Latvala promluvil, co mu na Polu R WRC nesedí? Bojuje s odkazem Seba Ogiera...

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 19. března 2013 22:29
Sdílej:

VIDEO A FOTO Z TESTU; Stále ještě nová posila týmu Volkswagen, Jari-Matti Latvala, má problémy si zvyknout. Podle Fina má na tom svůj podíl i kolega Ogier, který "postavil" Polo R WRC tak, aby sedělo právě jemu.

Zdá se, že přesednutí z Fiesty RS WRC do Pola R WRC jde obtížněji, než Jari-Matti Latvala očekával. "Snažil jsem se s Volkswagenem jezdit, jako by to byl Ford. Tak to ale nefunguje. Moji největší chybou bylo, že jsem hned nepochopil, že je to jiné auto, se kterým se musí jezdit jinak. Úplně jsem to pochopil vlastně až ve Švédsku," začal své povídání jezdec.

"Na moji obhajobu mohu uvést, že jsem letos testoval jenom jeden den - před Švédskem. Teď už ale chápu, že není zapotřebí měnit nastavení auta, ale je zapotřebí změnit jezdecký styl." Důvod, proč Polo jezdí tak, jak jezdí, je zřejmý. Vloni prakticky celý rok vyvíjel auto Sébastien Ogier. Ten ho přizpůsobil tak, aby vyhovovalo jemu. Latvala si teď musí na výsledek prostě zvyknout.

"Polo vyžaduje velmi čistý jezdecký styl. Je to ten nejrychlejší způsob [jak s Polem jezdit] a pravděpodobně moderní trend. Jako první s tím přišel Sébastien Loeb. To on začal na šotolině a sněhu jezdit tak, jako by se jednalo o asfalt. Ogier to u Citroënu okoukal a pak přenesl do VW. 

DS3 WRC je pravděpodobně Polu R WRC podobné. Auto je spíše nedotáčivé a chová se více jako by to byla předokolka. Naproti tomu Focus i Fiesta byly spíše podobné vozům s poháněnou zadní nápravou." Jari-Matti vyrůstal ve Finsku a naučil se jezdit s vozy s poháněnou zadní nápravou na kluzké šotolině, teď si musí zvyknout na auto, které se chová jako předokolky, na kterých ve Francii vyrostl Ogier.

Člen továrního týmu VW popisuje i detailněji styl jízdy s Polem: "S takovým autem je lepší zacházet, jako byste byli na okruhu. Do zatáček brzdíte o trošku dříve a pak auto pošlete přesně do středu zatáčky a hned ven. To znamená, že zrychlujete hned od nájezdu do zatáčky. Dříve jsem byl zvyklý brzdit o trošku později a začít zrychlovat prakticky až do vrcholu zatáčky. Vždy jste ze zatáčky vyjížděli trošku smykem."

Polo se řídí spíše jako předokolka a musí se sním jezdit jako na asfaltu...

...Fiesta se podobá více zadokolce a na výjezdu ze zatáček má tendenci jet smykem

Podle Latvaly jsou v servisním parku další dva muži s podobným problémem: "Dani Sordo také vyměnil tým a nyní musí s autem přijít na společnou řeč. Je dobře možné, že i Mikko Hirvonen občas zavzpomíná. Zdá se, že jak Volkswagen, tak i Citroën jsou vyvinuty pro jezdecké styly Sebů."

Volkswagen momentálně testuje na šotolině před Portugalskem, dnes jezdil Latvala. Na Fina čekají dva dny testů - foto zde a zde.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.