Hayden Paddon sice získal titul v MS, i přesto má však velké problémy s financováním svých startů v MS - neklamný úkaz toho, že ani na Novém Zélandu není peněz nazbyt.
Hayden Paddon v předešlých dvou sezonách zajížděl velmi silné výsledky v rámci MS, i přesto se letos ještě v MS neobjevil. V roce 2011 si díky 4 vítězstvím zajistil titul v PWRC, logickým krokem v jeho kariéře byl přestup do SWRC. Občas dokázal Hayden držet krok dokonce se Sébastienem Ogierem, oba jezdci seděli ve vozech Škoda Fabia S2000. Paddon ale během sezony zažil vrcholy a pády. Letošní sezona zatím není zajištěna, problémem jsou finance.
"Máme dvě možnosti, buďto jet s WRC nebo v rámci WRC2. Momentálně sháníme potřebné peníze. Pro pokrytí kompletní sezony potřebujeme rozpočet zhruba ve výši 1 milionu AUD [Australský dolar] (tato částka odpovídá zhruba sumě 800 000 EUR, pozn. red.).
Do doby, než se nám podaří zajistit tento rozpočet, tak nemáme žádné plány. Původně jsme chtěli, stejně jako vloni, startovat hned zkraje roku, jenže jsme bohužel nesehnali finance," smutní jezdec. "Poté jsme se rozhodli přeorientovat naše snažení, momentálně chceme být ve WRC v druhé polovině roku. Jednali jsme již s Hyudaiem a dalšími výrobci."
Vše ale záleží na finančních prostředcích, na Novém Zélandu chybí velké firmy, které by byly ochotné sponzorovat aktivity v motorsportu. V zemi navíc poutá pozornost sponzorů hlavně Scott Dixon (vítěz závodu 500 mil Indianapolis). Na Nový Zéland zavítá WRC vždy jednou za dva roky, letos tato soutěž zrovna pauzíruje.
Paddon doufá, že v následujících týdnech se situace zlepší: "Je to obtížné, abyste mohli jezdit a získávat dobré výsledky, tak potřebujete peníze."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.