Problémy s elektronickou jednotkou srazily Novikova v Mexiku hodně hluboko do pole poražených. Díky velké časové ztrátě zkraje páteční etapy a poté nutnosti čistit trať nemohla vyniknout rychlost tohoto ruského mladíka.
Evgeny Novikov již dokázal během úvodních třech soutěží MS letošního roku, že je opravdu rychlý, ale tolik protřebný výsledek se zatím nedostavil. V tabulce MS má u svého jména pouho pouhé tři body. V Mexiku na RZ3 došlo k poškození spodku vozu od jednoho z kamenů, což mělo za následek poškození elektrického kabelu, který vede od elektronické řídíci jednotky. Po dlouhé době se posádce podařilo Fiestu RS WRC znovu zprovoznit.
"Bylo to velkým zklamáním. Před touto rally jsem si opravdu věřil na dobrý výsledek. Chtěl jsem ho získat pro Ilku, která jela 100. soutěž v MS, i tým. Takovéto věci se ale občas mohou stát. Důležité je, že zůstáváme motivovaní," říká Evgeny Novikov. Pro smíšenou posádku už druhá a třetí etapa proběhla bez problémů a propracovala se dokonce do TOP10.
"Nebylo to jednoduché, protože jsme museli jako první čistit trať. Musel jsem jet mnohem čistěji a zvláště při prvních průjezdech nebyly vyjety vůbec žádné stopy. Dostali jsme se zpět do TOP10, což je pozitivní. Kvůli povinnosti čistit trať jsme nemohli prokázat naši opravdovou rychlost.
Vloni na šotolině (v Portugalsku a Itálii) získal Evgeny svůj nejlepší výsledek v MS - 2. místo
Je to velká škoda, protože nebýt pátečních problémů, myslím, že bychom mohli bojovat o velmi dobrý výsledek. Mexiko je těžká rally a podobné věci se stávají. Bohužel, tentokrát jsme měli pech my. Posbírali jsme tak alespoň zkušenosti pro príští rok a nakonec získali i nějaké body."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?