Seb Ogier: Ostatní týmy jsou pod větším tlakem

Ogier, Sebastien
Ogier, Sebastien, foto: www.ircseries.com
Ondřej Krajča 4. března 2013 14:08
Sdílej:

Volkswagen Motorsport čeká v Mexiku vůbec první start s Polem R WRC na šotolině. Mezi hlavní favority soutěže je pasován i Sebastien Ogier, jenž je aktuálně vedoucím mužem MS. V loňském roce zde Ogier dojel s Fabií S2000 celkově osmý, v roce 2010, tehdy ještě za volantem C4 WRC, dojel třetí a v roce 2008 zde slavil vítězství mezi juniory.

Šéf Volkswagen Motorsportu, Jost Capito, nastavil následující cíle - v první sezóně vybojovat nějaké pódiové umístění, ve druhé vítězství a následně titul. Vy už jste ale ve druhé soutěži dokázal zvítězit. Změní se Váš přístup kde zbytku sezóny?

Naopak. Jdu do všech soutěží se stejnou bojovností. Samozřejmě, jsme na začátku sezóny a už máme splněno. Nicméně, Monte Carlo a Švédsko jsou jedinečné soutěže a nelze je srovnávat s jinými závody v mistrovství světa. Musíme taktéž zjistit, jak budeme konkurenceschopní na šotolině, protože je to nejčastější povrch v MS. Je před námi ještě dlouhá cesta. Teď už můžeme být trochu více uvolněnější, protože jsme získali cenné mistrovské body. V tomto ohledu jsou ostatní týmy pod větším tlakem než my.

Mnoho lidí Vás a Volkwagen vidí jako největší favority MS.

Máme za sebou teprve dvě soutěže ze třinácti. Zatím ale nevíme, jak konkurenceschopné je Polo R WRC na šotolině. Možná, že už v Portugalsku nebo Argentině by jme mohli vědět více. Ale jasně, pokud bude na konci sezóny šance na titul, tak budeme bojovat.

Očekáváte, že bude Polo R WRC na šotolině v Mexiku podobně konkurenceschopné jako na ledu a sněhu?

To je těžké říct. V Mexiku pojedeme na velmi hrubých šotolinových cestách a ve velmi vysokých nadmořských výškách. Dostaneme se téměř do 2 500 mnm, kde je vzduch řidký a vozy zde mají téměř o třetinu menší výkon než v normálních podmínkách.

Jaké máte očekávání v Mexiku?

Moc se mi tam líbí atmosféra. Počasí je vždy dobré a podél rychlostních zkoušek je hodně diváků. Zejména slavnostní start v Guanajuatu je fantastickým zážitkem. Superspeciláka v úzkých uličkách, tunelech a tisíce diváků - z toho až mrazí. Pro mě osobně je Mexická Rally taktéž speciální. V roce 2008 jsem zde absolvoval první soutěž v mistrovství světa a dokázali jsme vyhrát v rámci JWRC. Bylo to jako sen. Proto jsem vždy rád, když se můžu této soutěže zúčastnit.

V neděli Vás čeká nejdelší test soutěže Guanajuatito, jenž má téměř 55 kilometrů. Jak se připravujete na takovou výzvu?

Není to jenom to této zkoušce. V Mexiku musíte dokončit sedm rychlostních zkoušek, které jsou delší více jak 30 km. To znamená, že musíte být zcela fit a od čtvrtka až do neděle se musíte soustředit na 100%. To je důvod proč jsem se svým fitness trenérem více pracoval, abych byl plně připraven. Taktéž jsem odletěl do Mexika už o několik dní dříve, abych si zvykl na časový posun.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?