Po vítězství Francoise Duvala na Legend Boucles de Spa se zrodila myšlenka na jeho návrat do WRC. Tento projekt začíná dostávat konkrétní tvary.
Na konci dubna je v Belgickém šampionátu na programu Rallye de Wallonie, kterou Francois Duval v předešlých 4 letech vždy vyhrál (s vozem Toyota Corolla WRC). V letošním roce by se však měl později objevit za volantem Citroënu DS3 WRC, alespoň to řekl Yves Matton.
Aby Belgičan získal zkušenosti se současnými vozy WRC, tak plánuje startovat na Rallye de Wallonie s Mini John Cooper Works WRC poslední specifikace. O vůz se bude starat belgický tým First (ten už připravuje vůz bohatému Korzičanovi Francoisi Padronovi).
"S potěšením mohou oznámit, že jsme mohli pořadatelům soutěže pozitivně odpovědět na jejich snahu o co největší počet bývalých vítězů soutěže na startu jubilejního 30. ročníku rally, i my pojedeme. Rozpočet sice zatím nemáme kompletní, ale můžeme se spolehnout na podporu značky Gordon. Organizátoři se opravu snaží.
Teď je to na mě a mém týmu First (s představiteli Andrém Leyhem a Willym Collignonem), s jejich podporou jsem již jel Rally Condroz v roce 2006 s Fabii WRC (v sezoně 2006 startoval i v MS s Fabii WRC právě s tímto týmem, pozn. red.). Myslím, že to zvládneme...," říká bývalý tovární jezdec Fordu a Citroënu v MS.
Se starty s Mini JCW WRC pomůže společnost Gordon
Dále vysvětluje volbu vozu: "Nepojedu s vozem C4 WRC. Mým hlavním cílem není se poměřovat s Freddym Loixem, který má k dispozici 2,0l Ford Focus RS WRC. Na této soutěži si chci hlavně vyzkoušet, jak se jezdí s novými WRC s motorem 1,6l a turbem. Samozřejmě, že tak činím s výhledem na Rally Deutschland. Před startem soutěže mě čeká dvoudenní test."
Možnost návratu do MS po třech letech, kdy zde nestartoval, Duvala motivuje: "Máme stále velkou touhu. Už jsem zhubl 2,5 kila. Ale stále to není dost, nechci však hubnout tak, že přestanu jíst uplně. Hubnu sportem a teď o víkendu jsem se zúčastnil závodu motokár. Znovu jsem se dostal do závodního rytmu."
Duval platí za specialistu na asfalty, zde v Německu s Focusem RS WRC
Start v Německu, které se jede na konci srpna, však zatím stále není vůbec jistý: "Chci znovu zavolat Yvesu Mattonovi, až se vrátí z Mexika. On přišel s myšlenkou, že bych mohl jet s vozem DS3 WRC. Musel bych si ale zajistit alespoň část rozpočtu. Na tom pracuji. Pokud by to nevyšlo u Citroënu, tak Mini by mohla být také šance. Jsem velmi motivovaný."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.