V protikladu s dalšími dvěma továrními týmy - Citroënem a M-Sportem, nastoupily posádky Volkswagenu do kvalifikace s tvrdými směsmi pneumatik Michelin. Podle Latvaly se jedná o moudré rozhodnutí. Vyplatí se tato taktika Volkswagenu?
Je zajímavé sledovat hru, kterou Volkswagen hraje, protože zatímco po dojetí kvalifikace Latvala prohlásil, že jejich volba byla chybou, teď tvrdí, že to bylo moudré rozhodnutí. Posuďte sami: "Volba tvrdé směsi byla chybou, potřebuje totiž delší čas, než se zahřeje," prohlásil Jari-Matti Latvala po dojezdu do cíle kvalifikační zkoušky.
Přitom v shakedownu, který předcházel kvalifikaci, zajel Sébastien Ogier nejrychlejší čas. V kvalifikaci stačil jeho výkon na páté místo, kolega Latvala byl sedmý. Do prvních 13 rychlostních zkoušek tak jezdci v Polech R WRC vyrazí z 9., respektive 7. pozice - před hlavními rivaly. Šéf Volkswagenu pro motorsport, Jost Capito, to však označil jako "akceptovatelné výchozí pozice".
Do kvalifikace nastoupilo duo Volkswagenů obutých na tvrdých pneumatikách, i když bylo zřejmé, že na měkké směsy by mohli zajet rychlejší čas. Podle Latvaly je to však moudré rozhodnutí: "Na první pohled by se mohlo zdát, že 7. místo není optimální výchozí pozice, ale musíme počkat až na průběh soutěže - nakonec by mohlo být toto rozhodnutí výhodou."
Udělal doposud neomylný Volkswagen chybu? Nebo snad ne? To uvidíme až v průběhu soutěže...
Také Sébastien Ogier nemá s, na první pohled ne přiliš optimální startovní pozicí, problém: "S kvalifikací nejsem nespokojený. Měli jsme jistou nevýhodu v podobě toho, že jsme museli do kvalifikace startovat jako první. Tvrdá směs byla jistější volbou. Nečekali jsme, že rozdíl mezi tvrdou a měkkou směsí bude tak velký. Narozdíl od naší konkurence jsme ale ušetřili jednu sadu čerstvých měkkých pneumatik."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.