Španěl Dani Sordo se v letošním roce vrátil do týmu Citroen a hned při Rallye Monte Carlo dokázal vybojovat stupně vítězů, když skončil třetí. Při druhé soutěži ve Švédsku skončil v závěji a soutěž nakonec nedokončil.
Na začátku tohoto jste se vrátil do Citroen Racingu. Jak si to užíváte?
Samozřejmě, že v Monte Carlu to bylo lepší než ve Švédsku. Je fantastické, že na začátku mistrovství světa jsem se znovu stal členem rodiny Citroenu. Ve skutečnosti to vypadá, jako bych nikdy od Citroenu neodešel. Monte se nám povedlo a skončili jsme na stupních vítězů, takže jsem si nemohl přát lepší výsledek po návratu do týmu. Ve Švédsku už to bylo těžší, jelikož jsme se ani nedostali do cíle, ale hodně jsem se naučil. Více jsem se také dozvěděl o Citroenu DS3 WRC.
Vypadá to, že dva roky u Mini pozměnily vaši psychiku. Zdá se, že jste mnohem agresivnější.
Od roku 2003 mám za sebou sto soutěží v MS, ale stále jsem ještě nevyhrál. Nechci být nějak posedlý, ale můj osobní cíl pro tento rok je vyhrát soutěž. Abych toho dosáhl, tak musím i nadále tvrdě pracovat a zlepšovat se. Poprvé jsem si DS3 WRC na šotolině vyzkoušel před pár dny. Avšak podmínky byly blízko tomu, co by jsme mohli očekávat ve Velké Británii a ne v Mexicu.
Většinu své kariéry jste strávil jako kolega Sebastiena Loeba. Jak si myslíte, že bude vypadat první závod bez něj?
Nepochybně to bude trochu divné. Tato změna způsobí to, že na mě bude spočívat větší odpovědnost. Nemyslím si, že by někdo mohl nahradit Loeba, ale uděláme vše pro to, aby Citroen zůstal před svými rivaly.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.