Poté, co celý svět sledoval parádní vítězství Volkswagenu ve Švédsku, si Citroën ústy svého sportovního ředitele, Yvese Mattona, uvědomuje, jak těžká sezona je letos čeká. Citroën totiž obhajuje oba tituly - jezdecký i konstruktérský.
Citroën byl po mnoho předešlých let týmem, který se v MS snažil každý porazit. Od roku 2003 získali Francouzi 8 konstruktérských titulů a Loeb v jejich vozech oslavil rekordních 9 titulů v řadě. Jenže Sébastien Loeb letos odjede pouze 4 soutěže - dvě už má za sebou, a Volkswagen se od prvních kilometrů jeví jako velmi slilný - Sébastien Ogier vyhrál hned druhou soutěž, Rally Sweden.
Yves Matton, boss továrního Citroënu, si tudíž uvědomuje, že zbytečné chyby by mohly jeho tým připravit o tituly, které momentálně drží. Podle jeho slov Volkswagen ve Švédsku ukázal skvělou rychlost: "To nám dává si uvědomit, jak těžká sezona je před námi. Jsme teprve na začátku.
Naše výkonnost byla taková, jakou jsme očekávali. Pokud ale budeme chtít vyhrát soutěže, tak se musíme vyvarovat jakýchkoliv chyb." Nejlepší jezdec Citroënu, Sébastien Loeb, byl v cíli klasifikován 41,8s za bývalým kolegou Ogierem. Podle jeho slov odjel jeho konkurent bezchybnou soutěž.
Loeb týmu v boji o konstruktérský titul určitě pomůže, většina zodpovědnosti ale leží na Mikko Hirovnenovi a Danim Sordovi
"Měli jsme dobrou rally, ale ne dostatečně. Jel jsem na limitu. Opravdu jsem na to tlačil a jel jak nejlépe umím. Několik časů na jednotlivých RZ bylo opravdu výborných. Udělal jsem ale i pár malých chyb. Snažil jsem se [ho porazit], ale nebylo to možné," říká světový šampion.
Kolega Loeba, Mikko Hirovnen, po výpadnutí hned v úvodu soutěže zaznamenal pouze 2 konstruktérské body. Díky nim se Citroën Total Abu Dhabi team udržel na čele v pořadí týmů před Volkswagenem.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?