V protikladu s dalšími dvěma továrními týmy - Citroënem a M-Sportem, nastoupily posádky Volkswagenu do kvalifikace s tvrdými směsmi pneumatik Michelin. Podle Latvaly se jedná o moudré rozhodnutí. Vyplatí se tato taktika Volkswagenu?
Je zajímavé sledovat hru, kterou Volkswagen hraje, protože zatímco po dojetí kvalifikace Latvala prohlásil, že jejich volba byla chybou, teď tvrdí, že to bylo moudré rozhodnutí. Posuďte sami: "Volba tvrdé směsi byla chybou, potřebuje totiž delší čas, než se zahřeje," prohlásil Jari-Matti Latvala po dojezdu do cíle kvalifikační zkoušky.
Přitom v shakedownu, který předcházel kvalifikaci, zajel Sébastien Ogier nejrychlejší čas. V kvalifikaci stačil jeho výkon na páté místo, kolega Latvala byl sedmý. Do prvních 13 rychlostních zkoušek tak jezdci v Polech R WRC vyrazí z 9., respektive 7. pozice - před hlavními rivaly. Šéf Volkswagenu pro motorsport, Jost Capito, to však označil jako "akceptovatelné výchozí pozice".
Do kvalifikace nastoupilo duo Volkswagenů obutých na tvrdých pneumatikách, i když bylo zřejmé, že na měkké směsy by mohli zajet rychlejší čas. Podle Latvaly je to však moudré rozhodnutí: "Na první pohled by se mohlo zdát, že 7. místo není optimální výchozí pozice, ale musíme počkat až na průběh soutěže - nakonec by mohlo být toto rozhodnutí výhodou."
Udělal doposud neomylný Volkswagen chybu? Nebo snad ne? To uvidíme až v průběhu soutěže...
Také Sébastien Ogier nemá s, na první pohled ne přiliš optimální startovní pozicí, problém: "S kvalifikací nejsem nespokojený. Měli jsme jistou nevýhodu v podobě toho, že jsme museli do kvalifikace startovat jako první. Tvrdá směs byla jistější volbou. Nečekali jsme, že rozdíl mezi tvrdou a měkkou směsí bude tak velký. Narozdíl od naší konkurence jsme ale ušetřili jednu sadu čerstvých měkkých pneumatik."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?