AKTUALIZACE PO RZ23 - CÍL; Třetí soutěž MS v automobilových soutěžích - Rally Mexiko startuje už ve čtvrtek dvěma speciálkami. V pátek na startovní pole čeká 11 rychlostních zkoušek rozdělených do dvou sekcí. V sobotu harmonogram čítá 7 měřených testů a soutěž uzavře nedělní etapa (bez servisu) s nejdelší zkouškou soutěže, 54km dlouhou RZ21 Guanajuatito, hned po ní následuje přes 21km dlouhá Power Stage.
Po RZ23:
Letošní Rally Mexiko zakončila ani ne 4,5 km dlouhá super speciálka v městských uličkách. Vzhledem k tomu, že posádky už měli Power Stage za sebou, tak šlo opravdu jen o povinnost. Nejrychlejší byl Dani Sordo, o druhé místo se shodným časem podělil domácí Benito Guerra s Belgičanem Thierrym Neuvillem.
Výsledky po 23. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 4:30:31,2 --- 2. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +3:26,8 3. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +4:19,6 4. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +6:02,5 5. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +8:30,4 6. C. Atkinson - S. Prévost Citroën DS3 WRC +3:30 +11:23,8 7. K. Block - A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +11:44,1 8. B. Guerra - B. Rozada Citroën DS3 WRC +12:41,1 9. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +14:24,8 10. E. Novikov - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +17:11,1
Po RZ22:
RZ22 byla 21km dlouhá Power Stage. Pořadí bylo následující:
1. Ogier (3 body)2. Ostberg (2 body)3. Latvala (1 bod)
Výsledky po 22. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 4:27:18,3 --- 2. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +3:27,0 3. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +4:21,9 4. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +6:05,4 5. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +8:28,0 6. C. Atkinson - S. Prévost Citroën DS3 WRC +3:30 +11:24,4 7. K. Block - A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +11:41,1 8. B. Guerra - B. Rozada Citroën DS3 WRC +12:43,4 9. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +14:22,9 10. E. Novikov - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +17:09,8
Po RZ21:
Mikko Hirvonen na 54km dlouhé rychlostní zkoušce důrazně odrazil hrozící útok Neuvillea s Fordem Fiesta RS WRC. Zpočátku se oba drželi na mezičasech při sobě, Belgičan měl ale velký moment v jedné ze zatáček, se svým autem dokonce vyjel ven z tratě a jen se štěstím mohl pokračovat dál. Svolení k útoku na 2. příčku dostal přímo od Malcolma Wilsona. Jezdec Citroënu vyhrál RZ21 s náskokem 17s před nejbližším konkurentem.
Tím je vedoucí muž průběžného pořadí, Sébastien Ogier. Francouz už jen kontroluje svůj náskok na čele. Zdá se, že někteří jezdci se rozhodli pošetřit pneumatiky na následující Power Stage - k těm by se mohli řadit Latvala (6. čas, +37,2s) nebo Ostberg (7. čas, +55,4s). Smůlu měl Kosciuszko s Mini, který zůstal stát na trati rychlostní zkoušky.
Výsledky po 21. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 4:14:17,8 --- 2. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +3:15,2 3. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +3:44,4 4. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +5:41,6 5. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +7:49,1 6. C. Atkinson - S. Prévost Citroën DS3 WRC +3:30 +10:42,6 7. K. Block - A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +10:52,6 8. B. Guerra - B. Rozada Citroën DS3 WRC +12:02,1 9. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +13:39,0 10. E. Novikov - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +16:33,3
3. etapa (neděle)
Po RZ20:
V obou průjezdech speciálkou si připsal vítězství Sébastien Ogier s Polem R WRC. Rozdíl mezi Hirvonenem a Neuvillem nedoznal změn, protože v RZ19 byl Belgičan s Fordem rychlejší o 0,5s, v RZ20 mu Fin s Citroënem porážku o přesně 0,5s vrátil.
