Sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, se nepouští do žádných předpokladů ohledně konkurenceschopnosti Pola R WRC. Před Mexikem je ale optimistický.
Debutová sezona německého Volkswagenu v MS probíhá podle plánu nebo i lépe. Sébastien Ogier všechny ve Švédsku překvapil, když získal premiérové vítězství. Před třetí soutěží sezony dokonce vede průběžné pořadí. Do další výzvy tým jde se zdravou sebedůvěrou.
"Před Monte Carlem jsme absolutně tápali ohledně toho, jak konkurenceschopní budeme a co se stane," říká šéf Volkswagenu pro motorsport, Jost Capito. A jaký podíl na úspěchu na Monte a ve Švédsku měl Sébastien Ogier? "Na Monte to bylo z 90% jezdeckými zkušenostmi a z 10% autem. Ve Švédsku to bylo o trochu více o autě a o trochu méně o jezdci."
Pro nadcházející soutěž v Mexiku Capito očekává "ještě větší procentuální sazbu pro auto". Výsledek ze Švédska, kde Ogier vyhrál a Latvala byl čtvrtý, bere šéf Volkswagenu sice jako poměrně směrodatný, ale o roli favorita nechce nic slyšet. "Samozřejmě to posílilo naši sebedůvěru - to určitě. Ale určitě nás to nijak nepovyšuje nad odstatní."
"Je samozřejmě hezké, že jsme ve Švédsku opět potvrdili spolehlivost našich vozů, ale víme také, že tým letos ještě dělá nějaké chyby. Když ale budeme mít spolehlivé auto, tak se nedostaneme do žádných nečekaných situací. Během standardních situací nemáme problém, pak se nestává žádná chyba. Což nám ve Švédsku pomohlo."
Jak moc bude VW příští týden ve vysokých nadmořských výškách v Mexiku ve srovnání se svými konkurenty od Citroënu a M-Sportu konkurenceschopný, však posuzovat Capito nechce. "Oba jsou hodně silní [Citroën a M-Sport]. Určitě nikoho nechceme podcenit a určitě ne v Mexiku, protože je to tak speciální rally. Oba týmy mají z Mexika hodně zkušeností. Nám tyto zkušenosti ovšem chybí. Díky tomu máme z obou konkurentů velký respekt. Jsme optimističtí, ale ještě nevíme, kde budeme."
Ke konci loňského roku však VW v Mexiku hodně testovalo. "Kdybychom to neudělali, tak bychom neměli v Mexiku šanci. Našli jsme tam na autě věci, které na testovací stolici najít nemůžete. Například chování na startu - mapování elektroniky a jak auto odpovídá. Na testovací stolici v přetlakové komoře můžeme měnit tlak a teplotu, ale start nasimulovat, to ne," říká Capito ohledně změn reakcí vozu ve vysokých nadmořských podmínkách. "Počítáme s tím, že auto bude ve vysokých nadmořských výškách fungovat dobře a věříme, že budeme moci být konkurenceschopní. Ale jistí si nejsme."
Podle Josta však to, že Citroën v Mexiku už pojede bez Sébastiena Loeba tým nijak moc neoslabí, tíha zodpovědnosti bude ležet na aktuálně šestém muži průběžného pořadí, Mikka Hirvonena, který dle Capita "na prvních dvou soutěžích neukázal, co v něm opravdu je. Teď jdeme ale na šotolinu a on určitě ukáže, co v něm je. Bude mít také větší podporu, protože už tu nebude Loeb. Jak si s tím poradí, na to si musíme počkat."
"To, že Seb Ogier dokázal na prvních dvou soutěžích jet na stejné úrovni jako Loeb, bylo pro všechny překvapením. V žádném případně jsme s tím nepočítali. Ze sezony dva roky zpět ale víme, že na to Ogier má [jet na úrovni Loeba]. Nevěděli jsme ale, jaký na něj bude mít vliv, že rok nejel soutěž s vozem WRC. Bylo ale skvělé vidět, jak mu auto WRC sedlo a dokázal hned jet na takovéto úrovni. Na testech je to přeci jen něco trochu jiného. Źe ale dokáže po roční pauze jet hned na takovéto úrovni, to je super výsledek."
Šéf VW ale ví, že první tři soutěže roku jsou trochu speciální: "Už od začátku jsme v týmu říkali, že Monte Carlo, Švédsko a Mexiko jsou speciální soutěže a až po Portugalsku budeme vědět, jak na tom jsme." V telekonferenci s novináři se ještě zmínil o Mikkelsenovi: "Od Portugalska pojede všechny rally, tak je to v plánu". A také o jednotlivých značkách ve WRC: "Je skvělé, že přichází Hyundai, je to globální značka... Bylo by skvělé mít Ford zpět jako výrobce ve WRC... Mini bylo skvělým přínosem pro WRC a myslím také, že by bylo skvělé vidět Prodrive zpět pravidelně."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.