AKTUALIZACE PO RZ23 - CÍL; Třetí soutěž MS v automobilových soutěžích - Rally Mexiko startuje už ve čtvrtek dvěma speciálkami. V pátek na startovní pole čeká 11 rychlostních zkoušek rozdělených do dvou sekcí. V sobotu harmonogram čítá 7 měřených testů a soutěž uzavře nedělní etapa (bez servisu) s nejdelší zkouškou soutěže, 54km dlouhou RZ21 Guanajuatito, hned po ní následuje přes 21km dlouhá Power Stage.
Po RZ23:
Letošní Rally Mexiko zakončila ani ne 4,5 km dlouhá super speciálka v městských uličkách. Vzhledem k tomu, že posádky už měli Power Stage za sebou, tak šlo opravdu jen o povinnost. Nejrychlejší byl Dani Sordo, o druhé místo se shodným časem podělil domácí Benito Guerra s Belgičanem Thierrym Neuvillem.
Výsledky po 23. RZ:
Pořadí
Po RZ22:
RZ22 byla 21km dlouhá Power Stage. Pořadí bylo následující:
1. Ogier (3 body)2. Ostberg (2 body)3. Latvala (1 bod)
Výsledky po 22. RZ:
Pořadí
Posádkavůz
Po RZ21:
Mikko Hirvonen na 54km dlouhé rychlostní zkoušce důrazně odrazil hrozící útok Neuvillea s Fordem Fiesta RS WRC. Zpočátku se oba drželi na mezičasech při sobě, Belgičan měl ale velký moment v jedné ze zatáček, se svým autem dokonce vyjel ven z tratě a jen se štěstím mohl pokračovat dál. Svolení k útoku na 2. příčku dostal přímo od Malcolma Wilsona. Jezdec Citroënu vyhrál RZ21 s náskokem 17s před nejbližším konkurentem.
Tím je vedoucí muž průběžného pořadí, Sébastien Ogier. Francouz už jen kontroluje svůj náskok na čele. Zdá se, že někteří jezdci se rozhodli pošetřit pneumatiky na následující Power Stage - k těm by se mohli řadit Latvala (6. čas, +37,2s) nebo Ostberg (7. čas, +55,4s). Smůlu měl Kosciuszko s Mini, který zůstal stát na trati rychlostní zkoušky.
Výsledky po 21. RZ:
Pořadí
Posádkavůz
3. etapa (neděle)
Po RZ20:
V obou průjezdech speciálkou si připsal vítězství Sébastien Ogier s Polem R WRC. Rozdíl mezi Hirvonenem a Neuvillem nedoznal změn, protože v RZ19 byl Belgičan s Fordem rychlejší o 0,5s, v RZ20 mu Fin s Citroënem porážku o přesně 0,5s vrátil.
Výsledky po 20. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
Po RZ18:
Během 18. RZ se do TOP 10 po problémech Kosciuszka (přišel o pohon zadní nápravy) dostal Evgeny Novikov na Fordu. Vítězství v RZ si připsal Jari-Matti Latvala, jeho týmový kolega ztratil přes 30s, protože dojel k jedné z branek a ta byla zavřená, a tak musel zastavit a otevřít si. Pořadatelé se dodatečně rozhodli odečíst z času Francouze více než 30s, které otevíráním branky ztratil.
Smůlu měl Mikko Hirvonen, který dostal defekt pravé zadní pneumatiky. Fin se rozhodl nezastavovat a dojet do cíle na proražené pneumatice, jeho ztráta se vyšplhala na 2 minuty, což jej téměř stálo 3. místo. Mladík Neuville je teď pouze 7,2s za Mikkem. Do cíle už zbývá jen dvojitý průjezd 2,2km dlouho superspeciálkou.
Výsledky po 18. RZ:
Pořadí
Po RZ17:
Ani v servisní zoně nenašli konkurenti Ogiera recept na jeho rychlost a Francouz si připisuje další vítězství v RZ. Problémy s přehřívajícím se motorem má Neuville, snad ho nezbrzdí na cestě ke 3. místu. Chris Atkinson postoupil o další pozici vpřed, tentokrát se před ním musel sklonit Benito Guerra. Novikov výrazně zredukoval ztrátu Kosciuszka (45s).
