VIDEO A FOTO Z TESTU; Stále ještě nová posila týmu Volkswagen, Jari-Matti Latvala, má problémy si zvyknout. Podle Fina má na tom svůj podíl i kolega Ogier, který "postavil" Polo R WRC tak, aby sedělo právě jemu.
Zdá se, že přesednutí z Fiesty RS WRC do Pola R WRC jde obtížněji, než Jari-Matti Latvala očekával. "Snažil jsem se s Volkswagenem jezdit, jako by to byl Ford. Tak to ale nefunguje. Moji největší chybou bylo, že jsem hned nepochopil, že je to jiné auto, se kterým se musí jezdit jinak. Úplně jsem to pochopil vlastně až ve Švédsku," začal své povídání jezdec.
"Na moji obhajobu mohu uvést, že jsem letos testoval jenom jeden den - před Švédskem. Teď už ale chápu, že není zapotřebí měnit nastavení auta, ale je zapotřebí změnit jezdecký styl." Důvod, proč Polo jezdí tak, jak jezdí, je zřejmý. Vloni prakticky celý rok vyvíjel auto Sébastien Ogier. Ten ho přizpůsobil tak, aby vyhovovalo jemu. Latvala si teď musí na výsledek prostě zvyknout.
"Polo vyžaduje velmi čistý jezdecký styl. Je to ten nejrychlejší způsob [jak s Polem jezdit] a pravděpodobně moderní trend. Jako první s tím přišel Sébastien Loeb. To on začal na šotolině a sněhu jezdit tak, jako by se jednalo o asfalt. Ogier to u Citroënu okoukal a pak přenesl do VW.
DS3 WRC je pravděpodobně Polu R WRC podobné. Auto je spíše nedotáčivé a chová se více jako by to byla předokolka. Naproti tomu Focus i Fiesta byly spíše podobné vozům s poháněnou zadní nápravou." Jari-Matti vyrůstal ve Finsku a naučil se jezdit s vozy s poháněnou zadní nápravou na kluzké šotolině, teď si musí zvyknout na auto, které se chová jako předokolky, na kterých ve Francii vyrostl Ogier.
Člen továrního týmu VW popisuje i detailněji styl jízdy s Polem: "S takovým autem je lepší zacházet, jako byste byli na okruhu. Do zatáček brzdíte o trošku dříve a pak auto pošlete přesně do středu zatáčky a hned ven. To znamená, že zrychlujete hned od nájezdu do zatáčky. Dříve jsem byl zvyklý brzdit o trošku později a začít zrychlovat prakticky až do vrcholu zatáčky. Vždy jste ze zatáčky vyjížděli trošku smykem."
Polo se řídí spíše jako předokolka a musí se sním jezdit jako na asfaltu...
...Fiesta se podobá více zadokolce a na výjezdu ze zatáček má tendenci jet smykem
Podle Latvaly jsou v servisním parku další dva muži s podobným problémem: "Dani Sordo také vyměnil tým a nyní musí s autem přijít na společnou řeč. Je dobře možné, že i Mikko Hirvonen občas zavzpomíná. Zdá se, že jak Volkswagen, tak i Citroën jsou vyvinuty pro jezdecké styly Sebů."
Volkswagen momentálně testuje na šotolině před Portugalskem, dnes jezdil Latvala. Na Fina čekají dva dny testů - foto zde a zde.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.