AKTUALIZACE PO RZ14; První etapa soutěže na Kanárských ostrovech odstartuje v pátek ráno. Na posádky čeká během první etapy 8 rychlostních zkoušek rozděleních do 3 sekcí (3-3-2). V sobotu čeká na účastníky soutěže dalších 6 měřených testů ve dvou sekcích. Nejdelší vložkou je RZ7 Agüimes, která měří 25,82 km. Sobotní druhá etapa už je podstatně kratší, když na posádky čeká jen 6 RZ oproti pátečním osmi a soutěž uzavírá.
Po RZ14:
Jan Kopecký si připsal vítězství jak v poslední zkoušce soutěže, tak i na Rally Islas Canarias, tedy jeho letošní druhé vítězství (vyhrál ještě na Jänneru v lednu) ze tří odjetých soutěží ME.
Výsledky po 14. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 2:24:30,9 --- 2. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +10s +1:52,4 3. L. Monzón - J. Déniz Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +20s +3:18,9 4. F. Capvedila - D. Rivero Ford Focus RS WRC 06 +5:32,2 5. X. Pons - A. Haro Porsche 997 GT3 +6:15,3 6. A. Aigner - J. Heigl Subaru Impreza STi R4 +6:50,8 7. J. Pérez - F. Alvarez Mitsubishi Lancer Evo X +6:54,4 8. M. Fuster - D. Cue Porsche 997 GT3 +10s +7:30,9 9. A. Meira - D. Vázquez Mitsubishi Lancer Evo X +7:37,3 10. E. Cruz - A. Bonilla Porsche 997 GT3 +8:22,3
Po RZ13:
Honza Kopecký si připsal další vítězství v RZ a do cíle už mu chybí pouze jedna rychlostní zkouška. Druhou příčku si drží irský mladík Breen, který vloni vyhrál titul v SWRC. Letos přesedl z Fiesty S2000 do Peugeotu 207 S2000 a jede v IRC s tovární podporou.
Stupně vítězů kompletuje domácí matador Monzón s Mini John Cooper Works S2000 1,6l. Toho včera zbrzdil defekt pneumatiky, díky čemuž ztratil 1,5 minuty. Nebýt těchto problémů, mohl s Breenem pravděpodobně bojovat o 2. místo. Skvěle dnes odpoledne jede s Focusem RS WRC z roku 2006 domácí Capvedila, ten už se dostal na 4. místo před Fustera s Porsche.
Výsledky po 13. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 2:14:54,8 --- 2. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +10s +1:41,0 3. L. Monzón - J. Déniz Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +20s +3:15,1 4. F. Capvedila - D. Rivero Ford Focus RS WRC 06 +5:31,6 5. X. Pons - A. Haro Porsche 997 GT3 +5:53,2 6. A. Aigner - J. Heigl Subaru Impreza STi R4 +6:23,6 7. J. Pérez - F. Alvarez Mitsubishi Lancer Evo X +6:43,1 8. A. Meira - D. Vázquez Mitsubishi Lancer Evo X +7:20,6 9. M. Fuster - D. Cue Porsche 997 GT3 +10s +7:28,4 10. G. Bonnefis - O. Fournier Renault Mégan RS +7:58,9
Po RZ12:
Krátká 8km dlouhá zkouška neměla na celkové pořadí velký vliv, pořadí si na pomezí TOP5 prohodili Andreas Aigner s domácím Fernandem Capvedilou, ten má ale k dispozici mnohem lepší techniku - Ford Focus RS WRC.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 2:02:10,0 --- 2. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +10s +1:29,1 3. L. Monzón - J. Déniz Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +20s +3:02,4 4. X. Pons - A. Haro Porsche 997 GT3 +5:20,3 5. F. Capvedila - D. Rivero Ford Focus RS WRC 06 +5:41,1 6. A. Aigner - J. Heigl Subaru Impreza STi R4 +5:44:1 7. J. Pérez - F. Alvarez Mitsubishi Lancer Evo X +6:20,2 8. A. Meira - D. Vázquez Mitsubishi Lancer Evo X +6:52,8 9. G. Bonnefis - O. Fournier Renault Mégan RS +7:16,1 10. M. Fuster - D. Cue Porsche 997 GT3 +10s +7:26,5
