Jméno nejrychlejšího pilota ve WRC se již nějakou dobu nemění. Po Sébastienovi Loebovi nastupuje Sébastien Ogier a v nejvyšší lize by rád v následujících letech dominoval. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson lituje toho, že se mu nepodařilo Francouze získat do svého týmu.
Když se vrátíme do situace o dva roky zpátky, tak právě probíhaly boje mezi oběma Seby v týmu Citroën. Mistr světa Loeb poměrně překvapivě prodloužil svoji smlouvu s Citroënem, ale pod jednou podmínkou. Do smlouvy si zanesl, že bude mít status týmové jedničky.
To se nelíbílo Ogierovi, který se proto rozhodl tým opustit. V té době jednal mimo jiné i se šéfem dnešního M-Sportu (dříve továrního týmu Ford), jenže ten mu nemohl slíbit dlouhodobý program značky Ford v seriálu MS. A tak se Ogier obrátil na Volkswagen, se kterým se nakonec domluvil.
V roce 2013 se Sébastien Ogier vrátil na vrchol, do kategorie WRC. Hned při druhém startu s Polem R WRC získal první místo. A protože na Loeba už letos čekají pouze dvě soutěže, tak je momentálně vedoucí Ogier jasným favoritem na titul.
U Citroënu Seb výrazně zatápěl Sebovi...
"Přál bych si, abychom byli bývali v té době v lepší vyjednávací pozici a uzavřeli s ním [Ogierem] smlouvu. Sebastien je bez debaty tím, kolem kterého se bude v budoucnu vše točit. Na něm není zajímavá pouze samotná rychlost, ale také způsob, jakým kolem sebe dokázal vystavět tým," říká Wilson. Podle zkušeného Brita jsme právě na prahu další dekády Sebastiena. "Ogier bude sportu dominovat stejným způsobem, jako to dokázal Loeb. Má k tomu všechny předpoklady."
U Citroënu ale neházejí ještě "flintu do žita". Tým doufá, že mexické hrubé šotolinové cesty budou znamenat slabší Volkswagen: "Švédsko nekladlo na vozy tak vysoké nároky. Teď jedeme do Mexika. To je velmi specifická soutěž. Uvidíme, jak se bude jedna z nejtěžších šotolinových soutěží vyvíjet," říká Matton.
...a tak odešel k VW, kde zajíždí neuvěřitelné výsledky
Samotný Ogier roli favorita, jak už je u VW zvykem, odmítá: "Mexiko je díky vysokým nadmořským výškám opět velmi specifická soutěž. Proto budeme až v Portugalsku vědět, jak na tom s vozem opravdu jsme. Víc k tomu nemám co říct."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?