Volkswagen Motorsport čeká v Mexiku vůbec první start s Polem R WRC na šotolině. Mezi hlavní favority soutěže je pasován i Sebastien Ogier, jenž je aktuálně vedoucím mužem MS. V loňském roce zde Ogier dojel s Fabií S2000 celkově osmý, v roce 2010, tehdy ještě za volantem C4 WRC, dojel třetí a v roce 2008 zde slavil vítězství mezi juniory.
Šéf Volkswagen Motorsportu, Jost Capito, nastavil následující cíle - v první sezóně vybojovat nějaké pódiové umístění, ve druhé vítězství a následně titul. Vy už jste ale ve druhé soutěži dokázal zvítězit. Změní se Váš přístup kde zbytku sezóny?
Naopak. Jdu do všech soutěží se stejnou bojovností. Samozřejmě, jsme na začátku sezóny a už máme splněno. Nicméně, Monte Carlo a Švédsko jsou jedinečné soutěže a nelze je srovnávat s jinými závody v mistrovství světa. Musíme taktéž zjistit, jak budeme konkurenceschopní na šotolině, protože je to nejčastější povrch v MS. Je před námi ještě dlouhá cesta. Teď už můžeme být trochu více uvolněnější, protože jsme získali cenné mistrovské body. V tomto ohledu jsou ostatní týmy pod větším tlakem než my.
Mnoho lidí Vás a Volkwagen vidí jako největší favority MS.
Máme za sebou teprve dvě soutěže ze třinácti. Zatím ale nevíme, jak konkurenceschopné je Polo R WRC na šotolině. Možná, že už v Portugalsku nebo Argentině by jme mohli vědět více. Ale jasně, pokud bude na konci sezóny šance na titul, tak budeme bojovat.
Očekáváte, že bude Polo R WRC na šotolině v Mexiku podobně konkurenceschopné jako na ledu a sněhu?
To je těžké říct. V Mexiku pojedeme na velmi hrubých šotolinových cestách a ve velmi vysokých nadmořských výškách. Dostaneme se téměř do 2 500 mnm, kde je vzduch řidký a vozy zde mají téměř o třetinu menší výkon než v normálních podmínkách.
Jaké máte očekávání v Mexiku?
Moc se mi tam líbí atmosféra. Počasí je vždy dobré a podél rychlostních zkoušek je hodně diváků. Zejména slavnostní start v Guanajuatu je fantastickým zážitkem. Superspeciláka v úzkých uličkách, tunelech a tisíce diváků - z toho až mrazí. Pro mě osobně je Mexická Rally taktéž speciální. V roce 2008 jsem zde absolvoval první soutěž v mistrovství světa a dokázali jsme vyhrát v rámci JWRC. Bylo to jako sen. Proto jsem vždy rád, když se můžu této soutěže zúčastnit.
V neděli Vás čeká nejdelší test soutěže Guanajuatito, jenž má téměř 55 kilometrů. Jak se připravujete na takovou výzvu?
Není to jenom to této zkoušce. V Mexiku musíte dokončit sedm rychlostních zkoušek, které jsou delší více jak 30 km. To znamená, že musíte být zcela fit a od čtvrtka až do neděle se musíte soustředit na 100%. To je důvod proč jsem se svým fitness trenérem více pracoval, abych byl plně připraven. Taktéž jsem odletěl do Mexika už o několik dní dříve, abych si zvykl na časový posun.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.