Výsledky po 11. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 1:57:44,1 --- 2. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +10s +1:22,1 3. L. Monzón - J. Déniz Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +20s +2:52,9 4. X. Pons - A. Haro Porsche 997 GT3 +5:05,2 5. A. Aigner - J. Heigl Subaru Impreza STi R4 +5:29,0 6. F. Capvedila - D. Rivero Ford Focus RS WRC 06 +5:32:1 7. G. Bonnefis - O. Fournier Renault Mégan RS +6:58,5 8. M. Fuster - D. Cue Porsche 997 GT3 +10s +7:22,2 9. J. Leandri - R. Jamoul Peugeot 207 S2000 +7:22,9 10. G. Antxustegui - A. Inglesias Suzuki Swift S1600 +7:32,5
Po RZ10:
Na RZ10 Robert Kubica jedoucí se speciálem Citroën DS3 RRC trefil zídku a zničil levé zadní kolo, ze soutěže tak odstupuje. Posádka je nezraněna, ale auto je těžce poničeno. Do čela se dostává jeho kamár a náš krajan, Jan Kopecký s Fabií S2000. Dvě místa na této zkoušce ztratil Jérémi Ancian, třetí je tak Luis Monzón. Na pěkné čtvrté místo se dostal na Porsche jedoucí Xavi Pons.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 1:47:42,5 --- 2. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +10s +1:17,0 3. L. Monzón - J. Déniz Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +20s +2:53,2 4. X. Pons - A. Haro Porsche 997 GT3 +4:44,2 5. J. Ancian - G. de Turckheim Peugeot 207 S2000 +4:51,7 6. A. Aigner - J. Heigl Subaru Impreza STi R4 +4:57:6 7. F. Capvedila - D. Rivero Ford Focus RS WRC 06 +5:34,2 8. J. Pérez - F. Alvarez Mitsubishi Lancer Evo X +5:47,6 9. A. Meira - D. Vázquez Mitsubishi Lancer Evo X +6:25,8 10. G. Bonnefis - O. Fournier Renault Mégan RS +6:31,2
Po RZ9:
Jan Kopecký se stal prvním přemožiteleme Roberta Kubici na tratích Raly Islas Canarias. Český jezdec porazil v dnešní první zkoušce svého kamaráda Kubicu o 1,1s. Defekt pneumatiky zbrzdil mladíka Anciana v Peugeotu, Monzón na něj ztrácí již méně než 30s.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. R. Kubica - M. Baran Citroën DS3 RRC 1:33:57,9 --- 2. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 +1:05,6 3. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +10s +1:58,6 4. J. Ancian - G. de Turckheim Peugeot 207 S2000 +3:17,4 5. L. Monzón - J. Déniz Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +20s +3:44:8 6. A. Aigner - J. Heigl Subaru Impreza STi R4 +5:08,5 7. X. Pons - A. Haro Porsche 997 GT3 +5:15,5 8. M. Fuster - D. Cue Porsche 997 GT3 +10s +5:20,4 9. F. Capvedila - D. Rivero Ford Focus RS WRC 06 +6:26,0 10. J. Pérez - F. Alvarez Mitsubishi Lancer Evo X +6:27,4
Po RZ8:
Robert Kubica vyhrál i všech 5 měřených testů v odpolední sekci. Polák tedy z dnešních 8 zkoušek všech 8. Robert však připustil jednu krizovou situaci na RZ8: "Byla tam úzká křižovatka, zatáhl jsem ruční brzdu, ale i tak jsme se dotkly zadkem vozu jednoho domu."
Jeho náskok na čele po první etapě je více než 1 minuta před Janem Kopeckým s Fabii S2000. Tomu se sice na několika RZ podařilo zajet čas, který nebyl o moc pomalejší, nicméně na bývalou hvězdu F1 nikdy neměl. Honza zajel 3krát druhý a 2krát třetí čas. Také český pilot si na RZ7 neodpustil krizovou situaci: "Bylo to v dlouhé rychlé levé zatáčce, dostali jsme se mimo stopu a hodně uklouzli."
