AKTUALIZOVÁNO O VIDEO Z TESTU; Zdá se, že je Kris Meeke před senzačním návratem do MS. V létě ve Finsku by se měl posadit do tovární DS3 WRC! Tuto zprávu přinesl britský Autosport.
Kris Meeke, bývalý tovární jezdec týmu Mini, je v úzkém seznamu jezdců Yvese Mattona pro Rally Finland. Kris by měl nahradit na této krasické soutěži Khalida Al-Qassimiho. Ten se na start nebude moci postavit z důvodu termínové kolize se soutěží šampionátu Middle East.
V souboji o tuto sedačku by se měl nacházet také Chris Atkinson, který zaskakoval na právě odjeté Rally Mexiko. Matton říká: "Vytvořil jsem si list s několika jezdci s různými profili, Chris i Kris jsou podle mě docela podobní jezdci a oba jsou na seznamu.
Chrisovou výhodou pro Mexiko bylo, že zde jel už vloni a s DS3 WRC se seznámil vloni ve Finsku, proto jsem ho angažoval. Pokud se ale týká rychlosti, schopnosti výcházet s týmem a dalších věcí, tak jsou si oba jezdci velmi podobní."
Matton s Meekem spolupracoval v letech 2004 a 2005, kdy bojoval pro Citroën v J-WRC. Rozhodnutí padne po dubné Rally Portugal. "Krise znám už dlouho. Důvodem, proč je na seznamu, jsou jeho zkušenosti s vozy s oběma poháněnými nápravami a rychlost, o které vím, že má. Spolupracuje s námi při testech nějakých vozů."
Meeke testoval DS3 WRC na severu Itálie na konci minulého roku. S koncernem PSA spolupracoval téměř dékadu, během které získal také titul v IRC v roce 2009 (s Peugeotem). "Yves ví, že bych udělal naprosto cokoliv, abych se ve Finsku dostal do jejich auta. Po testu vozu DS3 WRC před několika měsíci jsem Yvesi poslal smsku, abych sdělil, jak jsem z vozu nadšený (v originále Meeke řekl, že by prodal vlastní babičku, jen aby se do auta dostal). Strašně rád bych jel ve Finsku. Vím, že DS3 WRC je fantastické auto. Zoufale toužím vrátit se zpět do rally!" říká k celé situaci jezdec.
Video z říjnového testu:
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?