Výsledky po 20. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 3:38:02,2 --- 2. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +3:32,4 3. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +3:39,9 4. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +5:25,2 5. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +6:13,9 6. K. Block - A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +9:37,1 7. C. Atkinson - S. Prévost Citroën DS3 WRC +3:30 +10:03,8 8. B. Guerra - B. Rozada Citroën DS3 WRC +10:40,9 9. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +12:02,3 10. E. Novikov - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +16:21,9
Po RZ18:
Během 18. RZ se do TOP 10 po problémech Kosciuszka (přišel o pohon zadní nápravy) dostal Evgeny Novikov na Fordu. Vítězství v RZ si připsal Jari-Matti Latvala, jeho týmový kolega ztratil přes 30s, protože dojel k jedné z branek a ta byla zavřená, a tak musel zastavit a otevřít si. Pořadatelé se dodatečně rozhodli odečíst z času Francouze více než 30s, které otevíráním branky ztratil.
Smůlu měl Mikko Hirvonen, který dostal defekt pravé zadní pneumatiky. Fin se rozhodl nezastavovat a dojet do cíle na proražené pneumatice, jeho ztráta se vyšplhala na 2 minuty, což jej téměř stálo 3. místo. Mladík Neuville je teď pouze 7,2s za Mikkem. Do cíle už zbývá jen dvojitý průjezd 2,2km dlouho superspeciálkou.
Výsledky po 18. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 3:35:29,8 --- 2. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +3:29,7 3. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +3:36,9 4. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +5:23,7 5. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +6:08,7 6. K. Block - A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +9:31,2 7. C. Atkinson - S. Prévost Citroën DS3 WRC +3:30 +10:00,4 8. B. Guerra - B. Rozada Citroën DS3 WRC +10:36,2 9. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +11:57,1 10. E. Novikov - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +16:15,7
Po RZ17:
Ani v servisní zoně nenašli konkurenti Ogiera recept na jeho rychlost a Francouz si připisuje další vítězství v RZ. Problémy s přehřívajícím se motorem má Neuville, snad ho nezbrzdí na cestě ke 3. místu. Chris Atkinson postoupil o další pozici vpřed, tentokrát se před ním musel sklonit Benito Guerra. Novikov výrazně zredukoval ztrátu Kosciuszka (45s).
Výsledky po 17. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 3:04:54,4 --- 2. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +1:21,4 3. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +3:12,7 4. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +4:49,0 5. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +5:29,4 6. K. Block - A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +8:20,9 7. C. Atkinson - S. Prévost Citroën DS3 WRC +3:30 +9:21,8 8. B. Guerra - B. Rozada Citroën DS3 WRC +9:25,6 9. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +10:39,8 10. M. Kosciuszko - M. Szczepaniak Mini John Cooper Works WRC +14:34,3
Po RZ16:
Madsi Ostbergovi nebylo přáno dojet do cíle Rally Mexiko. Po cíli RZ 14 se pokusil o provizorní opravu své Fiesty RS WRC, nicméně ani to nepomohlo a Nor musel vzdát. Na jeho voze selhal alternátor. Podle všeho by měl být M-Sport schopen vůz opravit a do zítřejší etapy jej znovu nasadit. Menší problémy s řízením hlásil i Neuville, Belgičan trefil velký kámen.
RZ15 opanoval Sébastien Ogier, který byl o 15s rychlejší než Mikko Hirvonen. Finova ztráta se už přehoupla přes minutu a to i přesto, že krátkou speciálku (RZ16) vyhrál. Chris Atkinson se na 42km dlouhé RZ15 Otates dostal před Martina Prokopa. Australanovi už nechybí moc na Benito Guerru s další DS3 WRC.
Martin si nicméně díky odstoupení Ostberga udržel 9. příčku, na body se dostal Kosciuzsko s Mini. Za jeho zády je Novikov (+2 minuty) zatížený ztrátou z první etapy. Rus chce v odpolední sekci zabrat, takže můžeme očekávat jeho proniknutí do TOP10. Jari-Matti Latvala si před RZ15 nechal dát 3:30 penalizace, aby tak nemusel čistit trať - jeho roli převzal Novikov.
