Po vítězství Francoise Duvala na Legend Boucles de Spa se zrodila myšlenka na jeho návrat do WRC. Tento projekt začíná dostávat konkrétní tvary.
Na konci dubna je v Belgickém šampionátu na programu Rallye de Wallonie, kterou Francois Duval v předešlých 4 letech vždy vyhrál (s vozem Toyota Corolla WRC). V letošním roce by se však měl později objevit za volantem Citroënu DS3 WRC, alespoň to řekl Yves Matton.
Aby Belgičan získal zkušenosti se současnými vozy WRC, tak plánuje startovat na Rallye de Wallonie s Mini John Cooper Works WRC poslední specifikace. O vůz se bude starat belgický tým First (ten už připravuje vůz bohatému Korzičanovi Francoisi Padronovi).
"S potěšením mohou oznámit, že jsme mohli pořadatelům soutěže pozitivně odpovědět na jejich snahu o co největší počet bývalých vítězů soutěže na startu jubilejního 30. ročníku rally, i my pojedeme. Rozpočet sice zatím nemáme kompletní, ale můžeme se spolehnout na podporu značky Gordon. Organizátoři se opravu snaží.
Teď je to na mě a mém týmu First (s představiteli Andrém Leyhem a Willym Collignonem), s jejich podporou jsem již jel Rally Condroz v roce 2006 s Fabii WRC (v sezoně 2006 startoval i v MS s Fabii WRC právě s tímto týmem, pozn. red.). Myslím, že to zvládneme...," říká bývalý tovární jezdec Fordu a Citroënu v MS.
Se starty s Mini JCW WRC pomůže společnost Gordon
Dále vysvětluje volbu vozu: "Nepojedu s vozem C4 WRC. Mým hlavním cílem není se poměřovat s Freddym Loixem, který má k dispozici 2,0l Ford Focus RS WRC. Na této soutěži si chci hlavně vyzkoušet, jak se jezdí s novými WRC s motorem 1,6l a turbem. Samozřejmě, že tak činím s výhledem na Rally Deutschland. Před startem soutěže mě čeká dvoudenní test."
Možnost návratu do MS po třech letech, kdy zde nestartoval, Duvala motivuje: "Máme stále velkou touhu. Už jsem zhubl 2,5 kila. Ale stále to není dost, nechci však hubnout tak, že přestanu jíst uplně. Hubnu sportem a teď o víkendu jsem se zúčastnil závodu motokár. Znovu jsem se dostal do závodního rytmu."
Duval platí za specialistu na asfalty, zde v Německu s Focusem RS WRC
Start v Německu, které se jede na konci srpna, však zatím stále není vůbec jistý: "Chci znovu zavolat Yvesu Mattonovi, až se vrátí z Mexika. On přišel s myšlenkou, že bych mohl jet s vozem DS3 WRC. Musel bych si ale zajistit alespoň část rozpočtu. Na tom pracuji. Pokud by to nevyšlo u Citroënu, tak Mini by mohla být také šance. Jsem velmi motivovaný."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.