Ex-mistr světa v automobilových sotuěžích, Petter Solberg, se vrací ke kořenům. Letos ho čekají starty v rallycrossovém mistrovství Evropy. Nor má jenom jeden cíl: titul.
V MS v rally už nebylo pro Pettera Solberga k velké lítosti jeho fanoušků místo. Nicméně mimo automobilový sport jezdec dlouho nezůstal. Nové pole působnosti našel v rallycrossu. "Nic nedělám tak napůl. Když jsem nad tím tak přemýšlel, tak jsem věděl, že je pro mě rallycross tím pravým. Bude to skvělá show a chci u toho být s mým týmem," řekl Petter Solberg.
Aktuálně Petter připravuje svůj 600 koňový Citroën DS3. "Už se nemůžu dočkat, až budu sedět za volantem. 15 let jsem jezdil s vozy kolem 300 koní, takže teď budu mít k dispozici dvojnásobný výkon, což mi už teď vyčarovová úsměv v obličeji."
Účastnit se vrcholového týmového sportu se svým vlastním týmem pro Solberga není nic nového. Před čtyřmi lety musel z ničeho během několika týdnu vybudovat tým pro MS v rally. Tehdy získal hned na první zkoušce první soutěže nejrychlejší čas. Stejný začátek by samozřejmě bral i teď v rallycrossu. "Konkurence bude letos opravdu těžká. Ale to je jedna z věcí, proč tam chci jezdit."
Petter Solberg bude jezdit s Citroënem DS3, s jeho stavbou by měl snad pomoci přímo Citroën
Rallycross bude od této sezony propagovat firma IMG. Měli bychom se dočkat přímých přenosů z pěti soutěží.
Kalendář ME v rallycrossu:
31.03. Lydden Hill – Velká Británie27.04. Montealegre – Portugalsko25.05. Nyriad – Maďarsko08.06. Kouvola – Finsko15.06. Hell – Norsko16.07. Holjes – Švédsko31.08. Loheac – Francie14.09. Greinbach – Rakousko21.09. Buxtehude – Německo
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?