Dani Sordo, tovární jezdec Citroënu, vlastně nikdy nedokázal v průběhu Mexické rally zajíždět časy, které by byly srovnatelné se špicí soutěže. Hlavním problémem bylo nastavení Španělovy DS3 WRC.
Dani Sordo dojel v Mexiku do cíle na 4. místě a získal tak pro Citroën důležité body do týmového hodnocení. To je pozitivní bod jeho vystoupení, problémem však je, že mu chyběla rychlost. V cíli ztrácel Španěl 6 minut: "Nebylo to jednoduché se vrátit do takto obtížné soutěže za takových podmínek."
Na obranu Sorda připomeňme, že Dani byl v Mexiku naposledy v roce 2010. Navíc se jednalo o jeho první šotolinovou rally s DS3 WRC. Ke čtvrtému místu mu pomohly problémy soupeřů: "Někteří jezdci, kteří jeli přede mnou, odstoupili. Ani moje startovní pozice nebyla optimální, stopa byla sice patrná, ale moc se podle ní jet nedalo," říká Sordo k první etapě.
"I tak jsem měl ale v obou prvních pátečních zkouškách dobrý pocit. Odpoledne už jsem však nemohl najít správné témpo a měl jsem problém s nastavením auta. Díky tomu jsem ztrácel vteřinu na kilometr." V sobotní etapě navíc přišel defekt na RZ14: "I přes defekt jsem však nejel špatně, auto se ale jen velmi obtížně ovládalo.
Když jsem zkusil přidat, tak jsem se ocitl blízko vyjetí z tratě. Zkoušeli jsme nové nastavení. A podle mě jsme se vydali správným směrem a snad i našli správné nastavení."
Dani Sordo už jel na šotolině s Mini JCW WRC, Fordem Fiesta RS WRC i Citroënem DS3 WRC
A jak tedy hodnotí Mexickou rally celkově? "Je to dobrý výsledek, protože jsme získali pro Citroën důležité body do MS týmů, díky kterým jsme se udrželi na čele. S ostatními jezdci jsem ale nebyl schopen bojovat, protože musím najít nastavení, které mi bude vyhovovat. Zapracujeme na tom, speciálně test před Portugalskem bude důležitý."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.