V těch dvou případech byl rychlejší Craig Breen s Peugeotem S2000, který drží třetí příčku. Brit má náskok před svým kolegou z Juniorského týmu Peugeotu Ancianem téměř minutu. Smůlu měl Monzón s Mini John Cooper Works S2000 1,6T. Domácího matadora postihly na RZ 5 problémy (defekt). Monzón ztratil přes minutu a půl, navíc posléze dojel pozdě do časové kontroly (o 2 minuty) a dostal penalizaci 20s.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. R. Kubica - M. Baran Citroën DS3 RRC 1:29:32,0 --- 2. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 +1:06,7 3. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +10s +1:51,0 4. J. Ancian - G. de Turckheim Peugeot 207 S2000 +2:43,8 5. L. Monzón - J. Déniz Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +20s +3:36,2 6. A. Aigner - J. Heigl Subaru Impreza STi R4 +4:50,3 7. X. Pons - A. Haro Porsche 997 GT3 +4:58,8 8. M. Fuster - D. Cue Porsche 997 GT3 +10s +5:14,6 9. E. García Ojeda - P. Marcos Secades Citroën DS3 R3T +6:01,8 10. J. Pérez - F. Alvarez Mitsubishi Lancer Evo X +6:16,1
Po RZ3:
I na poslední RZ dopolední sekce si připsal vítězství Robert Kubica, i když druhý v cíly, Jan Kopoecký zaostal o pouhých 0,8s. Za povšimnutí stojí, že desátý García Ojeda ztrácí na devátého Consaniho pouhých 0,4s.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. R. Kubica - M. Baran Citroën DS3 RRC 31:20,3 --- 2. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 +38,4 3. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +10s +53,6 4. L. Monzón - J. Déniz Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +1:02,9 5. J. Ancian - G. de Turckheim Peugeot 207 S2000 +1:23,4 6. A. Aigner - J. Heigl Subaru Impreza STi R4 +1:47,2 7. J. Vinyes - J. Mercarder Suzuki Swift S1600 +1:59,5 8. G. Antxustegui - A. Inglesias Suzuki Swift S1600 +2:14,6 9. R. Consani - T. Gorczyca Renault Mégane RS +2:27,2 10. E. García Ojeda - P. Marcos Secades Citroën DS3 R3T +2:27,6Po RZ2:
Robert Kubica na hladkých portugalských asfaltech, které připomínají závodní okruh, řádí. Polák ve 21 km dlouhé RZ "naložil" nejbližšímu pronásledovateli Breenovi 22,7s, třetí Kopecký zaostal o 26,2s. Monzón přeskočil jak Anciana tak Aignera.
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. R. Kubica - M. Baran Citroën DS3 RRC 22:29,8 --- 2. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 +37,6 3. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +10s +46,2 4. L. Monzón - J. Déniz Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +58,3 5. J. Ancian - G. de Turckheim Peugeot 207 S2000 +1:14,7 6. A. Aigner - J. Heigl Subaru Impreza STi R4 +1:20,7 7. J. Vinyes - J. Mercarder Suzuki Swift S1600 +1:34,0 8. G. Antxustegui - A. Inglesias Suzuki Swift S1600 +1:40,4 9. R. Consani - T. Gorczyca Renault Mégane RS +1:51,5 10. E. García Ojeda - P. Marcos Secades Citroën DS3 R3T +2:04,5
Po RZ1:
Hned na úvodní zkoušce celé rally dostal 10s penalizaci Craig Breen za pozdní příjezd do ČK. Nás může těšit, že Jan Kopecký se drží na pěkném druhém místě.
Výsledky po 1. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. R. Kubica - M. Baran Citroën DS3 RRC 8:40,4 --- 2. J. Kopecký - P. Dresler Škoda Fabia S2000 +11,4 3. C. Breen - P. Nagle Peugeot 207 S2000 +10s +23,5 4. J. Ancian - G. de Turckheim Peugeot 207 S2000 +23,7 5. A. Aigner - J. Heigl Subaru Impreza STi R4 +24,8 6. L. Monzón - J. Déniz Mini John Cooper Works S2000 1,6 T +28,9 7. J. Vinyes - J. Mercarder Suzuki Swift S1600 +32,4 8. G. Antxustegui - A. Inglesias Suzuki Swift S1600 +38,7 9. R. Consani - T. Gorczyca Renault Mégane RS +39,1 10. D. Oliveira - A. Costa Ford Fiesta RRC +40,7
Dnešní etapa startuje v 8:48 našeho času (v Portugalsku -1h), po včerejším shakedownu je do role největšího favorita pasován Robert Kubica startující s Citroënem DS3 RRC. Tento vůz právě v rámci ME vloni napodzim debutoval. Sekundovat Polákovi určitě budou chtít Kopecký, Monzón nebo Breen. Jak celá soutěže dopadne, budeme vědět v sobotu večer.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?