Martin Prokop po první etapě Rally Sweden v první desítce

Prokop, Martin - Ernst, Michal
Prokop, Martin - Ernst, Michal, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
Ondřej Krajča 9. února 2013 10:00
Sdílej:

MS v rally pokračuje tento víkend svým druhým podnikem v podobě Švédské rallye a na startu nechybí ani posádka Jipocar Czech National Teamu Martin Prokop a Michal Ernst s Fordem Fiesta RS WRC.

Tam se přesunula po závodním testu v podobě jednodenní soutěže Rally Finnskog, která se uskutečnila minulou sobotu. „Během Finnskogu se ale Martin evidentně sžíval a potýkal s různým povrchem od zmrzlé šotoliny přes různý led až po sníh, protože více času strávil po škarpách než na trati. Alespoň si vyzkoušel práci s lopatou a jiné netradiční disciplíny,“ popisuje manažer Quirin Müller.

Po absolvování první ze tří etap Rally Sweden jsou čeští sportovci na desátém místě celkové klasifikace. Během soboty a neděle na ně a ostatní posádky – původně bylo na staru devatenáct speciálů WRC – čeká dalších více než 200 kilometrů měřených testů na severském sněhu a ledu.

Podmínky na tratích rychlostních zkoušek a klíčové okamžiky z dosavadního průběhu popisuje Martin Prokop: „Dnešek se nám líbil a musím říct, že jsme si pěkně zazávodili. Konečně po Monte Carlu, kde jsme více méně jenom přežívali. Vyhnula se nám závažnější krizovka a v rámci možností jsem držel auto na uklouzané trati. Jelo se mi dnes dobře a jen škoda, že se u toho měřil čas, to už pro nás taková paráda není. Prostě nasazení a snaha zatím neodpovídá výsledku, který bych chtěl vidět na časomíře. Ještě dopoledně jsme se přetahovali s Finem Ketomou, který jede také Dmacky, ale po závadě na autě už nepokračoval. Od zítra na nás bude z jedenáctého místa nepříjemně dotahovat Dani Sordo, takže motivaci jet naplno si určitě najdeme. Zkusíme také ještě trochu pozměnit nastavení auta, aby bylo stabilnější v pomalých zatáčkách.“

Švédká rally po první etapě (RZ8):1. Ogier / Ingrassia, VW Polo R WRC, 1:16:00,1 2. Loeb / Elena, Citroën DS3 WRC, +31,4 3. Latvala / Anttila, VW Polo R WRC, +33,1 4. ?stberg / Andersson, Ford Fiesta RS WRC, +42,3 5. Novikov / Minor, Ford Fiesta RS WRC,+1:11,7 6. Tidemand / Floene, Ford Fiesta RS WRC, +1:22,1 7. Hänninen / Tuominen, Ford Fiesta RS WRC, +1:49,5 8. Neuville / Gilsoul, Ford Fiesta RS WRC, +2:00,2 9. Solberg / Axelsson, Ford Fiesta RS WRC, +3:25,9 10. Prokop / Ernst, Ford Fiesta RS WRC, +4:43,3

Aktuální zpravodajství je možné sledovat na Facebookovém profilu „Martin Prokop Official“ a Twitteru @ProkopOfficial

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.