AKTUALIZOVÁNO + VIDEO; Před první šotolinovou rally sezony - Rally Mexiko, se uskutečnila kvalifikace. Nejrychlejší čas zajel Mikko Hirvonen s Citroënem DS3 WRC. Za finskou jedničkou Citroënu je smečka dravých mladíků od M-Sportu.
Kvalifikace probíhala na 6,27km dlouhé rychlostní zkoušce. Pouze 0,7 za vítězným Hirvonenem zaostal Novikov, i dále najdeme ve výsledcích Fiesty RS WRC. "Až" pátý čas zajel vítěz předchozí soutěže, Sébastien Ogier s Polem R WRC. Zajímavostí je určitě fakt, že zatímco Fordy a Citroëny vsadily na měkkou směs pneumatik Michelin, Volkswagen si vybral tvrdou.
Výsledky kvalifikace:
1. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (Citroën DS3 WRC) 3:57,22. Evgeny Novikov/Ilka Minor (Ford Fiesta RS WRC) 3:57,93. Mads Östberg/Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC) 4:00,43. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Ford Fiesta RS WRC) 4:00,45. Sébastien Ogier/ Julien Ingrassia (VW Polo R WRC) 4:01,16. Dani Sordo/Carlos del Barrio (Citroën DS3 WRC) 4:01,27. Jari-Matti Latvala/Miika Anttila (VW Polo R WRC) 4:01,58. Nasser Al-Attiyah/Giovanni Bernacchini (Ford Fiesta RS WRC) 4:01,68. Chris Atkinson/Stéphane Prévot (Citroën DS3 WRC) 4:01,610. Ken Block/Alex Gelsomino (Ford Fiesta RS WRC) 4:06,611. Benito Guerra/Borja Rozada (Citroën DS3 WRC) 4:09,412. Martin Prokop/Michal Ernst (Ford Fiesta RS WRC) 4:12,213. Michal Kosciuszko/Maciek Szczepaniak (Mini JCW WRC) 4:14,2
AKTUALIZACE:
Volba startovního pořadí proběhla bez velkých překvapení, jezdci se snažili zvolit pozici co nejpozději. To však na velmi prašných cestách Mexika bylo očekávané. Jednou zajímavostí je, že Mads Ostberg se rozhodl startovat před Thierrym Neuvillem. Oba jezdci tuto rošádu nekomentovali, takže nevíme proč se tak rozhodli.
Startovní pořadí:
1. Kosciuszko2. Prokop3. Guerra4. Block5. Al-Attiyah6. Atkinson7. Latvala8. Sordo9. Ogier10. Östberg11. Neuville12. Novikov13. Hirvonen
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?