Výsledky po 17. RZ:
Pořadí
Po RZ16:
Madsi Ostbergovi nebylo přáno dojet do cíle Rally Mexiko. Po cíli RZ 14 se pokusil o provizorní opravu své Fiesty RS WRC, nicméně ani to nepomohlo a Nor musel vzdát. Na jeho voze selhal alternátor. Podle všeho by měl být M-Sport schopen vůz opravit a do zítřejší etapy jej znovu nasadit. Menší problémy s řízením hlásil i Neuville, Belgičan trefil velký kámen.
RZ15 opanoval Sébastien Ogier, který byl o 15s rychlejší než Mikko Hirvonen. Finova ztráta se už přehoupla přes minutu a to i přesto, že krátkou speciálku (RZ16) vyhrál. Chris Atkinson se na 42km dlouhé RZ15 Otates dostal před Martina Prokopa. Australanovi už nechybí moc na Benito Guerru s další DS3 WRC.
Martin si nicméně díky odstoupení Ostberga udržel 9. příčku, na body se dostal Kosciuzsko s Mini. Za jeho zády je Novikov (+2 minuty) zatížený ztrátou z první etapy. Rus chce v odpolední sekci zabrat, takže můžeme očekávat jeho proniknutí do TOP10. Jari-Matti Latvala si před RZ15 nechal dát 3:30 penalizace, aby tak nemusel čistit trať - jeho roli převzal Novikov.
Výsledky po 16. RZ:
Pořadí
Posádkavůz
Po RZ14:
Sébastien Ogier s Polem R WRC vyhrál 30 km dlouhou RZ Ibarrilla, druhý v cíli Ostberg s Fordem zaostal o 8,4s, celkově už se ztráta vyšplhala na 41s. Třetí čas má na svém kontě Mikko Hirvonen s Citroënem (+11s), Finovi patří 3. příčka v celkovém hodnocení se ztrátou 50s.
S ohledem na fakt, že jel jako první a čistil trať, zajel poměrně slušný čas navrátilec Latvala (5., +30s). Chris Atkinson se přiblížil na 6,8s k našemu Martinu Prokopovi. V průběhu dnešní etapy se dá očekávat postup Australa směrem vzhůru. Smůlu měl Sordo, dvojka Citroënu měla zhruba třetinu RZ defekt.
Výsledky po 14. RZ:
Pořadí
Posádkavůz
Těšně před 16 hodinou startuje druhá etapa Rally Mexiko. Včerejší dvě speciálky do pořadí nepromluvili, na obou si připsal nejrychlejší čas Sébastien Ogier s Polem R WRC.
Startovní pořadí 2. etapy: zde
2. etapa (sobota)
Po RZ13:
V sobotu kolem jedné hodiny ranní se jely v Mexiku dvě super speciálky, ty do pořadí v první desítce nijak nepromluvily. V obou z nich bral vítězství Seb Ogier. Mimo TOP10 jsou po druhé etapě Kosciuszko na Mini (11. místo) a Novikov (13. místo) na Fordu.
Výsledky po 13. RZ:
Pořadí
Posádkavůz
Po RZ11:
Jedenáctou RZ Rally Mexiko vyhrál Sébastien Ogier na VW. Průběžně druhý Mads Ostberg ztratil více než 11s, a tak se jejich rozestup zvětšil. Do desítky se na úkor Poláka Michala Kosciuszka na Mini dostal Chris Atkinson na Citroënu. Čtyřnásobný vice-mistr Mikko Hirvonen zajel na této přes 30km dlouhé zkoušce 2. čas, což jej posunulo zpět na 3. místo před Neuvillea. Ten ztratil poměrně dost času (+30s na vítěze). Dnešní den uzavřou dvě krátké (2,21 km dlouhé) super speciálky.
