Jari-Matti Latvala se nechal slyšet, že je připraven hrát podpůrnou roli v týmu Volkswagen a podporovat Sébastiena Ogiera. Fin bojuje zkraje sezony s novým Volkswagenem Polo R WRC, zatímco Ogier s tímto vozem září.
Ogier má na čele náskok 31 bodů, Latvala už ztrácí 59, a Francouz si navíc připsal vítězství v 2 ze 3 odjetých závodů. "Jeho výkony mě opravdu zaujaly. Práce, kterou odvedl, je neuvěřitelná. Vždyť vloni jezdil s vozem S2000, letos, poté co přesedl zpět do WRC, je okamžitě rychlý. Abych byl upřímný, je opravdu velmi silný," uvádí Jari-Matti Latvala.
"Stylem, jakým momentálně jezdí, mu zaručuje velmi dobrou šanci na zisk titulu. Pokud by se do této situace opravdu dostal [boje o titul], tak mu samozřejmě pomohu." Finovi se vstup do nového roku moc nepovedl, v Monte Carlu havaroval, ve Švédsku sice bodoval, ale měl problémy s rychlostí svého Pola R WRC a v Mexiku ho hned zkraje zklamalo zavěšení po nárazu do velkého kamene.
Bývalý jezdec Fordu si uvědomuje, že se v týmů stává pomalu dvojkou: "Momentálně za ním zaostávám a jsem v jeho stínu. Tým je ale fantastický, protože s námi oběma zachází za naprosto stejných podmínek. Vzniklou situaci akceptuji. V první polovině roku mám trochu času, ale ve druhé části šampionátu už potřebujeme zajet nějaké výsledky."
"Problémem je, že vloni jsme hodně testovali, před prvními třemi soutěžemi ale bylo v plánu jen poměrně malé množství testů. Letos jsem testoval pouze jeden den. Letos jsem kromě soutěží zatím ve voze prakticky neseděl. Je velmi obtížné se takto s vozem sžít. Před Portugalskem máme v plánu dva dny testů a já vím, že mi to hodně pomůže."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?