Hayden Paddon sice získal titul v MS, i přesto má však velké problémy s financováním svých startů v MS - neklamný úkaz toho, že ani na Novém Zélandu není peněz nazbyt.
Hayden Paddon v předešlých dvou sezonách zajížděl velmi silné výsledky v rámci MS, i přesto se letos ještě v MS neobjevil. V roce 2011 si díky 4 vítězstvím zajistil titul v PWRC, logickým krokem v jeho kariéře byl přestup do SWRC. Občas dokázal Hayden držet krok dokonce se Sébastienem Ogierem, oba jezdci seděli ve vozech Škoda Fabia S2000. Paddon ale během sezony zažil vrcholy a pády. Letošní sezona zatím není zajištěna, problémem jsou finance.
"Máme dvě možnosti, buďto jet s WRC nebo v rámci WRC2. Momentálně sháníme potřebné peníze. Pro pokrytí kompletní sezony potřebujeme rozpočet zhruba ve výši 1 milionu AUD [Australský dolar] (tato částka odpovídá zhruba sumě 800 000 EUR, pozn. red.).
Do doby, než se nám podaří zajistit tento rozpočet, tak nemáme žádné plány. Původně jsme chtěli, stejně jako vloni, startovat hned zkraje roku, jenže jsme bohužel nesehnali finance," smutní jezdec. "Poté jsme se rozhodli přeorientovat naše snažení, momentálně chceme být ve WRC v druhé polovině roku. Jednali jsme již s Hyudaiem a dalšími výrobci."
Vše ale záleží na finančních prostředcích, na Novém Zélandu chybí velké firmy, které by byly ochotné sponzorovat aktivity v motorsportu. V zemi navíc poutá pozornost sponzorů hlavně Scott Dixon (vítěz závodu 500 mil Indianapolis). Na Nový Zéland zavítá WRC vždy jednou za dva roky, letos tato soutěž zrovna pauzíruje.
Paddon doufá, že v následujících týdnech se situace zlepší: "Je to obtížné, abyste mohli jezdit a získávat dobré výsledky, tak potřebujete peníze."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?