Sébastien Loeb ve Švédsku nevyhrál, ale obsadil pěkné druhé místo. Jak je se svým výkonem spokojen?
Švédská rally nebyla nikdy nejlepším místem pro neskandinávské jezdce. Nicméně v roce 2004 si zde připsal vítězství Loeb, ale jak sám řekl, po problémech favoritů. Pro většinu lidí bylo překvapení, že zde letos vůbec jel, on to však bral jako výzvu a chtěl zde ještě jednou vyhrát. V loňských letech se zde vždy snažil urvat co nejvíce bodů, letos si mohl dovolit trochu zariskovat a jet na vítězství. Plán mu však nevyšel, když se musel sklonit před svým krajanem, Sébastienem Ogierem, na kterého mu v cíli chybělo asi 40s.
"Cítil jsem se dobře, samozřejmě každý ví, že nejradši vyhrávám, když je to možné. Už kvalifikace pro mě nezačala moc dobře. Můj čas byl špatný. Možná jsem ještě spal, protože žádný jiný důvod pro to neznám. Možná jsem už až moc starý. OK, ztratili jsme tam čas. Po kvalifikaci jsem změnil nastavení. Myslel jsem si, že bylo možná tím problémem. Bylo to ale špatně a první den jsem musel bojovat. Ztratil jsem kolem 30s. Když se vám něco takového ve Švédsku stane a ostatní jedou tak rychle, tak už čas nemůžete získat," říká devítinásobný mistr světa, Sébastien Loeb.
I přesto si duel s Ogierem užil: "Bylo to vzrušující. Hodně jsem na to tlačil, abych udržel velký tlak. Bylo mi jasné, že nemůžu 30s stáhnout, ale chtěl jsem ho udržovat pod tlakem," říká Francouz ke své taktice. Ogier se však nenechal vyvést z míry a sledoval mezičasy Loeba, když jel na trati hned za ním. "Ogier odjel skvělý závod. Neztratil moc času. Zajeli jsme dobrou rally, ale nestačilo to."
Během posledního dne zkusil Loeb ještě přinutit Ogiera k nějaké chybě, když začal nejrychlejším časem. "Byl jsem na limitu, hodně jsem na to tlačil a vydal ze sebe to nejlepší. Odjel jsem nějaké výborné zkoušky. Byly tam ale menší chybičky. Snažil jsem se o to [dostat se do čela], ale nebylo to možné. Musíme si přiznat, že odjel perfektní závod [Ogier]. Gratuluji mu a jeho týmu také. Ukázali bezvadnou rychlost."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?