 207 S2000 +10s +1:41,0       3.   L. Monzón - J. Déniz   Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +20s  +3:15,1     4.   F. Capvedila - D. Rivero   Ford Focus RS WRC 06   +5:31,6     5.   X. Pons - A. Haro  Porsche 997 GT3   +5:53,2       6.   A. Aigner - J. Heigl  Subaru Impreza STi R4   +6:23,6     7.    J. Pérez - F. Alvarez  Mitsubishi Lancer Evo X   +6:43,1     8.   A. Meira - D. Vázquez  Mitsubishi Lancer Evo X   +7:20,6     9.   M. Fuster - D. Cue  Porsche 997 GT3  +10s +7:28,4    10.   G. Bonnefis - O. Fournier  Renault Mégan RS   +7:58,9

 

Po RZ12:

Krátká 8km dlouhá zkouška neměla na celkové pořadí velký vliv, pořadí si na pomezí TOP5 prohodili Andreas Aigner s domácím Fernandem Capvedilou, ten má ale k dispozici mnohem lepší techniku - Ford Focus RS WRC. 

Výsledky po 12. RZ: 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   J. Kopecký - P. Dresler  Škoda Fabia S2000 2:02:10,0  ---     2.   C. Breen - P. Nagle   Peugeot 207 S2000 +10s +1:29,1       3.   L. Monzón - J. Déniz   Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +20s  +3:02,4     4.   X. Pons - A. Haro   Porsche 997 GT3   +5:20,3      5.   F. Capvedila - D. Rivero  Ford Focus RS WRC 06   +5:41,1       6.   A. Aigner - J. Heigl  Subaru Impreza STi R4   +5:44:1     7.    J. Pérez - F. Alvarez  Mitsubishi Lancer Evo X   +6:20,2     8.   A. Meira - D. Vázquez  Mitsubishi Lancer Evo X   +6:52,8     9.   G. Bonnefis - O. Fournier  Renault Mégan RS   +7:16,1    10.   M. Fuster - D. Cue  Porsche 997 GT3 +10s  +7:26,5

 

Výsledky po 11. RZ: 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   J. Kopecký - P. Dresler  Škoda Fabia S2000 1:57:44,1  ---     2.   C. Breen - P. Nagle   Peugeot 207 S2000  +10s +1:22,1       3.   L. Monzón - J. Déniz   Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +20s  +2:52,9     4.   X. Pons - A. Haro   Porsche 997 GT3   +5:05,2     5.   A. Aigner - J. Heigl  Subaru Impreza STi R4   +5:29,0       6.   F. Capvedila - D. Rivero  Ford Focus RS WRC 06   +5:32:1     7.    G. Bonnefis - O. Fournier  Renault Mégan RS   +6:58,5     8.   M. Fuster - D. Cue  Porsche 997 GT3 +10s  +7:22,2     9.   J. Leandri - R. Jamoul  Peugeot 207 S2000   +7:22,9    10.   G. Antxustegui - A. Inglesias  Suzuki Swift S1600   +7:32,5

 

Po RZ10:

Na RZ10 Robert Kubica jedoucí se speciálem Citroën DS3 RRC trefil zídku a zničil levé zadní kolo, ze soutěže tak odstupuje. Posádka je nezraněna, ale auto je těžce poničeno. Do čela se dostává jeho kamár a náš krajan, Jan Kopecký s Fabií S2000. Dvě místa na této zkoušce ztratil Jérémi Ancian, třetí je tak Luis Monzón. Na pěkné čtvrté místo se dostal na Porsche jedoucí Xavi Pons. 

