Sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, se nepouští do žádných předpokladů ohledně konkurenceschopnosti Pola R WRC. Před Mexikem je ale optimistický.
Debutová sezona německého Volkswagenu v MS probíhá podle plánu nebo i lépe. Sébastien Ogier všechny ve Švédsku překvapil, když získal premiérové vítězství. Před třetí soutěží sezony dokonce vede průběžné pořadí. Do další výzvy tým jde se zdravou sebedůvěrou.
"Před Monte Carlem jsme absolutně tápali ohledně toho, jak konkurenceschopní budeme a co se stane," říká šéf Volkswagenu pro motorsport, Jost Capito. A jaký podíl na úspěchu na Monte a ve Švédsku měl Sébastien Ogier? "Na Monte to bylo z 90% jezdeckými zkušenostmi a z 10% autem. Ve Švédsku to bylo o trochu více o autě a o trochu méně o jezdci."
Pro nadcházející soutěž v Mexiku Capito očekává "ještě větší procentuální sazbu pro auto". Výsledek ze Švédska, kde Ogier vyhrál a Latvala byl čtvrtý, bere šéf Volkswagenu sice jako poměrně směrodatný, ale o roli favorita nechce nic slyšet. "Samozřejmě to posílilo naši sebedůvěru - to určitě. Ale určitě nás to nijak nepovyšuje nad odstatní."
"Je samozřejmě hezké, že jsme ve Švédsku opět potvrdili spolehlivost našich vozů, ale víme také, že tým letos ještě dělá nějaké chyby. Když ale budeme mít spolehlivé auto, tak se nedostaneme do žádných nečekaných situací. Během standardních situací nemáme problém, pak se nestává žádná chyba. Což nám ve Švédsku pomohlo."
Jak moc bude VW příští týden ve vysokých nadmořských výškách v Mexiku ve srovnání se svými konkurenty od Citroënu a M-Sportu konkurenceschopný, však posuzovat Capito nechce. "Oba jsou hodně silní [Citroën a M-Sport]. Určitě nikoho nechceme podcenit a určitě ne v Mexiku, protože je to tak speciální rally. Oba týmy mají z Mexika hodně zkušeností. Nám tyto zkušenosti ovšem chybí. Díky tomu máme z obou konkurentů velký respekt. Jsme optimističtí, ale ještě nevíme, kde budeme."
Ke konci loňského roku však VW v Mexiku hodně testovalo. "Kdybychom to neudělali, tak bychom neměli v Mexiku šanci. Našli jsme tam na autě věci, které na testovací stolici najít nemůžete. Například chování na startu - mapování elektroniky a jak auto odpovídá. Na testovací stolici v přetlakové komoře můžeme měnit tlak a teplotu, ale start nasimulovat, to ne," říká Capito ohledně změn reakcí vozu ve vysokých nadmořských podmínkách. "Počítáme s tím, že auto bude ve vysokých nadmořských výškách fungovat dobře a věříme, že budeme moci být konkurenceschopní. Ale jistí si nejsme."
Podle Josta však to, že Citroën v Mexiku už pojede bez Sébastiena Loeba tým nijak moc neoslabí, tíha zodpovědnosti bude ležet na aktuálně šestém muži průběžného pořadí, Mikka Hirvonena, který dle Capita "na prvních dvou soutěžích neukázal, co v něm opravdu je. Teď jdeme ale na šotolinu a on určitě ukáže, co v něm je. Bude mít také větší podporu, protože už tu nebude Loeb. Jak si s tím poradí, na to si musíme počkat."
"To, že Seb Ogier dokázal na prvních dvou soutěžích jet na stejné úrovni jako Loeb, bylo pro všechny překvapením. V žádném případně jsme s tím nepočítali. Ze sezony dva roky zpět ale víme, že na to Ogier má [jet na úrovni Loeba]. Nevěděli jsme ale, jaký na něj bude mít vliv, že rok nejel soutěž s vozem WRC. Bylo ale skvělé vidět, jak mu auto WRC sedlo a dokázal hned jet na takovéto úrovni. Na testech je to přeci jen něco trochu jiného. Źe ale dokáže po roční pauze jet hned na takovéto úrovni, to je super výsledek."
Šéf VW ale ví, že první tři soutěže roku jsou trochu speciální: "Už od začátku jsme v týmu říkali, že Monte Carlo, Švédsko a Mexiko jsou speciální soutěže a až po Portugalsku budeme vědět, jak na tom jsme." V telekonferenci s novináři se ještě zmínil o Mikkelsenovi: "Od Portugalska pojede všechny rally, tak je to v plánu". A také o jednotlivých značkách ve WRC: "Je skvělé, že přichází Hyundai, je to globální značka... Bylo by skvělé mít Ford zpět jako výrobce ve WRC... Mini bylo skvělým přínosem pro WRC a myslím také, že by bylo skvělé vidět Prodrive zpět pravidelně."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.