Výsledky po 16. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 2:47:14,1 --- 2. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +1:08,4 3. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +2:44,7 4. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +4:22,7 5. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +5:01,7 6. K. Block - A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +7:31,4 7. B. Guerra - B. Rozada Citroën DS3 WRC +8:42,4 8. C. Atkinson - S. Prévost Citroën DS3 WRC +3:30 +8:58,8 9. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +9:47,7 10. M. Kosciuszko - M. Szczepaniak Mini John Cooper Works WRC +12:48,0
Po RZ14:
Sébastien Ogier s Polem R WRC vyhrál 30 km dlouhou RZ Ibarrilla, druhý v cíli Ostberg s Fordem zaostal o 8,4s, celkově už se ztráta vyšplhala na 41s. Třetí čas má na svém kontě Mikko Hirvonen s Citroënem (+11s), Finovi patří 3. příčka v celkovém hodnocení se ztrátou 50s.
S ohledem na fakt, že jel jako první a čistil trať, zajel poměrně slušný čas navrátilec Latvala (5., +30s). Chris Atkinson se přiblížil na 6,8s k našemu Martinu Prokopovi. V průběhu dnešní etapy se dá očekávat postup Australa směrem vzhůru. Smůlu měl Sordo, dvojka Citroënu měla zhruba třetinu RZ defekt.
Výsledky po 14. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 2:15:36,7 --- 2. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +41,4 3. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +53,0 4. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +1:35,4 5. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +3:22,8 6. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +4:08,7 7. K. Block - A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +5:50,4 8. B. Guerra - B. Rozada Citroën DS3 WRC +7:06,9 9. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +7:41,9 10. C. Atkinson - S. Prévost Citroën DS3 WRC +3:30 +7:48,7
Těšně před 16 hodinou startuje druhá etapa Rally Mexiko. Včerejší dvě speciálky do pořadí nepromluvili, na obou si připsal nejrychlejší čas Sébastien Ogier s Polem R WRC.
Startovní pořadí 2. etapy: zde
2. etapa (sobota)
Po RZ13:
V sobotu kolem jedné hodiny ranní se jely v Mexiku dvě super speciálky, ty do pořadí v první desítce nijak nepromluvily. V obou z nich bral vítězství Seb Ogier. Mimo TOP10 jsou po druhé etapě Kosciuszko na Mini (11. místo) a Novikov (13. místo) na Fordu.
Výsledky po 13. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 1:57:46,9 --- 2. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +33,0 3. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +42,0 4. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +1:07,1 5. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +2:40,1 6. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +3:24,1 7. K. Block - A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +4:46,5 8. B. Guerra - B. Rozada Citroën DS3 WRC +6:03,4 9. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +6:25,4 10. C. Atkinson - S. Prévost Citroën DS3 WRC +3:30 +7:15,1
Po RZ11:
Jedenáctou RZ Rally Mexiko vyhrál Sébastien Ogier na VW. Průběžně druhý Mads Ostberg ztratil více než 11s, a tak se jejich rozestup zvětšil. Do desítky se na úkor Poláka Michala Kosciuszka na Mini dostal Chris Atkinson na Citroënu. Čtyřnásobný vice-mistr Mikko Hirvonen zajel na této přes 30km dlouhé zkoušce 2. čas, což jej posunulo zpět na 3. místo před Neuvillea. Ten ztratil poměrně dost času (+30s na vítěze). Dnešní den uzavřou dvě krátké (2,21 km dlouhé) super speciálky.
