Volkswagen Motorsport čeká v Mexiku vůbec první start s Polem R WRC na šotolině. Mezi hlavní favority soutěže je pasován i Sebastien Ogier, jenž je aktuálně vedoucím mužem MS. V loňském roce zde Ogier dojel s Fabií S2000 celkově osmý, v roce 2010, tehdy ještě za volantem C4 WRC, dojel třetí a v roce 2008 zde slavil vítězství mezi juniory.
Šéf Volkswagen Motorsportu, Jost Capito, nastavil následující cíle - v první sezóně vybojovat nějaké pódiové umístění, ve druhé vítězství a následně titul. Vy už jste ale ve druhé soutěži dokázal zvítězit. Změní se Váš přístup kde zbytku sezóny?
Naopak. Jdu do všech soutěží se stejnou bojovností. Samozřejmě, jsme na začátku sezóny a už máme splněno. Nicméně, Monte Carlo a Švédsko jsou jedinečné soutěže a nelze je srovnávat s jinými závody v mistrovství světa. Musíme taktéž zjistit, jak budeme konkurenceschopní na šotolině, protože je to nejčastější povrch v MS. Je před námi ještě dlouhá cesta. Teď už můžeme být trochu více uvolněnější, protože jsme získali cenné mistrovské body. V tomto ohledu jsou ostatní týmy pod větším tlakem než my.
Mnoho lidí Vás a Volkwagen vidí jako největší favority MS.
Máme za sebou teprve dvě soutěže ze třinácti. Zatím ale nevíme, jak konkurenceschopné je Polo R WRC na šotolině. Možná, že už v Portugalsku nebo Argentině by jme mohli vědět více. Ale jasně, pokud bude na konci sezóny šance na titul, tak budeme bojovat.
Očekáváte, že bude Polo R WRC na šotolině v Mexiku podobně konkurenceschopné jako na ledu a sněhu?
To je těžké říct. V Mexiku pojedeme na velmi hrubých šotolinových cestách a ve velmi vysokých nadmořských výškách. Dostaneme se téměř do 2 500 mnm, kde je vzduch řidký a vozy zde mají téměř o třetinu menší výkon než v normálních podmínkách.
Jaké máte očekávání v Mexiku?
Moc se mi tam líbí atmosféra. Počasí je vždy dobré a podél rychlostních zkoušek je hodně diváků. Zejména slavnostní start v Guanajuatu je fantastickým zážitkem. Superspeciláka v úzkých uličkách, tunelech a tisíce diváků - z toho až mrazí. Pro mě osobně je Mexická Rally taktéž speciální. V roce 2008 jsem zde absolvoval první soutěž v mistrovství světa a dokázali jsme vyhrát v rámci JWRC. Bylo to jako sen. Proto jsem vždy rád, když se můžu této soutěže zúčastnit.
V neděli Vás čeká nejdelší test soutěže Guanajuatito, jenž má téměř 55 kilometrů. Jak se připravujete na takovou výzvu?
Není to jenom to této zkoušce. V Mexiku musíte dokončit sedm rychlostních zkoušek, které jsou delší více jak 30 km. To znamená, že musíte být zcela fit a od čtvrtka až do neděle se musíte soustředit na 100%. To je důvod proč jsem se svým fitness trenérem více pracoval, abych byl plně připraven. Taktéž jsem odletěl do Mexika už o několik dní dříve, abych si zvykl na časový posun.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?