Sébastien Loeb ve Švédsku nevyhrál, ale obsadil pěkné druhé místo. Jak je se svým výkonem spokojen?
Švédská rally nebyla nikdy nejlepším místem pro neskandinávské jezdce. Nicméně v roce 2004 si zde připsal vítězství Loeb, ale jak sám řekl, po problémech favoritů. Pro většinu lidí bylo překvapení, že zde letos vůbec jel, on to však bral jako výzvu a chtěl zde ještě jednou vyhrát. V loňských letech se zde vždy snažil urvat co nejvíce bodů, letos si mohl dovolit trochu zariskovat a jet na vítězství. Plán mu však nevyšel, když se musel sklonit před svým krajanem, Sébastienem Ogierem, na kterého mu v cíli chybělo asi 40s.
"Cítil jsem se dobře, samozřejmě každý ví, že nejradši vyhrávám, když je to možné. Už kvalifikace pro mě nezačala moc dobře. Můj čas byl špatný. Možná jsem ještě spal, protože žádný jiný důvod pro to neznám. Možná jsem už až moc starý. OK, ztratili jsme tam čas. Po kvalifikaci jsem změnil nastavení. Myslel jsem si, že bylo možná tím problémem. Bylo to ale špatně a první den jsem musel bojovat. Ztratil jsem kolem 30s. Když se vám něco takového ve Švédsku stane a ostatní jedou tak rychle, tak už čas nemůžete získat," říká devítinásobný mistr světa, Sébastien Loeb.
I přesto si duel s Ogierem užil: "Bylo to vzrušující. Hodně jsem na to tlačil, abych udržel velký tlak. Bylo mi jasné, že nemůžu 30s stáhnout, ale chtěl jsem ho udržovat pod tlakem," říká Francouz ke své taktice. Ogier se však nenechal vyvést z míry a sledoval mezičasy Loeba, když jel na trati hned za ním. "Ogier odjel skvělý závod. Neztratil moc času. Zajeli jsme dobrou rally, ale nestačilo to."
Během posledního dne zkusil Loeb ještě přinutit Ogiera k nějaké chybě, když začal nejrychlejším časem. "Byl jsem na limitu, hodně jsem na to tlačil a vydal ze sebe to nejlepší. Odjel jsem nějaké výborné zkoušky. Byly tam ale menší chybičky. Snažil jsem se o to [dostat se do čela], ale nebylo to možné. Musíme si přiznat, že odjel perfektní závod [Ogier]. Gratuluji mu a jeho týmu také. Ukázali bezvadnou rychlost."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.