Výsledky po 11. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 1:54:33,7 --- 2. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +29,4 3. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +37,3 4. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +1:01,7 5. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +2:35,2 6. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +3:15,6 7. K. Block - A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +4:38,2 8. B. Guerra - B. Rozada Citroën DS3 WRC +5:56,6 9. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +6:18,0 10. C. Atkinson - S. Prévost Citroën DS3 WRC +3:30 +7:03,8
Po RZ10:
Thierry Neuville se díky 3. času posunul před Mikko Hirvonena (v RZ až 6. čas) na třetí příčku. V TOP10 jinak k žádným změnám nedošlo, Atkinson se opět trošku přiblížil Kosciuzskovi, Martin Prokop bojuje s Guerrou.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 1:31:39,1 --- 2. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +18,2 3. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +31,8 4. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +34,7 5. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +1:42,2 6. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +2:23,3 7. K. Block - A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +3:28,9 8. B. Guerra - B. Rozada Citroën DS3 WRC +4:28,8 9. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +4:46,6 10. M. Kosciuszko - M. Szczepaniak Mini John Cooper Works WRC +5:54,5
Po RZ9:
Sébastien Ogier zaznamenal až 4. čas, na tomto testu se před něj dostala trojice Ostberg, Hirvonen a Novikov. Ostberg díky tomu zredukoval ztrátu o 5s. Dvěma 6. časy v odpolední sekci se blýskl Atkinson, který je výrazně rychlejší než na 10. místě jedoucí Kosciuzsko s Mini, dá se tedy očekávat brzká výměna pozic. Momentálně jezdec Citroënu ztrácí 31s.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 1:24:00,8 --- 2. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +18,9 3. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +27,1 4. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +32,3 5. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +1:37,1 6. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +2:11,5 7. K. Block - A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +3:05,8 8. B. Guerra - B. Rozada Citroën DS3 WRC +4:07,4 9. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +4:23,2 10. M. Kosciuszko - M. Szczepaniak Mini John Cooper Works WRC +5:21,2
Po RZ8:
Pro úplnost se ještě vraťme v našem zpravodajství k RZ7, která byla pouze 1,2km dlouhá speciálka, dílčí vítězství si připsal Ogier, nicméně rozdíly byly minimální.
Poté čekala na posádky zastávka v servisní zoně a 22 km dlouhá RZ8. Další vítězství si připsal Ogier s Polem R WRC, druhým časem se blýskl Thierry Neuville, který se dostal na odstup 0,4s za třetího Hirvonena. Přes 11 vteřin ztratil Mads Ostberg a jeho ztráta na čelo se blíží půl minutě. Odstupy trojice Ostberg, Hirvonen a Neuville jsou minimální.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 1:12:48,1 --- 2. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +24,1 3. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +29,4 4. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +29,8 5. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +1:25,0 6. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +2:00,7 7. K. Block - A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +2:39,9 8. B. Guerra - B. Rozada Citroën DS3 WRC +3:31,2 9. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +3:51,4 10. M. Kosciuszko - M. Szczepaniak Mini John Cooper Works WRC +4:34,6
Po RZ6:
Na této zkoušce výrazně v porovnání s Ogierem ztratil dosavadní lídr Mads Ostberg (+13,7s), což znamená propad na druhou pozici (+11s). Nor se o 6 vteřin udržel před jedničkou Citroënu Hirvonenem, dalších 8 vteřin ztrácí Neuville. Francouzská hvězda týmu Volkswagen si na této dlouhé RZ (přes 30km) pochvalovala podmínky a připisuje si další vítězství v RZ.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 58:48,6 --- 2. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +11,0 3. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +17,0 4. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +25,0 5. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +1:03,6 6. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +1:40,6 7. K. Block - A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +2:11,0 8. B. Guerra - B. Rozada Citroën DS3 WRC +2:58,5 9. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +3:06,6 10. M. Kosciuszko - M. Szczepaniak Mini John Cooper Works WRC +3:46,0
Po RZ5:
Na RZ5 nedošlo k žádné změně v průběžném pořadí. Nejrychlejší byl opět Mads Ostberg, pouhých 0,5s za ním byl Sébastien Ogier na Polu. S opraveným autem pokračuje Chris Atkinson, který se posunul na 12. příčku průběžného pořadí. Novikov konečně zajel hodnotný čas, v cíly ztrácel 2,3s, jenže i nadále se mu vůz přehřívá. Jeho ztráta je 11:57,0s.
