Poté, co celý svět sledoval parádní vítězství Volkswagenu ve Švédsku, si Citroën ústy svého sportovního ředitele, Yvese Mattona, uvědomuje, jak těžká sezona je letos čeká. Citroën totiž obhajuje oba tituly - jezdecký i konstruktérský.
Citroën byl po mnoho předešlých let týmem, který se v MS snažil každý porazit. Od roku 2003 získali Francouzi 8 konstruktérských titulů a Loeb v jejich vozech oslavil rekordních 9 titulů v řadě. Jenže Sébastien Loeb letos odjede pouze 4 soutěže - dvě už má za sebou, a Volkswagen se od prvních kilometrů jeví jako velmi slilný - Sébastien Ogier vyhrál hned druhou soutěž, Rally Sweden.
Yves Matton, boss továrního Citroënu, si tudíž uvědomuje, že zbytečné chyby by mohly jeho tým připravit o tituly, které momentálně drží. Podle jeho slov Volkswagen ve Švédsku ukázal skvělou rychlost: "To nám dává si uvědomit, jak těžká sezona je před námi. Jsme teprve na začátku.
Naše výkonnost byla taková, jakou jsme očekávali. Pokud ale budeme chtít vyhrát soutěže, tak se musíme vyvarovat jakýchkoliv chyb." Nejlepší jezdec Citroënu, Sébastien Loeb, byl v cíli klasifikován 41,8s za bývalým kolegou Ogierem. Podle jeho slov odjel jeho konkurent bezchybnou soutěž.
Loeb týmu v boji o konstruktérský titul určitě pomůže, většina zodpovědnosti ale leží na Mikko Hirovnenovi a Danim Sordovi
"Měli jsme dobrou rally, ale ne dostatečně. Jel jsem na limitu. Opravdu jsem na to tlačil a jel jak nejlépe umím. Několik časů na jednotlivých RZ bylo opravdu výborných. Udělal jsem ale i pár malých chyb. Snažil jsem se [ho porazit], ale nebylo to možné," říká světový šampion.
Kolega Loeba, Mikko Hirovnen, po výpadnutí hned v úvodu soutěže zaznamenal pouze 2 konstruktérské body. Díky nim se Citroën Total Abu Dhabi team udržel na čele v pořadí týmů před Volkswagenem.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?