Sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, se nepouští do žádných předpokladů ohledně konkurenceschopnosti Pola R WRC. Před Mexikem je ale optimistický.
Debutová sezona německého Volkswagenu v MS probíhá podle plánu nebo i lépe. Sébastien Ogier všechny ve Švédsku překvapil, když získal premiérové vítězství. Před třetí soutěží sezony dokonce vede průběžné pořadí. Do další výzvy tým jde se zdravou sebedůvěrou.
"Před Monte Carlem jsme absolutně tápali ohledně toho, jak konkurenceschopní budeme a co se stane," říká šéf Volkswagenu pro motorsport, Jost Capito. A jaký podíl na úspěchu na Monte a ve Švédsku měl Sébastien Ogier? "Na Monte to bylo z 90% jezdeckými zkušenostmi a z 10% autem. Ve Švédsku to bylo o trochu více o autě a o trochu méně o jezdci."
Pro nadcházející soutěž v Mexiku Capito očekává "ještě větší procentuální sazbu pro auto". Výsledek ze Švédska, kde Ogier vyhrál a Latvala byl čtvrtý, bere šéf Volkswagenu sice jako poměrně směrodatný, ale o roli favorita nechce nic slyšet. "Samozřejmě to posílilo naši sebedůvěru - to určitě. Ale určitě nás to nijak nepovyšuje nad odstatní."
"Je samozřejmě hezké, že jsme ve Švédsku opět potvrdili spolehlivost našich vozů, ale víme také, že tým letos ještě dělá nějaké chyby. Když ale budeme mít spolehlivé auto, tak se nedostaneme do žádných nečekaných situací. Během standardních situací nemáme problém, pak se nestává žádná chyba. Což nám ve Švédsku pomohlo."
Jak moc bude VW příští týden ve vysokých nadmořských výškách v Mexiku ve srovnání se svými konkurenty od Citroënu a M-Sportu konkurenceschopný, však posuzovat Capito nechce. "Oba jsou hodně silní [Citroën a M-Sport]. Určitě nikoho nechceme podcenit a určitě ne v Mexiku, protože je to tak speciální rally. Oba týmy mají z Mexika hodně zkušeností. Nám tyto zkušenosti ovšem chybí. Díky tomu máme z obou konkurentů velký respekt. Jsme optimističtí, ale ještě nevíme, kde budeme."
Ke konci loňského roku však VW v Mexiku hodně testovalo. "Kdybychom to neudělali, tak bychom neměli v Mexiku šanci. Našli jsme tam na autě věci, které na testovací stolici najít nemůžete. Například chování na startu - mapování elektroniky a jak auto odpovídá. Na testovací stolici v přetlakové komoře můžeme měnit tlak a teplotu, ale start nasimulovat, to ne," říká Capito ohledně změn reakcí vozu ve vysokých nadmořských podmínkách. "Počítáme s tím, že auto bude ve vysokých nadmořských výškách fungovat dobře a věříme, že budeme moci být konkurenceschopní. Ale jistí si nejsme."
Podle Josta však to, že Citroën v Mexiku už pojede bez Sébastiena Loeba tým nijak moc neoslabí, tíha zodpovědnosti bude ležet na aktuálně šestém muži průběžného pořadí, Mikka Hirvonena, který dle Capita "na prvních dvou soutěžích neukázal, co v něm opravdu je. Teď jdeme ale na šotolinu a on určitě ukáže, co v něm je. Bude mít také větší podporu, protože už tu nebude Loeb. Jak si s tím poradí, na to si musíme počkat."
"To, že Seb Ogier dokázal na prvních dvou soutěžích jet na stejné úrovni jako Loeb, bylo pro všechny překvapením. V žádném případně jsme s tím nepočítali. Ze sezony dva roky zpět ale víme, že na to Ogier má [jet na úrovni Loeba]. Nevěděli jsme ale, jaký na něj bude mít vliv, že rok nejel soutěž s vozem WRC. Bylo ale skvělé vidět, jak mu auto WRC sedlo a dokázal hned jet na takovéto úrovni. Na testech je to přeci jen něco trochu jiného. Źe ale dokáže po roční pauze jet hned na takovéto úrovni, to je super výsledek."
Šéf VW ale ví, že první tři soutěže roku jsou trochu speciální: "Už od začátku jsme v týmu říkali, že Monte Carlo, Švédsko a Mexiko jsou speciální soutěže a až po Portugalsku budeme vědět, jak na tom jsme." V telekonferenci s novináři se ještě zmínil o Mikkelsenovi: "Od Portugalska pojede všechny rally, tak je to v plánu". A také o jednotlivých značkách ve WRC: "Je skvělé, že přichází Hyundai, je to globální značka... Bylo by skvělé mít Ford zpět jako výrobce ve WRC... Mini bylo skvělým přínosem pro WRC a myslím také, že by bylo skvělé vidět Prodrive zpět pravidelně."
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.