Jari-Matti Latvala řekl, že neměl žádnou šanci vyhnout se kamenu, který ležel na trati zkoušky jen pár metrů po startu dnešní první erzety.
Jen několik metrů odjel Jari-Matti Latvala z 21,91 km dlouhé zkoušky El Cubilete, když najel na kámen, který mu zničil pravé přední zavěšení. "Byla to třetí zatáčka zkoušky a byl tam ve vzduchu ještě nějaký prach [po autě přede mnou]. Myslím, že auto před námi muselo vytáhnout ten kámen, který ležel uprostřed cesty," řekl Jari-Matti Latvala.
"Když jsem ho uviděl, tak jsem neměl už žádnou šanci se vyhnout. Snažil jsem se to nasměrovat na ochranu olejové vany, což je nejsilnější část ve spodní části auta, takže by to neponičilo nic dalšího. Ale bohužel kámen trefil rameno zavěšení, které se zlomilo a já jsem přišel o řízení." Latvala odmítá, že by byl odstoupením zdeprimován, jedná se však po Monte-Carlu už o druhý výpadek.
"Byla to smůla, škoda, že jsme odstoupili už tak brzy. Musíme ale mít na paměti, že toto je první rok auta ve WRC. Je to něco, co jsme v testech neviděli a věci jako tato se v prostředí rally stávají. Můžeme se z toho poučit a zlepšit se. Tým je toho názoru, že ta část asi není dostatečně pevná, takže musíme zkontrolovat, jestli tam není třeba udělat nějakého posílení."
Zítra by se jezdec v rámci pravidla Rally 2 do soutěže měl vrátit.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?