AKTUALIZACE PO RZ14; První etapa soutěže na Kanárských ostrovech odstartuje v pátek ráno. Na posádky čeká během první etapy 8 rychlostních zkoušek rozděleních do 3 sekcí (3-3-2). V sobotu čeká na účastníky soutěže dalších 6 měřených testů ve dvou sekcích. Nejdelší vložkou je RZ7 Agüimes, která měří 25,82 km. Sobotní druhá etapa už je podstatně kratší, když na posádky čeká jen 6 RZ oproti pátečním osmi a soutěž uzavírá.
Po RZ14:
Jan Kopecký si připsal vítězství jak v poslední zkoušce soutěže, tak i na Rally Islas Canarias, tedy jeho letošní druhé vítězství (vyhrál ještě na Jänneru v lednu) ze tří odjetých soutěží ME.
Výsledky po 14. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 2:24:30,9 --- 2. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +10s +1:52,4 3. L. Monzón - J. Déniz Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +20s +3:18,9 4. F. Capvedila - D. Rivero Ford Focus RS WRC 06 +5:32,2 5. X. Pons - A. Haro Porsche 997 GT3 +6:15,3 6. A. Aigner - J. Heigl Subaru Impreza STi R4 +6:50,8 7. J. Pérez - F. Alvarez Mitsubishi Lancer Evo X +6:54,4 8. M. Fuster - D. Cue Porsche 997 GT3 +10s +7:30,9 9. A. Meira - D. Vázquez Mitsubishi Lancer Evo X +7:37,3 10. E. Cruz - A. Bonilla Porsche 997 GT3 +8:22,3
Po RZ13:
Honza Kopecký si připsal další vítězství v RZ a do cíle už mu chybí pouze jedna rychlostní zkouška. Druhou příčku si drží irský mladík Breen, který vloni vyhrál titul v SWRC. Letos přesedl z Fiesty S2000 do Peugeotu 207 S2000 a jede v IRC s tovární podporou.
Stupně vítězů kompletuje domácí matador Monzón s Mini John Cooper Works S2000 1,6l. Toho včera zbrzdil defekt pneumatiky, díky čemuž ztratil 1,5 minuty. Nebýt těchto problémů, mohl s Breenem pravděpodobně bojovat o 2. místo. Skvěle dnes odpoledne jede s Focusem RS WRC z roku 2006 domácí Capvedila, ten už se dostal na 4. místo před Fustera s Porsche.
Výsledky po 13. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 2:14:54,8 --- 2. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +10s +1:41,0 3. L. Monzón - J. Déniz Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +20s +3:15,1 4. F. Capvedila - D. Rivero Ford Focus RS WRC 06 +5:31,6 5. X. Pons - A. Haro Porsche 997 GT3 +5:53,2 6. A. Aigner - J. Heigl Subaru Impreza STi R4 +6:23,6 7. J. Pérez - F. Alvarez Mitsubishi Lancer Evo X +6:43,1 8. A. Meira - D. Vázquez Mitsubishi Lancer Evo X +7:20,6 9. M. Fuster - D. Cue Porsche 997 GT3 +10s +7:28,4 10. G. Bonnefis - O. Fournier Renault Mégan RS +7:58,9
Po RZ12:
Krátká 8km dlouhá zkouška neměla na celkové pořadí velký vliv, pořadí si na pomezí TOP5 prohodili Andreas Aigner s domácím Fernandem Capvedilou, ten má ale k dispozici mnohem lepší techniku - Ford Focus RS WRC.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 2:02:10,0 --- 2. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +10s +1:29,1 3. L. Monzón - J. Déniz Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +20s +3:02,4 4. X. Pons - A. Haro Porsche 997 GT3 +5:20,3 5. F. Capvedila - D. Rivero Ford Focus RS WRC 06 +5:41,1 6. A. Aigner - J. Heigl Subaru Impreza STi R4 +5:44:1 7. J. Pérez - F. Alvarez Mitsubishi Lancer Evo X +6:20,2 8. A. Meira - D. Vázquez Mitsubishi Lancer Evo X +6:52,8 9. G. Bonnefis - O. Fournier Renault Mégan RS +7:16,1 10. M. Fuster - D. Cue Porsche 997 GT3 +10s +7:26,5
