Loeb: Možná už jsem až moc starý

loeb, sebastian
loeb, sebastian, foto: Citroën Sport
iM2 11. února 2013 12:01
Sdílej:

Sébastien Loeb ve Švédsku nevyhrál, ale obsadil pěkné druhé místo. Jak je se svým výkonem spokojen?

Švédská rally nebyla nikdy nejlepším místem pro neskandinávské jezdce. Nicméně v roce 2004 si zde připsal vítězství Loeb, ale jak sám řekl, po problémech favoritů. Pro většinu lidí bylo překvapení, že zde letos vůbec jel, on to však bral jako výzvu a chtěl zde ještě jednou vyhrát. V loňských letech se zde vždy snažil urvat co nejvíce bodů, letos si mohl dovolit trochu zariskovat a jet na vítězství. Plán mu však nevyšel, když se musel sklonit před svým krajanem, Sébastienem Ogierem, na kterého mu v cíli chybělo asi 40s. 

"Cítil jsem se dobře, samozřejmě každý ví, že nejradši vyhrávám, když je to možné. Už kvalifikace pro mě nezačala moc dobře. Můj čas byl špatný. Možná jsem ještě spal, protože žádný jiný důvod pro to neznám. Možná jsem už až moc starý. OK, ztratili jsme tam čas. Po kvalifikaci jsem změnil nastavení. Myslel jsem si, že bylo možná tím problémem. Bylo to ale špatně a první den jsem musel bojovat. Ztratil jsem kolem 30s. Když se vám něco takového ve Švédsku stane a ostatní jedou tak rychle, tak už čas nemůžete získat," říká devítinásobný mistr světa, Sébastien Loeb.

I přesto si duel s Ogierem užil: "Bylo to vzrušující. Hodně jsem na to tlačil, abych udržel velký tlak. Bylo mi jasné, že nemůžu 30s stáhnout, ale chtěl jsem ho udržovat pod tlakem," říká Francouz ke své taktice. Ogier se však nenechal vyvést z míry a sledoval mezičasy Loeba, když jel na trati hned za ním. "Ogier odjel skvělý závod. Neztratil moc času. Zajeli jsme dobrou rally, ale nestačilo to."

Během posledního dne zkusil Loeb ještě přinutit Ogiera k nějaké chybě, když začal nejrychlejším časem. "Byl jsem na limitu, hodně jsem na to tlačil a vydal ze sebe to nejlepší. Odjel jsem nějaké výborné zkoušky. Byly tam ale menší chybičky. Snažil jsem se o to [dostat se do čela], ale nebylo to možné. Musíme si přiznat, že odjel perfektní závod [Ogier]. Gratuluji mu a jeho týmu také. Ukázali bezvadnou rychlost."

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.