Španěl Dani Sordo se v letošním roce vrátil do týmu Citroen a hned při Rallye Monte Carlo dokázal vybojovat stupně vítězů, když skončil třetí. Při druhé soutěži ve Švédsku skončil v závěji a soutěž nakonec nedokončil.
Na začátku tohoto jste se vrátil do Citroen Racingu. Jak si to užíváte?
Samozřejmě, že v Monte Carlu to bylo lepší než ve Švédsku. Je fantastické, že na začátku mistrovství světa jsem se znovu stal členem rodiny Citroenu. Ve skutečnosti to vypadá, jako bych nikdy od Citroenu neodešel. Monte se nám povedlo a skončili jsme na stupních vítězů, takže jsem si nemohl přát lepší výsledek po návratu do týmu. Ve Švédsku už to bylo těžší, jelikož jsme se ani nedostali do cíle, ale hodně jsem se naučil. Více jsem se také dozvěděl o Citroenu DS3 WRC.
Vypadá to, že dva roky u Mini pozměnily vaši psychiku. Zdá se, že jste mnohem agresivnější.
Od roku 2003 mám za sebou sto soutěží v MS, ale stále jsem ještě nevyhrál. Nechci být nějak posedlý, ale můj osobní cíl pro tento rok je vyhrát soutěž. Abych toho dosáhl, tak musím i nadále tvrdě pracovat a zlepšovat se. Poprvé jsem si DS3 WRC na šotolině vyzkoušel před pár dny. Avšak podmínky byly blízko tomu, co by jsme mohli očekávat ve Velké Británii a ne v Mexicu.
Většinu své kariéry jste strávil jako kolega Sebastiena Loeba. Jak si myslíte, že bude vypadat první závod bez něj?
Nepochybně to bude trochu divné. Tato změna způsobí to, že na mě bude spočívat větší odpovědnost. Nemyslím si, že by někdo mohl nahradit Loeba, ale uděláme vše pro to, aby Citroen zůstal před svými rivaly.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.