Hirvonen k Citroënu: Pokud chceme bojovat s VW, vraťme se k rýsovacím prknům

Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo
Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 14. března 2013 12:11
Sdílej:

Citroën veze z Mexika druhé a čtvrté místo, přesto odjíždí jako poražený. Hirvonen nebyl schopný držet s Ogierem krok.

Mexiko byla pro Citroën první rally bez legendárního Sébastiena Loeba, který nebyl od roku 2006 na této šotolinové rally pokořen. Prapor Citroënu, po Sordových problémech s nastavením DS3 WRC, držel především Mikko Hirovnen. Jenže ani vice-mistr světa neměl šanci držet krok s Ogierem a to i přesto, že byl s vozem a svou jízdou spokojený. 

"Jsem rád alespoň za to, že po těžkém úvodu roku 2013 jsem získal druhé místo. Na rychlost Seba jsem však nedokázal reagovat. Vždy chceme bojovat o vítězství. Už několikrát jsem se v takové pozici ocitl. Zdá se, že Volkswagen posunul laťku výš. Musíme s nimi bojovat a pracovat ještě tvrději. 

Jsem si jistý, že se vše může ještě vylepšit. Stále jsem jezdil až moc bokem a tím ztrácel čas. Ztráceli jsme také ve vysokých nadmořských výškách, kde náš motor přišel o hodně výkonu. Odpovědí na rychlost Volkswagenu je zlepšení naší vlastní rychlosti tak, abychom byli v každé zatáčce rychlejší. Je teprve začátek sezony a ještě se bude rozdávat hodně bodů."

Citroën vloni ve Finsku přišel s upravenými tlumičemi (více čtěte zde), což mu na šotolině hodně pomohlo. Teď už ale tato inovace nestačí....

Tým má v plánu před Portugalskem test, Hirvonen však už ztrácí 44 bodů na čelo: "Z pohledu týmového hodnocení to ale nebyla špatná rally. Start do sezony se mi moc nepovedl a tohle je první přijatelný výsledek. Je před námi hodně práce a musíme se vrátit zpět k rýsovacímu prknu."

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.