Ex-mistr světa v automobilových sotuěžích, Petter Solberg, se vrací ke kořenům. Letos ho čekají starty v rallycrossovém mistrovství Evropy. Nor má jenom jeden cíl: titul.
V MS v rally už nebylo pro Pettera Solberga k velké lítosti jeho fanoušků místo. Nicméně mimo automobilový sport jezdec dlouho nezůstal. Nové pole působnosti našel v rallycrossu. "Nic nedělám tak napůl. Když jsem nad tím tak přemýšlel, tak jsem věděl, že je pro mě rallycross tím pravým. Bude to skvělá show a chci u toho být s mým týmem," řekl Petter Solberg.
Aktuálně Petter připravuje svůj 600 koňový Citroën DS3. "Už se nemůžu dočkat, až budu sedět za volantem. 15 let jsem jezdil s vozy kolem 300 koní, takže teď budu mít k dispozici dvojnásobný výkon, což mi už teď vyčarovová úsměv v obličeji."
Účastnit se vrcholového týmového sportu se svým vlastním týmem pro Solberga není nic nového. Před čtyřmi lety musel z ničeho během několika týdnu vybudovat tým pro MS v rally. Tehdy získal hned na první zkoušce první soutěže nejrychlejší čas. Stejný začátek by samozřejmě bral i teď v rallycrossu. "Konkurence bude letos opravdu těžká. Ale to je jedna z věcí, proč tam chci jezdit."
Petter Solberg bude jezdit s Citroënem DS3, s jeho stavbou by měl snad pomoci přímo Citroën
Rallycross bude od této sezony propagovat firma IMG. Měli bychom se dočkat přímých přenosů z pěti soutěží.
Kalendář ME v rallycrossu:
31.03. Lydden Hill – Velká Británie27.04. Montealegre – Portugalsko25.05. Nyriad – Maďarsko08.06. Kouvola – Finsko15.06. Hell – Norsko16.07. Holjes – Švédsko31.08. Loheac – Francie14.09. Greinbach – Rakousko21.09. Buxtehude – Německo
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?