Jméno nejrychlejšího pilota ve WRC se již nějakou dobu nemění. Po Sébastienovi Loebovi nastupuje Sébastien Ogier a v nejvyšší lize by rád v následujících letech dominoval. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson lituje toho, že se mu nepodařilo Francouze získat do svého týmu.
Když se vrátíme do situace o dva roky zpátky, tak právě probíhaly boje mezi oběma Seby v týmu Citroën. Mistr světa Loeb poměrně překvapivě prodloužil svoji smlouvu s Citroënem, ale pod jednou podmínkou. Do smlouvy si zanesl, že bude mít status týmové jedničky.
To se nelíbílo Ogierovi, který se proto rozhodl tým opustit. V té době jednal mimo jiné i se šéfem dnešního M-Sportu (dříve továrního týmu Ford), jenže ten mu nemohl slíbit dlouhodobý program značky Ford v seriálu MS. A tak se Ogier obrátil na Volkswagen, se kterým se nakonec domluvil.
V roce 2013 se Sébastien Ogier vrátil na vrchol, do kategorie WRC. Hned při druhém startu s Polem R WRC získal první místo. A protože na Loeba už letos čekají pouze dvě soutěže, tak je momentálně vedoucí Ogier jasným favoritem na titul.
U Citroënu Seb výrazně zatápěl Sebovi...
"Přál bych si, abychom byli bývali v té době v lepší vyjednávací pozici a uzavřeli s ním [Ogierem] smlouvu. Sebastien je bez debaty tím, kolem kterého se bude v budoucnu vše točit. Na něm není zajímavá pouze samotná rychlost, ale také způsob, jakým kolem sebe dokázal vystavět tým," říká Wilson. Podle zkušeného Brita jsme právě na prahu další dekády Sebastiena. "Ogier bude sportu dominovat stejným způsobem, jako to dokázal Loeb. Má k tomu všechny předpoklady."
U Citroënu ale neházejí ještě "flintu do žita". Tým doufá, že mexické hrubé šotolinové cesty budou znamenat slabší Volkswagen: "Švédsko nekladlo na vozy tak vysoké nároky. Teď jedeme do Mexika. To je velmi specifická soutěž. Uvidíme, jak se bude jedna z nejtěžších šotolinových soutěží vyvíjet," říká Matton.
...a tak odešel k VW, kde zajíždí neuvěřitelné výsledky
Samotný Ogier roli favorita, jak už je u VW zvykem, odmítá: "Mexiko je díky vysokým nadmořským výškám opět velmi specifická soutěž. Proto budeme až v Portugalsku vědět, jak na tom s vozem opravdu jsme. Víc k tomu nemám co říct."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?