Sébastien Loeb ve Švédsku nevyhrál, ale obsadil pěkné druhé místo. Jak je se svým výkonem spokojen?
Švédská rally nebyla nikdy nejlepším místem pro neskandinávské jezdce. Nicméně v roce 2004 si zde připsal vítězství Loeb, ale jak sám řekl, po problémech favoritů. Pro většinu lidí bylo překvapení, že zde letos vůbec jel, on to však bral jako výzvu a chtěl zde ještě jednou vyhrát. V loňských letech se zde vždy snažil urvat co nejvíce bodů, letos si mohl dovolit trochu zariskovat a jet na vítězství. Plán mu však nevyšel, když se musel sklonit před svým krajanem, Sébastienem Ogierem, na kterého mu v cíli chybělo asi 40s.
"Cítil jsem se dobře, samozřejmě každý ví, že nejradši vyhrávám, když je to možné. Už kvalifikace pro mě nezačala moc dobře. Můj čas byl špatný. Možná jsem ještě spal, protože žádný jiný důvod pro to neznám. Možná jsem už až moc starý. OK, ztratili jsme tam čas. Po kvalifikaci jsem změnil nastavení. Myslel jsem si, že bylo možná tím problémem. Bylo to ale špatně a první den jsem musel bojovat. Ztratil jsem kolem 30s. Když se vám něco takového ve Švédsku stane a ostatní jedou tak rychle, tak už čas nemůžete získat," říká devítinásobný mistr světa, Sébastien Loeb.
I přesto si duel s Ogierem užil: "Bylo to vzrušující. Hodně jsem na to tlačil, abych udržel velký tlak. Bylo mi jasné, že nemůžu 30s stáhnout, ale chtěl jsem ho udržovat pod tlakem," říká Francouz ke své taktice. Ogier se však nenechal vyvést z míry a sledoval mezičasy Loeba, když jel na trati hned za ním. "Ogier odjel skvělý závod. Neztratil moc času. Zajeli jsme dobrou rally, ale nestačilo to."
Během posledního dne zkusil Loeb ještě přinutit Ogiera k nějaké chybě, když začal nejrychlejším časem. "Byl jsem na limitu, hodně jsem na to tlačil a vydal ze sebe to nejlepší. Odjel jsem nějaké výborné zkoušky. Byly tam ale menší chybičky. Snažil jsem se o to [dostat se do čela], ale nebylo to možné. Musíme si přiznat, že odjel perfektní závod [Ogier]. Gratuluji mu a jeho týmu také. Ukázali bezvadnou rychlost."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.