Španěl Dani Sordo se v letošním roce vrátil do týmu Citroen a hned při Rallye Monte Carlo dokázal vybojovat stupně vítězů, když skončil třetí. Při druhé soutěži ve Švédsku skončil v závěji a soutěž nakonec nedokončil.
Na začátku tohoto jste se vrátil do Citroen Racingu. Jak si to užíváte?
Samozřejmě, že v Monte Carlu to bylo lepší než ve Švédsku. Je fantastické, že na začátku mistrovství světa jsem se znovu stal členem rodiny Citroenu. Ve skutečnosti to vypadá, jako bych nikdy od Citroenu neodešel. Monte se nám povedlo a skončili jsme na stupních vítězů, takže jsem si nemohl přát lepší výsledek po návratu do týmu. Ve Švédsku už to bylo těžší, jelikož jsme se ani nedostali do cíle, ale hodně jsem se naučil. Více jsem se také dozvěděl o Citroenu DS3 WRC.
Vypadá to, že dva roky u Mini pozměnily vaši psychiku. Zdá se, že jste mnohem agresivnější.
Od roku 2003 mám za sebou sto soutěží v MS, ale stále jsem ještě nevyhrál. Nechci být nějak posedlý, ale můj osobní cíl pro tento rok je vyhrát soutěž. Abych toho dosáhl, tak musím i nadále tvrdě pracovat a zlepšovat se. Poprvé jsem si DS3 WRC na šotolině vyzkoušel před pár dny. Avšak podmínky byly blízko tomu, co by jsme mohli očekávat ve Velké Británii a ne v Mexicu.
Většinu své kariéry jste strávil jako kolega Sebastiena Loeba. Jak si myslíte, že bude vypadat první závod bez něj?
Nepochybně to bude trochu divné. Tato změna způsobí to, že na mě bude spočívat větší odpovědnost. Nemyslím si, že by někdo mohl nahradit Loeba, ale uděláme vše pro to, aby Citroen zůstal před svými rivaly.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?