Po vítězství Francoise Duvala na Legend Boucles de Spa se zrodila myšlenka na jeho návrat do WRC. Tento projekt začíná dostávat konkrétní tvary.
Na konci dubna je v Belgickém šampionátu na programu Rallye de Wallonie, kterou Francois Duval v předešlých 4 letech vždy vyhrál (s vozem Toyota Corolla WRC). V letošním roce by se však měl později objevit za volantem Citroënu DS3 WRC, alespoň to řekl Yves Matton.
Aby Belgičan získal zkušenosti se současnými vozy WRC, tak plánuje startovat na Rallye de Wallonie s Mini John Cooper Works WRC poslední specifikace. O vůz se bude starat belgický tým First (ten už připravuje vůz bohatému Korzičanovi Francoisi Padronovi).
"S potěšením mohou oznámit, že jsme mohli pořadatelům soutěže pozitivně odpovědět na jejich snahu o co největší počet bývalých vítězů soutěže na startu jubilejního 30. ročníku rally, i my pojedeme. Rozpočet sice zatím nemáme kompletní, ale můžeme se spolehnout na podporu značky Gordon. Organizátoři se opravu snaží.
Teď je to na mě a mém týmu First (s představiteli Andrém Leyhem a Willym Collignonem), s jejich podporou jsem již jel Rally Condroz v roce 2006 s Fabii WRC (v sezoně 2006 startoval i v MS s Fabii WRC právě s tímto týmem, pozn. red.). Myslím, že to zvládneme...," říká bývalý tovární jezdec Fordu a Citroënu v MS.
Se starty s Mini JCW WRC pomůže společnost Gordon
Dále vysvětluje volbu vozu: "Nepojedu s vozem C4 WRC. Mým hlavním cílem není se poměřovat s Freddym Loixem, který má k dispozici 2,0l Ford Focus RS WRC. Na této soutěži si chci hlavně vyzkoušet, jak se jezdí s novými WRC s motorem 1,6l a turbem. Samozřejmě, že tak činím s výhledem na Rally Deutschland. Před startem soutěže mě čeká dvoudenní test."
Možnost návratu do MS po třech letech, kdy zde nestartoval, Duvala motivuje: "Máme stále velkou touhu. Už jsem zhubl 2,5 kila. Ale stále to není dost, nechci však hubnout tak, že přestanu jíst uplně. Hubnu sportem a teď o víkendu jsem se zúčastnil závodu motokár. Znovu jsem se dostal do závodního rytmu."
Duval platí za specialistu na asfalty, zde v Německu s Focusem RS WRC
Start v Německu, které se jede na konci srpna, však zatím stále není vůbec jistý: "Chci znovu zavolat Yvesu Mattonovi, až se vrátí z Mexika. On přišel s myšlenkou, že bych mohl jet s vozem DS3 WRC. Musel bych si ale zajistit alespoň část rozpočtu. Na tom pracuji. Pokud by to nevyšlo u Citroënu, tak Mini by mohla být také šance. Jsem velmi motivovaný."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.