Výsledky po 11. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 1:57:44,1 --- 2. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +10s +1:22,1 3. L. Monzón - J. Déniz Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +20s +2:52,9 4. X. Pons - A. Haro Porsche 997 GT3 +5:05,2 5. A. Aigner - J. Heigl Subaru Impreza STi R4 +5:29,0 6. F. Capvedila - D. Rivero Ford Focus RS WRC 06 +5:32:1 7. G. Bonnefis - O. Fournier Renault Mégan RS +6:58,5 8. M. Fuster - D. Cue Porsche 997 GT3 +10s +7:22,2 9. J. Leandri - R. Jamoul Peugeot 207 S2000 +7:22,9 10. G. Antxustegui - A. Inglesias Suzuki Swift S1600 +7:32,5
Po RZ10:
Na RZ10 Robert Kubica jedoucí se speciálem Citroën DS3 RRC trefil zídku a zničil levé zadní kolo, ze soutěže tak odstupuje. Posádka je nezraněna, ale auto je těžce poničeno. Do čela se dostává jeho kamár a náš krajan, Jan Kopecký s Fabií S2000. Dvě místa na této zkoušce ztratil Jérémi Ancian, třetí je tak Luis Monzón. Na pěkné čtvrté místo se dostal na Porsche jedoucí Xavi Pons.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 1:47:42,5 --- 2. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +10s +1:17,0 3. L. Monzón - J. Déniz Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +20s +2:53,2 4. X. Pons - A. Haro Porsche 997 GT3 +4:44,2 5. J. Ancian - G. de Turckheim Peugeot 207 S2000 +4:51,7 6. A. Aigner - J. Heigl Subaru Impreza STi R4 +4:57:6 7. F. Capvedila - D. Rivero Ford Focus RS WRC 06 +5:34,2 8. J. Pérez - F. Alvarez Mitsubishi Lancer Evo X +5:47,6 9. A. Meira - D. Vázquez Mitsubishi Lancer Evo X +6:25,8 10. G. Bonnefis - O. Fournier Renault Mégan RS +6:31,2
Po RZ9:
Jan Kopecký se stal prvním přemožiteleme Roberta Kubici na tratích Raly Islas Canarias. Český jezdec porazil v dnešní první zkoušce svého kamaráda Kubicu o 1,1s. Defekt pneumatiky zbrzdil mladíka Anciana v Peugeotu, Monzón na něj ztrácí již méně než 30s.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. R. Kubica - M. Baran Citroën DS3 RRC 1:33:57,9 --- 2. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 +1:05,6 3. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +10s +1:58,6 4. J. Ancian - G. de Turckheim Peugeot 207 S2000 +3:17,4 5. L. Monzón - J. Déniz Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +20s +3:44:8 6. A. Aigner - J. Heigl Subaru Impreza STi R4 +5:08,5 7. X. Pons - A. Haro Porsche 997 GT3 +5:15,5 8. M. Fuster - D. Cue Porsche 997 GT3 +10s +5:20,4 9. F. Capvedila - D. Rivero Ford Focus RS WRC 06 +6:26,0 10. J. Pérez - F. Alvarez Mitsubishi Lancer Evo X +6:27,4
Po RZ8:
Robert Kubica vyhrál i všech 5 měřených testů v odpolední sekci. Polák tedy z dnešních 8 zkoušek všech 8. Robert však připustil jednu krizovou situaci na RZ8: "Byla tam úzká křižovatka, zatáhl jsem ruční brzdu, ale i tak jsme se dotkly zadkem vozu jednoho domu."
Jeho náskok na čele po první etapě je více než 1 minuta před Janem Kopeckým s Fabii S2000. Tomu se sice na několika RZ podařilo zajet čas, který nebyl o moc pomalejší, nicméně na bývalou hvězdu F1 nikdy neměl. Honza zajel 3krát druhý a 2krát třetí čas. Také český pilot si na RZ7 neodpustil krizovou situaci: "Bylo to v dlouhé rychlé levé zatáčce, dostali jsme se mimo stopu a hodně uklouzli."
