Poté, co celý svět sledoval parádní vítězství Volkswagenu ve Švédsku, si Citroën ústy svého sportovního ředitele, Yvese Mattona, uvědomuje, jak těžká sezona je letos čeká. Citroën totiž obhajuje oba tituly - jezdecký i konstruktérský.
Citroën byl po mnoho předešlých let týmem, který se v MS snažil každý porazit. Od roku 2003 získali Francouzi 8 konstruktérských titulů a Loeb v jejich vozech oslavil rekordních 9 titulů v řadě. Jenže Sébastien Loeb letos odjede pouze 4 soutěže - dvě už má za sebou, a Volkswagen se od prvních kilometrů jeví jako velmi slilný - Sébastien Ogier vyhrál hned druhou soutěž, Rally Sweden.
Yves Matton, boss továrního Citroënu, si tudíž uvědomuje, že zbytečné chyby by mohly jeho tým připravit o tituly, které momentálně drží. Podle jeho slov Volkswagen ve Švédsku ukázal skvělou rychlost: "To nám dává si uvědomit, jak těžká sezona je před námi. Jsme teprve na začátku.
Naše výkonnost byla taková, jakou jsme očekávali. Pokud ale budeme chtít vyhrát soutěže, tak se musíme vyvarovat jakýchkoliv chyb." Nejlepší jezdec Citroënu, Sébastien Loeb, byl v cíli klasifikován 41,8s za bývalým kolegou Ogierem. Podle jeho slov odjel jeho konkurent bezchybnou soutěž.
Loeb týmu v boji o konstruktérský titul určitě pomůže, většina zodpovědnosti ale leží na Mikko Hirovnenovi a Danim Sordovi
"Měli jsme dobrou rally, ale ne dostatečně. Jel jsem na limitu. Opravdu jsem na to tlačil a jel jak nejlépe umím. Několik časů na jednotlivých RZ bylo opravdu výborných. Udělal jsem ale i pár malých chyb. Snažil jsem se [ho porazit], ale nebylo to možné," říká světový šampion.
Kolega Loeba, Mikko Hirovnen, po výpadnutí hned v úvodu soutěže zaznamenal pouze 2 konstruktérské body. Díky nim se Citroën Total Abu Dhabi team udržel na čele v pořadí týmů před Volkswagenem.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?