Wilson očekává další dekádu Sébastiena

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 1. března 2013 17:12
Sdílej:

Jméno nejrychlejšího pilota ve WRC se již nějakou dobu nemění. Po Sébastienovi Loebovi nastupuje Sébastien Ogier a v nejvyšší lize by rád v následujících letech dominoval. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson lituje toho, že se mu nepodařilo Francouze získat do svého týmu.

Když se vrátíme do situace o dva roky zpátky, tak právě probíhaly boje mezi oběma Seby v týmu Citroën. Mistr světa Loeb poměrně překvapivě prodloužil svoji smlouvu s Citroënem, ale pod jednou podmínkou. Do smlouvy si zanesl, že bude mít status týmové jedničky. 

To se nelíbílo Ogierovi, který se proto rozhodl tým opustit. V té době jednal mimo jiné i se šéfem dnešního M-Sportu (dříve továrního týmu Ford), jenže ten mu nemohl slíbit dlouhodobý program značky Ford v seriálu MS. A tak se Ogier obrátil na Volkswagen, se kterým se nakonec domluvil.

V roce 2013 se Sébastien Ogier vrátil na vrchol, do kategorie WRC. Hned při druhém startu s Polem R WRC získal první místo. A protože na Loeba už letos čekají pouze dvě soutěže, tak je momentálně vedoucí Ogier jasným favoritem na titul.

U Citroënu Seb výrazně zatápěl Sebovi...

"Přál bych si, abychom byli bývali v té době v lepší vyjednávací pozici a uzavřeli s ním [Ogierem] smlouvu. Sebastien je bez debaty tím, kolem kterého se bude v budoucnu vše točit. Na něm není zajímavá pouze samotná rychlost, ale také způsob, jakým kolem sebe dokázal vystavět tým," říká Wilson. Podle zkušeného Brita jsme právě na prahu další dekády Sebastiena. "Ogier bude sportu dominovat stejným způsobem, jako to dokázal Loeb. Má k tomu všechny předpoklady."

U Citroënu ale neházejí ještě "flintu do žita". Tým doufá, že mexické hrubé šotolinové cesty budou znamenat slabší Volkswagen: "Švédsko nekladlo na vozy tak vysoké nároky. Teď jedeme do Mexika. To je velmi specifická soutěž. Uvidíme, jak se bude jedna z nejtěžších šotolinových soutěží vyvíjet," říká Matton.

...a tak odešel k VW, kde zajíždí neuvěřitelné výsledky

Samotný Ogier roli favorita, jak už je u VW zvykem, odmítá: "Mexiko je díky vysokým nadmořským výškám opět velmi specifická soutěž. Proto budeme až v Portugalsku vědět, jak na tom s vozem opravdu jsme. Víc k tomu nemám co říct."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.