Jari-Matti Latvala se nechal slyšet, že je připraven hrát podpůrnou roli v týmu Volkswagen a podporovat Sébastiena Ogiera. Fin bojuje zkraje sezony s novým Volkswagenem Polo R WRC, zatímco Ogier s tímto vozem září.
Ogier má na čele náskok 31 bodů, Latvala už ztrácí 59, a Francouz si navíc připsal vítězství v 2 ze 3 odjetých závodů. "Jeho výkony mě opravdu zaujaly. Práce, kterou odvedl, je neuvěřitelná. Vždyť vloni jezdil s vozem S2000, letos, poté co přesedl zpět do WRC, je okamžitě rychlý. Abych byl upřímný, je opravdu velmi silný," uvádí Jari-Matti Latvala.
"Stylem, jakým momentálně jezdí, mu zaručuje velmi dobrou šanci na zisk titulu. Pokud by se do této situace opravdu dostal [boje o titul], tak mu samozřejmě pomohu." Finovi se vstup do nového roku moc nepovedl, v Monte Carlu havaroval, ve Švédsku sice bodoval, ale měl problémy s rychlostí svého Pola R WRC a v Mexiku ho hned zkraje zklamalo zavěšení po nárazu do velkého kamene.
Bývalý jezdec Fordu si uvědomuje, že se v týmů stává pomalu dvojkou: "Momentálně za ním zaostávám a jsem v jeho stínu. Tým je ale fantastický, protože s námi oběma zachází za naprosto stejných podmínek. Vzniklou situaci akceptuji. V první polovině roku mám trochu času, ale ve druhé části šampionátu už potřebujeme zajet nějaké výsledky."
"Problémem je, že vloni jsme hodně testovali, před prvními třemi soutěžemi ale bylo v plánu jen poměrně malé množství testů. Letos jsem testoval pouze jeden den. Letos jsem kromě soutěží zatím ve voze prakticky neseděl. Je velmi obtížné se takto s vozem sžít. Před Portugalskem máme v plánu dva dny testů a já vím, že mi to hodně pomůže."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?