Prodrive, který pomohl k jezdeckým titulům jezdcům jako Colin McRae, Richard Burns nebo Petter Solberg, se chce do MS v vrátit s programem na kompletní sezonu. Současná WRC jsou údajně výrazně levnější, než předešlá generace.
Obchodní ředitel Prodrivu, Richard Taylor, byl vyzpovídán redaktory serveru iRally.com: "Konkurence v MS poslední dobou velmi, velmi vzrostla. Moc rádi bychom se s ostatními v rámci kompletní sezony poměřili i my. To je naším dlouhodobým cílem. Moc rádi bychom byli zpět ve WRC s kompletním programem... Tam [ve WRC] se začala psát naše historie a my doufáme, že i bude pokračovat.
Náklady na provozování nových WRC, alespoň podle nás, od dob Subaru výrazně poklesly. Dokázali jsme, že Mini, které bylo postaveno s relativně velmi malým rozpočtem, se dokázalo dostat na podium hned v první polovině své premiérové sezony."
Prodrive očekává výrazné zlepšení hlavně u verze Mini JCW 1,6T S2000
Tým neustále pracuje na vývoji vozu Mini John Cooper Works WRC. S Jarkkem Nikarou by se měli letos zúčastnit ještě 5 nebo 6 soutěží, hlavním podnikem roku bude Finsko. Tým by měl být schopen během několika týdnů představit novou evoluci vozu. Změny by se měly dotknout především vozu RRC než WRC - hlavní změny budou v oblasti zadní nápravy. Podle vyjádření zástupců společnosti by se mělo jednat pro S2000 o výrazný krok vpřed.
Prodrive také pracuje na motoru, který by měl ve voze WRC poskytovat až o 3 % vyšší výkon. Pokud testy budou probíhat podle plánů, tak by s upraveným vozem měl Nikara odstartovat už v Portugalsku.
Prodrive neustále žádal BMW o zvýšení výkonu motoru, teď převzal jeho vývoj do vlastních rukou a výsledek se dostavil - motor by měl dávat o 3 % vyšší výkon
Prodrive dále staví Mini pro rallycross. Tento vůz by měl být nasazován v šampionátech Global Rallycross a European Rallycross. Podle Taylora má Prodrive "několik jezdců z obou sérií, kteří mají o tento vůz zájem."
Na verzy R5 se zatím v britském týmu nepracuje. Ostatní značky již přitom na podobných vozech pracují, Prodrive ale bedlivě sleduje vývoj v této oblasti: "Ne, zatím ne... Na ničem takovém [R5] nepracujeme. Určitě ale souhlasím, že R5 je dobrý krok do budoucna. Určitě budeme tuto kategorii pozorovat."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?