Novinky od Prodrivu - připravují vylepšení vozu a chtějí jezdit kompletní šampionát, nová WRC jsou výrazně levnější

Sordo, Dani	 - Del Barrio, Carlos
Sordo, Dani - Del Barrio, Carlos, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 20. února 2013 14:19
Sdílej:

Prodrive, který pomohl k jezdeckým titulům jezdcům jako Colin McRae, Richard Burns nebo Petter Solberg, se chce do MS v vrátit s programem na kompletní sezonu. Současná WRC jsou údajně výrazně levnější, než předešlá generace.

Obchodní ředitel Prodrivu, Richard Taylor, byl vyzpovídán redaktory serveru iRally.com: "Konkurence v MS poslední dobou velmi, velmi vzrostla. Moc rádi bychom se s ostatními v rámci kompletní sezony poměřili i my. To je naším dlouhodobým cílem. Moc rádi bychom byli zpět ve WRC s kompletním programem... Tam [ve WRC] se začala psát naše historie a my doufáme, že i bude pokračovat.

Náklady na provozování nových WRC, alespoň podle nás, od dob Subaru výrazně poklesly. Dokázali jsme, že Mini, které bylo postaveno s relativně velmi malým rozpočtem, se dokázalo dostat na podium hned v první polovině své premiérové sezony."

Prodrive očekává výrazné zlepšení hlavně u verze Mini JCW 1,6T S2000

Tým neustále pracuje na vývoji vozu Mini John Cooper Works WRC. S Jarkkem Nikarou by se měli letos zúčastnit ještě 5 nebo 6 soutěží, hlavním podnikem roku bude Finsko. Tým by měl být schopen během několika týdnů představit novou evoluci vozu. Změny by se měly dotknout především vozu RRC než WRC - hlavní změny budou v oblasti zadní nápravy. Podle vyjádření zástupců společnosti by se mělo jednat pro S2000 o výrazný krok vpřed.

Prodrive také pracuje na motoru, který by měl ve voze WRC poskytovat až o 3 % vyšší výkon. Pokud testy budou probíhat podle plánů, tak by s upraveným vozem měl Nikara odstartovat už v Portugalsku. 

Prodrive neustále žádal BMW o zvýšení výkonu motoru, teď převzal jeho vývoj do vlastních rukou a výsledek se dostavil - motor by měl dávat o 3 % vyšší výkon

Prodrive dále staví Mini pro rallycross. Tento vůz by měl být nasazován v šampionátech Global Rallycross a European Rallycross. Podle Taylora má Prodrive "několik jezdců z obou sérií, kteří mají o tento vůz zájem."

Na verzy R5 se zatím v britském týmu nepracuje. Ostatní značky již přitom na podobných vozech pracují, Prodrive ale bedlivě sleduje vývoj v této oblasti: "Ne, zatím ne... Na ničem takovém [R5] nepracujeme. Určitě ale souhlasím, že R5 je dobrý krok do budoucna. Určitě budeme tuto kategorii pozorovat."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?