Jakýmsi navnaděním na blíží se Rally Portugal se může stát Fafe Rally Sprint. Letos se ho hodlá zúčastnit i tovární tým Volkswagenu.
Při této show v severním Portugalsku, která se koná v sobotu 6. dubna, se očekává návštěva až 100 tisíc diváků. Na start se postaví vítězná dvojice soutěží ve Švédsku a v Mexiku, Sébastien Ogier a Julien Ingrassia, a za volantem VW Polo R WRC se poprvé představí, Andreas Mikkelsen a Mikko Markkula. Norsko-finské duo se bude v MS pravidelně objevovat ve třetím Polu právě od soutěže v Portugalsku.
Pojede se na 6,34 km dlouhém úseku Lameirinha, který již není součástí Rally Portugal. "Už se hodně těšíme na to, až poprvé odstartujeme ve Fafe," řekl šéf VW pro motorsport, Jost Capito. "Při této rally show budou mít Sébastien a Julien kontakt se spoustou nadšených portugalských diváků a budou se snažit jim nabídnout dobrou show. Andreas a Mikko dostanou první příležitost, testovat Polo R WRC při soutěžních podmínkách, aby si zvykli na tu atmosféru před tím, než o následujícím víkendu zažijí debut s Polem R WRC v MS."
Týmy si budou v při tomto rally sprintu muset svoji účast ve finále vybojovat ve dvou kvalifikačních kolech. Kdo pak ve finále zajede nejrychlejší čas, stává se vítězem. Pak je tu ještě jedna, neoficiální soutěž o to, kdo na známem skoku předvede nejdelší let. Rekord je 73,5 metru, který byl stanoven v roce 2000 Arminem Schwarzem v Octavii WRC.
Kromě VW potvrdily i další týmy z MS svoji účast na tomto kultovním podniku. Video onoho legendárního skoku:
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.