Volkswagen Motorsport čeká v Mexiku vůbec první start s Polem R WRC na šotolině. Mezi hlavní favority soutěže je pasován i Sebastien Ogier, jenž je aktuálně vedoucím mužem MS. V loňském roce zde Ogier dojel s Fabií S2000 celkově osmý, v roce 2010, tehdy ještě za volantem C4 WRC, dojel třetí a v roce 2008 zde slavil vítězství mezi juniory.
Šéf Volkswagen Motorsportu, Jost Capito, nastavil následující cíle - v první sezóně vybojovat nějaké pódiové umístění, ve druhé vítězství a následně titul. Vy už jste ale ve druhé soutěži dokázal zvítězit. Změní se Váš přístup kde zbytku sezóny?
Naopak. Jdu do všech soutěží se stejnou bojovností. Samozřejmě, jsme na začátku sezóny a už máme splněno. Nicméně, Monte Carlo a Švédsko jsou jedinečné soutěže a nelze je srovnávat s jinými závody v mistrovství světa. Musíme taktéž zjistit, jak budeme konkurenceschopní na šotolině, protože je to nejčastější povrch v MS. Je před námi ještě dlouhá cesta. Teď už můžeme být trochu více uvolněnější, protože jsme získali cenné mistrovské body. V tomto ohledu jsou ostatní týmy pod větším tlakem než my.
Mnoho lidí Vás a Volkwagen vidí jako největší favority MS.
Máme za sebou teprve dvě soutěže ze třinácti. Zatím ale nevíme, jak konkurenceschopné je Polo R WRC na šotolině. Možná, že už v Portugalsku nebo Argentině by jme mohli vědět více. Ale jasně, pokud bude na konci sezóny šance na titul, tak budeme bojovat.
Očekáváte, že bude Polo R WRC na šotolině v Mexiku podobně konkurenceschopné jako na ledu a sněhu?
To je těžké říct. V Mexiku pojedeme na velmi hrubých šotolinových cestách a ve velmi vysokých nadmořských výškách. Dostaneme se téměř do 2 500 mnm, kde je vzduch řidký a vozy zde mají téměř o třetinu menší výkon než v normálních podmínkách.
Jaké máte očekávání v Mexiku?
Moc se mi tam líbí atmosféra. Počasí je vždy dobré a podél rychlostních zkoušek je hodně diváků. Zejména slavnostní start v Guanajuatu je fantastickým zážitkem. Superspeciláka v úzkých uličkách, tunelech a tisíce diváků - z toho až mrazí. Pro mě osobně je Mexická Rally taktéž speciální. V roce 2008 jsem zde absolvoval první soutěž v mistrovství světa a dokázali jsme vyhrát v rámci JWRC. Bylo to jako sen. Proto jsem vždy rád, když se můžu této soutěže zúčastnit.
V neděli Vás čeká nejdelší test soutěže Guanajuatito, jenž má téměř 55 kilometrů. Jak se připravujete na takovou výzvu?
Není to jenom to této zkoušce. V Mexiku musíte dokončit sedm rychlostních zkoušek, které jsou delší více jak 30 km. To znamená, že musíte být zcela fit a od čtvrtka až do neděle se musíte soustředit na 100%. To je důvod proč jsem se svým fitness trenérem více pracoval, abych byl plně připraven. Taktéž jsem odletěl do Mexika už o několik dní dříve, abych si zvykl na časový posun.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.