 
            VIDEO A FOTO Z TESTU; Stále ještě nová posila týmu Volkswagen, Jari-Matti Latvala, má problémy si zvyknout. Podle Fina má na tom svůj podíl i kolega Ogier, který "postavil" Polo R WRC tak, aby sedělo právě jemu.
Zdá se, že přesednutí z Fiesty RS WRC do Pola R WRC jde obtížněji, než Jari-Matti Latvala očekával. "Snažil jsem se s Volkswagenem jezdit, jako by to byl Ford. Tak to ale nefunguje. Moji největší chybou bylo, že jsem hned nepochopil, že je to jiné auto, se kterým se musí jezdit jinak. Úplně jsem to pochopil vlastně až ve Švédsku," začal své povídání jezdec.
"Na moji obhajobu mohu uvést, že jsem letos testoval jenom jeden den - před Švédskem. Teď už ale chápu, že není zapotřebí měnit nastavení auta, ale je zapotřebí změnit jezdecký styl." Důvod, proč Polo jezdí tak, jak jezdí, je zřejmý. Vloni prakticky celý rok vyvíjel auto Sébastien Ogier. Ten ho přizpůsobil tak, aby vyhovovalo jemu. Latvala si teď musí na výsledek prostě zvyknout.
"Polo vyžaduje velmi čistý jezdecký styl. Je to ten nejrychlejší způsob [jak s Polem jezdit] a pravděpodobně moderní trend. Jako první s tím přišel Sébastien Loeb. To on začal na šotolině a sněhu jezdit tak, jako by se jednalo o asfalt. Ogier to u Citroënu okoukal a pak přenesl do VW.
DS3 WRC je pravděpodobně Polu R WRC podobné. Auto je spíše nedotáčivé a chová se více jako by to byla předokolka. Naproti tomu Focus i Fiesta byly spíše podobné vozům s poháněnou zadní nápravou." Jari-Matti vyrůstal ve Finsku a naučil se jezdit s vozy s poháněnou zadní nápravou na kluzké šotolině, teď si musí zvyknout na auto, které se chová jako předokolky, na kterých ve Francii vyrostl Ogier.
Člen továrního týmu VW popisuje i detailněji styl jízdy s Polem: "S takovým autem je lepší zacházet, jako byste byli na okruhu. Do zatáček brzdíte o trošku dříve a pak auto pošlete přesně do středu zatáčky a hned ven. To znamená, že zrychlujete hned od nájezdu do zatáčky. Dříve jsem byl zvyklý brzdit o trošku později a začít zrychlovat prakticky až do vrcholu zatáčky. Vždy jste ze zatáčky vyjížděli trošku smykem."
Polo se řídí spíše jako předokolka a musí se sním jezdit jako na asfaltu...
...Fiesta se podobá více zadokolce a na výjezdu ze zatáček má tendenci jet smykem
Podle Latvaly jsou v servisním parku další dva muži s podobným problémem: "Dani Sordo také vyměnil tým a nyní musí s autem přijít na společnou řeč. Je dobře možné, že i Mikko Hirvonen občas zavzpomíná. Zdá se, že jak Volkswagen, tak i Citroën jsou vyvinuty pro jezdecké styly Sebů."
Volkswagen momentálně testuje na šotolině před Portugalskem, dnes jezdil Latvala. Na Fina čekají dva dny testů - foto zde a zde.
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?