Prodrive, který pomohl k jezdeckým titulům jezdcům jako Colin McRae, Richard Burns nebo Petter Solberg, se chce do MS v vrátit s programem na kompletní sezonu. Současná WRC jsou údajně výrazně levnější, než předešlá generace.
Obchodní ředitel Prodrivu, Richard Taylor, byl vyzpovídán redaktory serveru iRally.com: "Konkurence v MS poslední dobou velmi, velmi vzrostla. Moc rádi bychom se s ostatními v rámci kompletní sezony poměřili i my. To je naším dlouhodobým cílem. Moc rádi bychom byli zpět ve WRC s kompletním programem... Tam [ve WRC] se začala psát naše historie a my doufáme, že i bude pokračovat.
Náklady na provozování nových WRC, alespoň podle nás, od dob Subaru výrazně poklesly. Dokázali jsme, že Mini, které bylo postaveno s relativně velmi malým rozpočtem, se dokázalo dostat na podium hned v první polovině své premiérové sezony."
Prodrive očekává výrazné zlepšení hlavně u verze Mini JCW 1,6T S2000
Tým neustále pracuje na vývoji vozu Mini John Cooper Works WRC. S Jarkkem Nikarou by se měli letos zúčastnit ještě 5 nebo 6 soutěží, hlavním podnikem roku bude Finsko. Tým by měl být schopen během několika týdnů představit novou evoluci vozu. Změny by se měly dotknout především vozu RRC než WRC - hlavní změny budou v oblasti zadní nápravy. Podle vyjádření zástupců společnosti by se mělo jednat pro S2000 o výrazný krok vpřed.
Prodrive také pracuje na motoru, který by měl ve voze WRC poskytovat až o 3 % vyšší výkon. Pokud testy budou probíhat podle plánů, tak by s upraveným vozem měl Nikara odstartovat už v Portugalsku.
Prodrive neustále žádal BMW o zvýšení výkonu motoru, teď převzal jeho vývoj do vlastních rukou a výsledek se dostavil - motor by měl dávat o 3 % vyšší výkon
Prodrive dále staví Mini pro rallycross. Tento vůz by měl být nasazován v šampionátech Global Rallycross a European Rallycross. Podle Taylora má Prodrive "několik jezdců z obou sérií, kteří mají o tento vůz zájem."
Na verzy R5 se zatím v britském týmu nepracuje. Ostatní značky již přitom na podobných vozech pracují, Prodrive ale bedlivě sleduje vývoj v této oblasti: "Ne, zatím ne... Na ničem takovém [R5] nepracujeme. Určitě ale souhlasím, že R5 je dobrý krok do budoucna. Určitě budeme tuto kategorii pozorovat."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.