V těch dvou případech byl rychlejší Craig Breen s Peugeotem S2000, který drží třetí příčku. Brit má náskok před svým kolegou z Juniorského týmu Peugeotu Ancianem téměř minutu. Smůlu měl Monzón s Mini John Cooper Works S2000 1,6T. Domácího matadora postihly na RZ 5 problémy (defekt). Monzón ztratil přes minutu a půl, navíc posléze dojel pozdě do časové kontroly (o 2 minuty) a dostal penalizaci 20s.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. R. Kubica - M. Baran Citroën DS3 RRC 1:29:32,0 --- 2. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 +1:06,7 3. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +10s +1:51,0 4. J. Ancian - G. de Turckheim Peugeot 207 S2000 +2:43,8 5. L. Monzón - J. Déniz Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +20s +3:36,2 6. A. Aigner - J. Heigl Subaru Impreza STi R4 +4:50,3 7. X. Pons - A. Haro Porsche 997 GT3 +4:58,8 8. M. Fuster - D. Cue Porsche 997 GT3 +10s +5:14,6 9. E. García Ojeda - P. Marcos Secades Citroën DS3 R3T +6:01,8 10. J. Pérez - F. Alvarez Mitsubishi Lancer Evo X +6:16,1
Po RZ3:
I na poslední RZ dopolední sekce si připsal vítězství Robert Kubica, i když druhý v cíly, Jan Kopoecký zaostal o pouhých 0,8s. Za povšimnutí stojí, že desátý García Ojeda ztrácí na devátého Consaniho pouhých 0,4s.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. R. Kubica - M. Baran Citroën DS3 RRC 31:20,3 --- 2. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 +38,4 3. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +10s +53,6 4. L. Monzón - J. Déniz Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +1:02,9 5. J. Ancian - G. de Turckheim Peugeot 207 S2000 +1:23,4 6. A. Aigner - J. Heigl Subaru Impreza STi R4 +1:47,2 7. J. Vinyes - J. Mercarder Suzuki Swift S1600 +1:59,5 8. G. Antxustegui - A. Inglesias Suzuki Swift S1600 +2:14,6 9. R. Consani - T. Gorczyca Renault Mégane RS +2:27,2 10. E. García Ojeda - P. Marcos Secades Citroën DS3 R3T +2:27,6Po RZ2:
Robert Kubica na hladkých portugalských asfaltech, které připomínají závodní okruh, řádí. Polák ve 21 km dlouhé RZ "naložil" nejbližšímu pronásledovateli Breenovi 22,7s, třetí Kopecký zaostal o 26,2s. Monzón přeskočil jak Anciana tak Aignera.
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. R. Kubica - M. Baran Citroën DS3 RRC 22:29,8 --- 2. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 +37,6 3. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +10s +46,2 4. L. Monzón - J. Déniz Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +58,3 5. J. Ancian - G. de Turckheim Peugeot 207 S2000 +1:14,7 6. A. Aigner - J. Heigl Subaru Impreza STi R4 +1:20,7 7. J. Vinyes - J. Mercarder Suzuki Swift S1600 +1:34,0 8. G. Antxustegui - A. Inglesias Suzuki Swift S1600 +1:40,4 9. R. Consani - T. Gorczyca Renault Mégane RS +1:51,5 10. E. García Ojeda - P. Marcos Secades Citroën DS3 R3T +2:04,5
Po RZ1:
Hned na úvodní zkoušce celé rally dostal 10s penalizaci Craig Breen za pozdní příjezd do ČK. Nás může těšit, že Jan Kopecký se drží na pěkném druhém místě.
Výsledky po 1. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. R. Kubica - M. Baran Citroën DS3 RRC 8:40,4 --- 2. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 +11,4 3. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +10s +23,5 4. J. Ancian - G. de Turckheim Peugeot 207 S2000 +23,7 5. A. Aigner - J. Heigl Subaru Impreza STi R4 +24,8 6. L. Monzón - J. Déniz Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +28,9 7. J. Vinyes - J. Mercarder Suzuki Swift S1600 +32,4 8. G. Antxustegui - A. Inglesias Suzuki Swift S1600 +38,7 9. R. Consani - T. Gorczyca Renault Mégane RS +39,1 10. D. Oliveira - A. Costa Ford Fiesta RRC +40,7
Dnešní etapa startuje v 8:48 našeho času (v Portugalsku -1h), po včerejším shakedownu je do role největšího favorita pasován Robert Kubica startující s Citroënem DS3 RRC. Tento vůz právě v rámci ME vloni napodzim debutoval. Sekundovat Polákovi určitě budou chtít Kopecký, Monzón nebo Breen. Jak celá soutěže dopadne, budeme vědět v sobotu večer.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.