Jakýmsi navnaděním na blíží se Rally Portugal se může stát Fafe Rally Sprint. Letos se ho hodlá zúčastnit i tovární tým Volkswagenu.
Při této show v severním Portugalsku, která se koná v sobotu 6. dubna, se očekává návštěva až 100 tisíc diváků. Na start se postaví vítězná dvojice soutěží ve Švédsku a v Mexiku, Sébastien Ogier a Julien Ingrassia, a za volantem VW Polo R WRC se poprvé představí, Andreas Mikkelsen a Mikko Markkula. Norsko-finské duo se bude v MS pravidelně objevovat ve třetím Polu právě od soutěže v Portugalsku.
Pojede se na 6,34 km dlouhém úseku Lameirinha, který již není součástí Rally Portugal. "Už se hodně těšíme na to, až poprvé odstartujeme ve Fafe," řekl šéf VW pro motorsport, Jost Capito. "Při této rally show budou mít Sébastien a Julien kontakt se spoustou nadšených portugalských diváků a budou se snažit jim nabídnout dobrou show. Andreas a Mikko dostanou první příležitost, testovat Polo R WRC při soutěžních podmínkách, aby si zvykli na tu atmosféru před tím, než o následujícím víkendu zažijí debut s Polem R WRC v MS."
Týmy si budou v při tomto rally sprintu muset svoji účast ve finále vybojovat ve dvou kvalifikačních kolech. Kdo pak ve finále zajede nejrychlejší čas, stává se vítězem. Pak je tu ještě jedna, neoficiální soutěž o to, kdo na známem skoku předvede nejdelší let. Rekord je 73,5 metru, který byl stanoven v roce 2000 Arminem Schwarzem v Octavii WRC.
Kromě VW potvrdily i další týmy z MS svoji účast na tomto kultovním podniku. Video onoho legendárního skoku:
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?