Walter Röhrl: Ogiera vidím jako nového mistra světa

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
Ondřej Krajča 25. února 2013 11:11
Sdílej:

Nejúspěšnější soutěžní jezdec Walter Röhrl se vyjádřil k angažmá Latvaly či Ogiera u VW. Rovněž se netají tím, že je velkým fanouškem Sebastiena Vettela.

Pravděpodobně nejznámějším ale hlavně nejúspěšnějším soutěžním jezdcem Německa je Walter Röhrl, jenž dokázal získat v osmdesátých letech rovněž dvakrát titul mistra světa. V současné době však žádného nástupce nemá.  "Podmínky v Německu nejsou optimální. Nejsou tam žádné možnosti k dalšímu testování. Stejně jako mnoho dalších doufám, že vstup Volkswagenu do mistrovství světa pomůže většímu zájmu o rally v Německu," říká Walter Röhrl. Röhrl se rovněž netají tím, že je velkým fanouškem Sebastiena Vettela.

"Vettel je skvělý člověk, výborný pilot a dokázal získat již tři tituly mistra světa. VW bude potřebovat někoho podobného a potom se rozhodně budou lidé chodit na rally podívat," dodává Walter Röhrl. Jediným větším německým talentem v rally je Sepp Wiegand. Tento mladý a nadějný pilot jde krok za krokem a v současné době je vedoucím můžem kategorie WRC2 se Škodou Fabia S2000. "Musí jezdit, jezdit a učit se. Uděřil skvěle na Monte, kde vyhrál a ve Švédsku předvedl také dobrý výkon. Jsem hodně zvědavý, jak se Sepp bude nadále vyvíjet," říká k nadějnému Němci Röhrl.

Walter Röhrl se rovněž vyjádřil k angažování Jari-Matti Latvaly a Sebastiena Ogiera u Volkswagenu. "Myslím, že angažování Latvaly je chyba. Sebastien Ogier je v současné době jediným pilotem na úrovni Sebastiena Loeba. Během mého působení v rally bylo 10-15 pilotů, kteří mohli vyhrát závod. Dneska jsou to dva nebo tři. A protože Loeb pojede už jen dvě soutěže, tak vidím Ogiera jako nového mistra světa." Sebastien Ogier je v současné době ve vedení mistrovství světa, když dokázal být druhý na Rallye Monte Carlo a vyhrát Švédskou Rally.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.