Nejúspěšnější soutěžní jezdec Walter Röhrl se vyjádřil k angažmá Latvaly či Ogiera u VW. Rovněž se netají tím, že je velkým fanouškem Sebastiena Vettela.
Pravděpodobně nejznámějším ale hlavně nejúspěšnějším soutěžním jezdcem Německa je Walter Röhrl, jenž dokázal získat v osmdesátých letech rovněž dvakrát titul mistra světa. V současné době však žádného nástupce nemá. "Podmínky v Německu nejsou optimální. Nejsou tam žádné možnosti k dalšímu testování. Stejně jako mnoho dalších doufám, že vstup Volkswagenu do mistrovství světa pomůže většímu zájmu o rally v Německu," říká Walter Röhrl. Röhrl se rovněž netají tím, že je velkým fanouškem Sebastiena Vettela.
"Vettel je skvělý člověk, výborný pilot a dokázal získat již tři tituly mistra světa. VW bude potřebovat někoho podobného a potom se rozhodně budou lidé chodit na rally podívat," dodává Walter Röhrl. Jediným větším německým talentem v rally je Sepp Wiegand. Tento mladý a nadějný pilot jde krok za krokem a v současné době je vedoucím můžem kategorie WRC2 se Škodou Fabia S2000. "Musí jezdit, jezdit a učit se. Uděřil skvěle na Monte, kde vyhrál a ve Švédsku předvedl také dobrý výkon. Jsem hodně zvědavý, jak se Sepp bude nadále vyvíjet," říká k nadějnému Němci Röhrl.
Walter Röhrl se rovněž vyjádřil k angažování Jari-Matti Latvaly a Sebastiena Ogiera u Volkswagenu. "Myslím, že angažování Latvaly je chyba. Sebastien Ogier je v současné době jediným pilotem na úrovni Sebastiena Loeba. Během mého působení v rally bylo 10-15 pilotů, kteří mohli vyhrát závod. Dneska jsou to dva nebo tři. A protože Loeb pojede už jen dvě soutěže, tak vidím Ogiera jako nového mistra světa." Sebastien Ogier je v současné době ve vedení mistrovství světa, když dokázal být druhý na Rallye Monte Carlo a vyhrát Švédskou Rally.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?