Výsledky po 10. RZ: 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   J. Kopecký - P. Dresler  Škoda Fabia S2000 1:47:42,5  ---     2.   C. Breen - P. Nagle   Peugeot 207 S2000  +10s +1:17,0       3.   L. Monzón - J. Déniz   Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +20s  +2:53,2     4.   X. Pons - A. Haro   Porsche 997 GT3   +4:44,2     5.   J. Ancian - G. de Turckheim  Peugeot 207 S2000   +4:51,7       6.   A. Aigner - J. Heigl  Subaru Impreza STi R4   +4:57:6     7.    F. Capvedila - D. Rivero  Ford Focus RS WRC 06   +5:34,2     8.   J. Pérez - F. Alvarez  Mitsubishi Lancer Evo X   +5:47,6     9.   A. Meira - D. Vázquez  Mitsubishi Lancer Evo X   +6:25,8    10.   G. Bonnefis - O. Fournier  Renault Mégan RS   +6:31,2

 

Po RZ9:

Jan Kopecký se stal prvním přemožiteleme Roberta Kubici na tratích Raly Islas Canarias. Český jezdec porazil v dnešní první zkoušce svého kamaráda Kubicu o 1,1s. Defekt pneumatiky zbrzdil mladíka Anciana v Peugeotu, Monzón na něj ztrácí již méně než 30s.

Výsledky po 9. RZ: 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   R. Kubica - M. Baran  Citroën DS3 RRC 1:33:57,9  ---     2.   J. Kopecký - P. Dresler  Škoda Fabia S2000   +1:05,6       3.   C. Breen - P. Nagle   Peugeot 207 S2000 +10s  +1:58,6     4.   J. Ancian - G. de Turckheim   Peugeot 207 S2000   +3:17,4     5.   L. Monzón - J. Déniz   Mini John Cooper Works S2000 1,6 T  +20s +3:44:8       6.   A. Aigner - J. Heigl  Subaru Impreza STi R4    +5:08,5     7.    X. Pons - A. Haro  Porsche 997 GT3   +5:15,5     8.   M. Fuster - D. Cue  Porsche 997 GT3  +10s +5:20,4     9.   F. Capvedila - D. Rivero  Ford Focus RS WRC 06   +6:26,0    10.   J. Pérez - F. Alvarez  Mitsubishi Lancer Evo X   +6:27,4

 

Po RZ8:

Robert Kubica vyhrál i všech 5 měřených testů v odpolední sekci. Polák tedy z dnešních 8 zkoušek všech 8. Robert však připustil jednu krizovou situaci na RZ8: "Byla tam úzká křižovatka, zatáhl jsem ruční brzdu, ale i tak jsme se dotkly zadkem vozu jednoho domu."

Jeho náskok na čele po první etapě je více než 1 minuta před Janem Kopeckým s Fabii S2000. Tomu se sice na několika RZ podařilo zajet čas, který nebyl o moc pomalejší, nicméně na bývalou hvězdu F1 nikdy neměl. Honza zajel 3krát druhý a 2krát třetí čas. Také český pilot si na RZ7 neodpustil krizovou situaci: "Bylo to v dlouhé rychlé levé zatáčce, dostali jsme se mimo stopu a hodně uklouzli."

V těch dvou případech byl rychlejší Craig Breen s Peugeotem S2000, který drží třetí příčku. Brit má náskok před svým kolegou z Juniorského týmu Peugeotu Ancianem téměř minutu. Smůlu měl Monzón s Mini John Cooper Works S2000 1,6T. Domácího matadora postihly na RZ 5 problémy (defekt). Monzón ztratil přes minutu a půl, navíc posléze dojel pozdě do časové kontroly (o 2 minuty) a dostal penalizaci 20s. 

Výsledky po 8. RZ: 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   R. Kubica - M. Baran  Citroën DS3 RRC 1:29:32,0  ---     2.   J. Kopecký - P. Dresler  Škoda Fabia S2000   +1:06,7       3.   C. Breen - P. Nagle   Peugeot 207 S2000 +10s  +1:51,0     4.   J. Ancian - G. de Turckheim   Peugeot 207 S2000   +2:43,8     5.   L. Monzón - J. Déniz   Mini John Cooper Works S2000 1,6 T  +20s +3:36,2       6.   A. Aigner - J. Heigl  Subaru Impreza STi R4    +4:50,3     7.    X. Pons - A. Haro  Porsche 997 GT3   +4:58,8     8.   M. Fuster - D. Cue  Porsche 997 GT3  +10s +5:14,6     9.   E. García Ojeda - P. Marcos Secades  Citroën DS3 R3T   +6:01,8    10.   J. Pérez - F. Alvarez  Mitsubishi Lancer Evo X   +6:16,1

 

Po RZ3:

I na poslední RZ dopolední sekce si připsal vítězství Robert Kubica, i když druhý v cíly, Jan Kopoecký zaostal o pouhých 0,8s. Za povšimnutí stojí, že desátý García Ojeda ztrácí na devátého Consaniho pouhých 0,4s.

