Sordovo trápení s hledáním nastavení DS3 WRC

Sordo, Dani	 - Del Barrio, Carlos
Sordo, Dani - Del Barrio, Carlos, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 13. března 2013 14:40
Sdílej:

Dani Sordo, tovární jezdec Citroënu, vlastně nikdy nedokázal v průběhu Mexické rally zajíždět časy, které by byly srovnatelné se špicí soutěže. Hlavním problémem bylo nastavení Španělovy DS3 WRC.

Dani Sordo dojel v Mexiku do cíle na 4. místě a získal tak pro Citroën důležité body do týmového hodnocení. To je pozitivní bod jeho vystoupení, problémem však je, že mu chyběla rychlost. V cíli ztrácel Španěl 6 minut: "Nebylo to jednoduché se vrátit do takto obtížné soutěže za takových podmínek."

Na obranu Sorda připomeňme, že Dani byl v Mexiku naposledy v roce 2010. Navíc se jednalo o jeho první šotolinovou rally s DS3 WRC. Ke čtvrtému místu mu pomohly problémy soupeřů: "Někteří jezdci, kteří jeli přede mnou, odstoupili. Ani moje startovní pozice nebyla optimální, stopa byla sice patrná, ale moc se podle ní jet nedalo," říká Sordo k první etapě. 

"I tak jsem měl ale v obou prvních pátečních zkouškách dobrý pocit. Odpoledne už jsem však nemohl najít správné témpo a měl jsem problém s nastavením auta. Díky tomu jsem ztrácel vteřinu na kilometr." V sobotní etapě navíc přišel defekt na RZ14: "I přes defekt jsem však nejel špatně, auto se ale jen velmi obtížně ovládalo.

Když jsem zkusil přidat, tak jsem se ocitl blízko vyjetí z tratě. Zkoušeli jsme nové nastavení. A podle mě jsme se vydali správným směrem a snad i našli správné nastavení."

Dani Sordo už jel na šotolině s Mini JCW WRC, Fordem Fiesta RS WRC i Citroënem DS3 WRC

A jak tedy hodnotí Mexickou rally celkově? "Je to dobrý výsledek, protože jsme získali pro Citroën důležité body do MS týmů, díky kterým jsme se udrželi na čele. S ostatními jezdci jsem ale nebyl schopen bojovat, protože musím najít nastavení, které mi bude vyhovovat. Zapracujeme na tom, speciálně test před Portugalskem bude důležitý."

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.