Problémy s elektronickou jednotkou srazily Novikova v Mexiku hodně hluboko do pole poražených. Díky velké časové ztrátě zkraje páteční etapy a poté nutnosti čistit trať nemohla vyniknout rychlost tohoto ruského mladíka.
Evgeny Novikov již dokázal během úvodních třech soutěží MS letošního roku, že je opravdu rychlý, ale tolik protřebný výsledek se zatím nedostavil. V tabulce MS má u svého jména pouho pouhé tři body. V Mexiku na RZ3 došlo k poškození spodku vozu od jednoho z kamenů, což mělo za následek poškození elektrického kabelu, který vede od elektronické řídíci jednotky. Po dlouhé době se posádce podařilo Fiestu RS WRC znovu zprovoznit.
"Bylo to velkým zklamáním. Před touto rally jsem si opravdu věřil na dobrý výsledek. Chtěl jsem ho získat pro Ilku, která jela 100. soutěž v MS, i tým. Takovéto věci se ale občas mohou stát. Důležité je, že zůstáváme motivovaní," říká Evgeny Novikov. Pro smíšenou posádku už druhá a třetí etapa proběhla bez problémů a propracovala se dokonce do TOP10.
"Nebylo to jednoduché, protože jsme museli jako první čistit trať. Musel jsem jet mnohem čistěji a zvláště při prvních průjezdech nebyly vyjety vůbec žádné stopy. Dostali jsme se zpět do TOP10, což je pozitivní. Kvůli povinnosti čistit trať jsme nemohli prokázat naši opravdovou rychlost.
Vloni na šotolině (v Portugalsku a Itálii) získal Evgeny svůj nejlepší výsledek v MS - 2. místo
Je to velká škoda, protože nebýt pátečních problémů, myslím, že bychom mohli bojovat o velmi dobrý výsledek. Mexiko je těžká rally a podobné věci se stávají. Bohužel, tentokrát jsme měli pech my. Posbírali jsme tak alespoň zkušenosti pro príští rok a nakonec získali i nějaké body."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?