Výsledky po 3. RZ: 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   R. Kubica - M. Baran  Citroën DS3 RRC 31:20,3  ---     2.   J. Kopecký - P. Dresler  Škoda Fabia S2000   +38,4       3.   C. Breen - P. Nagle   Peugeot 207 S2000 +10s  +53,6     4.   L. Monzón - J. Déniz   Mini John Cooper Works S2000 1,6 T   +1:02,9     5.   J. Ancian - G. de Turckheim  Peugeot 207 S2000   +1:23,4       6.   A. Aigner - J. Heigl  Subaru Impreza STi R4    +1:47,2     7.    J. Vinyes - J. Mercarder  Suzuki Swift S1600   +1:59,5     8.   G. Antxustegui - A. Inglesias  Suzuki Swift S1600   +2:14,6     9.   R. Consani - T. Gorczyca  Renault Mégane RS   +2:27,2    10.    E. García Ojeda - P. Marcos Secades  Citroën DS3 R3T   +2:27,6

Po RZ2:

Robert Kubica na hladkých portugalských asfaltech, které připomínají závodní okruh, řádí. Polák ve 21 km dlouhé RZ "naložil" nejbližšímu pronásledovateli Breenovi 22,7s, třetí Kopecký zaostal o 26,2s. Monzón přeskočil jak Anciana tak Aignera.

Výsledky po 2. RZ: 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   R. Kubica - M. Baran  Citroën DS3 RRC 22:29,8  ---     2.   J. Kopecký - P. Dresler  Škoda Fabia S2000   +37,6       3.   C. Breen - P. Nagle   Peugeot 207 S2000 +10s  +46,2     4.   L. Monzón - J. Déniz   Mini John Cooper Works S2000 1,6 T   +58,3     5.   J. Ancian - G. de Turckheim  Peugeot 207 S2000   +1:14,7       6.   A. Aigner - J. Heigl  Subaru Impreza STi R4    +1:20,7     7.    J. Vinyes - J. Mercarder  Suzuki Swift S1600   +1:34,0     8.   G. Antxustegui - A. Inglesias  Suzuki Swift S1600   +1:40,4     9.   R. Consani - T. Gorczyca  Renault Mégane RS   +1:51,5    10.    E. García Ojeda - P. Marcos Secades  Citroën DS3 R3T   +2:04,5

 

Po RZ1:

Hned na úvodní zkoušce celé rally dostal 10s penalizaci Craig Breen za pozdní příjezd do ČK. Nás může těšit, že Jan Kopecký se drží na pěkném druhém místě.

Výsledky po 1. RZ: 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   R. Kubica - M. Baran  Citroën DS3 RRC 8:40,4  ---     2.   J. Kopecký - P. Dresler  Škoda Fabia S2000   +11,4       3.   C. Breen - P. Nagle   Peugeot 207 S2000 +10s  +23,5     4.   J. Ancian - G. de Turckheim   Peugeot 207 S2000   +23,7     5.   A. Aigner - J. Heigl  Subaru Impreza STi R4   +24,8       6.   L. Monzón - J. Déniz  Mini John Cooper Works S2000 1,6 T    +28,9     7.    J. Vinyes - J. Mercarder  Suzuki Swift S1600   +32,4     8.   G. Antxustegui - A. Inglesias  Suzuki Swift S1600   +38,7     9.   R. Consani - T. Gorczyca  Renault Mégane RS   +39,1    10.    D. Oliveira - A. Costa  Ford Fiesta RRC   +40,7

 

Dnešní etapa startuje v 8:48 našeho času (v Portugalsku -1h), po včerejším shakedownu je do role největšího favorita pasován Robert Kubica startující s Citroënem DS3 RRC. Tento vůz právě v rámci ME vloni napodzim debutoval. Sekundovat Polákovi určitě budou chtít Kopecký, Monzón nebo Breen. Jak celá soutěže dopadne, budeme vědět v sobotu večer.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.