Jak rychlý je Volkswagen? Jost Capito mlčí, pochvaluje ale výkony Ogiera a promluvil i o účasti ostatních značek

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 1. března 2013 15:47
Sdílej:

Sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, se nepouští do žádných předpokladů ohledně konkurenceschopnosti Pola R WRC. Před Mexikem je ale optimistický.

Debutová sezona německého Volkswagenu v MS probíhá podle plánu nebo i lépe. Sébastien Ogier všechny ve Švédsku překvapil, když získal premiérové vítězství. Před třetí soutěží sezony dokonce vede průběžné pořadí. Do další výzvy tým jde se zdravou sebedůvěrou. 

"Před Monte Carlem jsme absolutně tápali ohledně toho, jak konkurenceschopní budeme a co se stane," říká šéf Volkswagenu pro motorsport, Jost Capito. A jaký podíl na úspěchu na Monte a ve Švédsku měl Sébastien Ogier? "Na Monte to bylo z 90% jezdeckými zkušenostmi a z 10% autem. Ve Švédsku to bylo o trochu více o autě a o trochu méně o jezdci."

Pro nadcházející soutěž v Mexiku Capito očekává "ještě větší procentuální sazbu pro auto". Výsledek ze Švédska, kde Ogier vyhrál a Latvala byl čtvrtý, bere šéf Volkswagenu sice jako poměrně směrodatný, ale o roli favorita nechce nic slyšet. "Samozřejmě to posílilo naši sebedůvěru - to určitě. Ale určitě nás to nijak nepovyšuje nad odstatní."

"Je samozřejmě hezké, že jsme ve Švédsku opět potvrdili spolehlivost našich vozů, ale víme také, že tým letos ještě dělá nějaké chyby. Když ale budeme mít spolehlivé auto, tak se nedostaneme do žádných nečekaných situací. Během standardních situací nemáme problém, pak se nestává žádná chyba. Což nám ve Švédsku pomohlo."

Jak moc bude VW příští týden ve vysokých nadmořských výškách v Mexiku ve srovnání se svými konkurenty od Citroënu a M-Sportu konkurenceschopný, však posuzovat Capito nechce. "Oba jsou hodně silní [Citroën a M-Sport]. Určitě nikoho nechceme podcenit a určitě ne v Mexiku, protože je to tak speciální rally. Oba týmy mají z Mexika hodně zkušeností. Nám tyto zkušenosti ovšem chybí. Díky tomu máme z obou konkurentů velký respekt. Jsme optimističtí, ale ještě nevíme, kde budeme." 

Ke konci loňského roku však VW v Mexiku hodně testovalo. "Kdybychom to neudělali, tak bychom neměli v Mexiku šanci. Našli jsme tam na autě věci, které na testovací stolici najít nemůžete. Například chování na startu - mapování elektroniky a jak auto odpovídá. Na testovací stolici v přetlakové komoře můžeme měnit tlak a teplotu, ale start nasimulovat, to ne," říká Capito ohledně změn reakcí vozu ve vysokých nadmořských podmínkách. "Počítáme s tím, že auto bude ve vysokých nadmořských výškách fungovat dobře a věříme, že budeme moci být konkurenceschopní. Ale jistí si nejsme."

Podle Josta však to, že Citroën v Mexiku už pojede bez Sébastiena Loeba tým nijak moc neoslabí, tíha zodpovědnosti bude ležet na aktuálně šestém muži průběžného pořadí, Mikka Hirvonena, který dle Capita "na prvních dvou soutěžích neukázal, co v něm opravdu je. Teď jdeme ale na šotolinu a on určitě ukáže, co v něm je. Bude mít také větší podporu, protože už tu nebude Loeb. Jak si s tím poradí, na to si musíme počkat."

"To, že Seb Ogier dokázal na prvních dvou soutěžích jet na stejné úrovni jako Loeb, bylo pro všechny překvapením. V žádném případně jsme s tím nepočítali. Ze sezony dva roky zpět ale víme, že na to Ogier má [jet na úrovni Loeba]. Nevěděli jsme ale, jaký na něj bude mít vliv, že rok nejel soutěž s vozem WRC. Bylo ale skvělé vidět, jak mu auto WRC sedlo a dokázal hned jet na takovéto úrovni. Na testech je to přeci jen něco trochu jiného. Źe ale dokáže po roční pauze jet hned na takovéto úrovni, to je super výsledek."

Šéf VW ale ví, že první tři soutěže roku jsou trochu speciální: "Už od začátku jsme v týmu říkali, že Monte Carlo, Švédsko a Mexiko jsou speciální soutěže a až po Portugalsku budeme vědět, jak na tom jsme." V telekonferenci s novináři se ještě zmínil o Mikkelsenovi: "Od Portugalska pojede všechny rally, tak je to v plánu". A také o jednotlivých značkách ve WRC: "Je skvělé, že přichází Hyundai, je to globální značka... Bylo by skvělé mít Ford zpět jako výrobce ve WRC... Mini bylo skvělým přínosem pro WRC a myslím také, že by bylo skvělé vidět Prodrive zpět pravidelně."

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.