Výsledky po 11. RZ:
Pořadí
Po RZ10:
Thierry Neuville se díky 3. času posunul před Mikko Hirvonena (v RZ až 6. čas) na třetí příčku. V TOP10 jinak k žádným změnám nedošlo, Atkinson se opět trošku přiblížil Kosciuzskovi, Martin Prokop bojuje s Guerrou.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí
Posádkavůz
Po RZ9:
Sébastien Ogier zaznamenal až 4. čas, na tomto testu se před něj dostala trojice Ostberg, Hirvonen a Novikov. Ostberg díky tomu zredukoval ztrátu o 5s. Dvěma 6. časy v odpolední sekci se blýskl Atkinson, který je výrazně rychlejší než na 10. místě jedoucí Kosciuzsko s Mini, dá se tedy očekávat brzká výměna pozic. Momentálně jezdec Citroënu ztrácí 31s.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Po RZ8:
Pro úplnost se ještě vraťme v našem zpravodajství k RZ7, která byla pouze 1,2km dlouhá speciálka, dílčí vítězství si připsal Ogier, nicméně rozdíly byly minimální.
Poté čekala na posádky zastávka v servisní zoně a 22 km dlouhá RZ8. Další vítězství si připsal Ogier s Polem R WRC, druhým časem se blýskl Thierry Neuville, který se dostal na odstup 0,4s za třetího Hirvonena. Přes 11 vteřin ztratil Mads Ostberg a jeho ztráta na čelo se blíží půl minutě. Odstupy trojice Ostberg, Hirvonen a Neuville jsou minimální.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
Po RZ6:
Na této zkoušce výrazně v porovnání s Ogierem ztratil dosavadní lídr Mads Ostberg (+13,7s), což znamená propad na druhou pozici (+11s). Nor se o 6 vteřin udržel před jedničkou Citroënu Hirvonenem, dalších 8 vteřin ztrácí Neuville. Francouzská hvězda týmu Volkswagen si na této dlouhé RZ (přes 30km) pochvalovala podmínky a připisuje si další vítězství v RZ.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
Po RZ5:
Na RZ5 nedošlo k žádné změně v průběžném pořadí. Nejrychlejší byl opět Mads Ostberg, pouhých 0,5s za ním byl Sébastien Ogier na Polu. S opraveným autem pokračuje Chris Atkinson, který se posunul na 12. příčku průběžného pořadí. Novikov konečně zajel hodnotný čas, v cíly ztrácel 2,3s, jenže i nadále se mu vůz přehřívá. Jeho ztráta je 11:57,0s.
Výsledky po 5. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas
Po RZ4:
Po RZ4 se do čela výsledkové listiny dostal jezdec M-Sportu, Mads Ostberg, který si také na této zkoušce připsal vítězství. Na druhé místo se propadl Ogier (3. čas na testu). Tovární jezdec Citroënu, Mikko Hirvonen, se díky druhému času na zkoušce dostal na průběžné třetí místo před Thierryho Neuvilla na Fordu. Ze slibné 6. pozice se poroučel Chris Aktinson s Citroënem, který po jezdecké chybě poškodil zavěšení, které se mu na přejezdu podařilo opravit. Přijel ale pozdě do časové kontroly (o 21 minut) a dostal 3 minuty a 30 sekund penalizaci. S vozem opět bojoval Novikov (ztratil další 3 minuty a 54 sekund).
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádkavůz
Po RZ3:
Jari-Matti Latvala se asi nevyspal dobře, protože hned zkraje první dnešní rychlostní zkoušky trefil kámen a z páteční etapy pravděpodobně odstupuje. Z vítězství v RZ se raduje Sébastien Ogier s Polem R WRC. Na Francouze ztratil 5 vteřin Mads Ostberg, který chce na přejezdu něco na voze upravit, aby se zlepšily jeho jízdní vlastnosti.
Skvěle jede i Thierry Neuville, který se drží časů týmové jedničky. V průběhu testu musel zastavovat Evgeny Novikov, na jeho Fiestě RS WRC zazlobila elektronika, konkrétně čidlo motoru - ztráta je 8 minut. Citroëny drží 4. (Hirvonen) a 5. místo (Sordo).
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Po RZ2:
Soutěž otevírají během čtvrtečního večera (brzké ráno našeho času) dvě speciálky. Jedna se jede v Guanajuatu - 1km a druhá nese název Parque Bicentenario - 2,6km. Je tedy zřejmé, že se zde dalo více ztratit než získat, nicméně všichni jezdci s vozy WRC absolvovali čtvrteční etapu bez problémů. Mimo desítku jsou Kosciuzsko (11.), Block (12.) a Prokop (13.). Ztráty napříč pole jsou však minimální.
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí
1. etapa (čtvrtek a pátek)
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.