Volkswagen hraje hru: Udělal chybu s volbou pneumatik... Nebo ne?

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 7. března 2013 23:30
Sdílej:

V protikladu s dalšími dvěma továrními týmy - Citroënem a M-Sportem, nastoupily posádky Volkswagenu do kvalifikace s tvrdými směsmi pneumatik Michelin. Podle Latvaly se jedná o moudré rozhodnutí. Vyplatí se tato taktika Volkswagenu?

Je zajímavé sledovat hru, kterou Volkswagen hraje, protože zatímco po dojetí kvalifikace Latvala prohlásil, že jejich volba byla chybou, teď tvrdí, že to bylo moudré rozhodnutí. Posuďte sami: "Volba tvrdé směsi byla chybou, potřebuje totiž delší čas, než se zahřeje," prohlásil Jari-Matti Latvala po dojezdu do cíle kvalifikační zkoušky.

Přitom v shakedownu, který předcházel kvalifikaci, zajel Sébastien Ogier nejrychlejší čas. V kvalifikaci stačil jeho výkon na páté místo, kolega Latvala byl sedmý. Do prvních 13 rychlostních zkoušek tak jezdci v Polech R WRC vyrazí z 9., respektive 7. pozice - před hlavními rivaly. Šéf Volkswagenu pro motorsport, Jost Capito, to však označil jako "akceptovatelné výchozí pozice". 

Do kvalifikace nastoupilo duo Volkswagenů obutých na tvrdých pneumatikách, i když bylo zřejmé, že na měkké směsy by mohli zajet rychlejší čas. Podle Latvaly je to však moudré rozhodnutí: "Na první pohled by se mohlo zdát, že 7. místo není optimální výchozí pozice, ale musíme počkat až na průběh soutěže - nakonec by mohlo být toto rozhodnutí výhodou."

Udělal doposud neomylný Volkswagen chybu? Nebo snad ne? To uvidíme až v průběhu soutěže...

Také Sébastien Ogier nemá s, na první pohled ne přiliš optimální startovní pozicí, problém: "S kvalifikací nejsem nespokojený. Měli jsme jistou nevýhodu v podobě toho, že jsme museli do kvalifikace startovat jako první. Tvrdá směs byla jistější volbou. Nečekali jsme, že rozdíl mezi tvrdou a měkkou směsí bude tak velký. Narozdíl od naší konkurence jsme ale ušetřili jednu sadu čerstvých měkkých pneumatik."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.