Výsledky po 5. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC 35:17,9 --- 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +2,7 3. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +10,7 4. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +16,9 5. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +26,4 6. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +47,9 7. K. Block - A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +1:21,1 8. B. Guerra - B. Rozada Citroën DS3 WRC +1:39,5 9. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +1:40,0 10. M. Kosciuszko - M. Szczepaniak Mini John Cooper Works WRC +1:59,2
Po RZ4:
Po RZ4 se do čela výsledkové listiny dostal jezdec M-Sportu, Mads Ostberg, který si také na této zkoušce připsal vítězství. Na druhé místo se propadl Ogier (3. čas na testu). Tovární jezdec Citroënu, Mikko Hirvonen, se díky druhému času na zkoušce dostal na průběžné třetí místo před Thierryho Neuvilla na Fordu. Ze slibné 6. pozice se poroučel Chris Aktinson s Citroënem, který po jezdecké chybě poškodil zavěšení, které se mu na přejezdu podařilo opravit. Přijel ale pozdě do časové kontroly (o 21 minut) a dostal 3 minuty a 30 sekund penalizaci. S vozem opět bojoval Novikov (ztratil další 3 minuty a 54 sekund).
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC 27:33,9 --- 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +2,2 3. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +8,9 4. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +15,9 5. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +23,3 6. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +34,8 7. K. Block - A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +1:00,5 8. B. Guerra - B. Rozada Citroën DS3 WRC +1:15,9 9. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +1:18,4 10. M. Kosciuszko - M. Szczepaniak Mini John Cooper Works WRC +1:28,8
Po RZ3:
Jari-Matti Latvala se asi nevyspal dobře, protože hned zkraje první dnešní rychlostní zkoušky trefil kámen a z páteční etapy pravděpodobně odstupuje. Z vítězství v RZ se raduje Sébastien Ogier s Polem R WRC. Na Francouze ztratil 5 vteřin Mads Ostberg, který chce na přejezdu něco na voze upravit, aby se zlepšily jeho jízdní vlastnosti.
Skvěle jede i Thierry Neuville, který se drží časů týmové jedničky. V průběhu testu musel zastavovat Evgeny Novikov, na jeho Fiestě RS WRC zazlobila elektronika, konkrétně čidlo motoru - ztráta je 8 minut. Citroëny drží 4. (Hirvonen) a 5. místo (Sordo).
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 16:10,2 --- 2. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +5,3 3. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +7,7 4. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +11,5 5. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +14,4 6. C. Atkinson - S. Prévot Citroën DS3 WRC +20,0 7. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +21,0 8. K. Block - A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +36,9 9. B. Guerra - B. Rozada Citroën DS3 WRC +37,4 10. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +50,0
Po RZ2:
Soutěž otevírají během čtvrtečního večera (brzké ráno našeho času) dvě speciálky. Jedna se jede v Guanajuatu - 1km a druhá nese název Parque Bicentenario - 2,6km. Je tedy zřejmé, že se zde dalo více ztratit než získat, nicméně všichni jezdci s vozy WRC absolvovali čtvrteční etapu bez problémů. Mimo desítku jsou Kosciuzsko (11.), Block (12.) a Prokop (13.). Ztráty napříč pole jsou však minimální.
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 3:19,5 --- 2. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +0,5 3. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +0,6 4. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +1,1 5. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +1,4 6. Ch. Atkinson - S. Prévot Citroën DS3 WRC +2,4 7. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +4,1 8. E. Novikov - I. Minor-Petrasko Ford Fiesta RS WRC +5,3 9. J.-M. Latvala - M .Anttila Volkswagen Polo R WRC +6,4 10. B. Guerra - B. Rozada Citroën DS3 WRC +7,1
1. etapa (čtvrtek a pátek)
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.