Thierry Neuville získal na švédském sněhu nejlepší výsledek na sněžné soutěži v kariéře. Se svým výkonem a pátým místem je spokojen.
Thierry Neuville o víkendu absolvoval svoji druhou soutěž ve Švédsku. Vloni byl se svým Citroënem klasifikován na dvanáctém místě. Tentokrát to s Fordem šlo o hodně lépe a to se jednalo o jeho teprve druhý start s Fiestou týmu M-Sport. Belgičan letos předvedl výkon bez chyb a nakonec obsadil páté místo.
"Se svoji rychlostí na této rally jsem velmi spokojen. Na posledním dni jsem jel pomalu, protože podmínky byly obzvláště na RZ21 hodně náročné. Lehce jsem tam sklouzl do bariéry a nechal tam nějaký čas," říká Thierry Neuville. "Naštěstí jsme tam neuvízli. I tak jsem kvůli tomu trochu ubral ze svého tempa."
Během úvodních dní na to Neuville tlačil více. Na superspeciálce v Karlstadu (RZ8) získal společně s Mikkem Hirvonenem nejrychlejší čas. Belgičan navíc získal "Colin's Crest Award" za nejdelší skok na tomto známém horizontu. Jeho skok měřil 35 metrů. Mladík je tak přirozeně se svým nejlepším výsledkem na sněhové rally spokojen.
Thierry Neuville vloni ve Švédsku s Citroënem DS3 WRC
"Dopadl jsem lépe, než jsem očekával. Kdyby mi někdo před startem řekl, že budu pátý, tak bych to určitě bral. Vyhrál jsem také 'Colin's Crest Award'. Je to pěkná odměna pro tým, který mi připravil perfektní auto. Přes ten horizont jsem nejel na plný plyn." A co Neuvillovy plány do budoucna? "Tento rok beru jako učednický. Možná se příští rok posunu dále."
V klasifikaci MS mu patří deset bodů, což stačí na deváté místo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.