MS v rally pokračuje tento víkend svým druhým podnikem v podobě Švédské rallye a na startu nechybí ani posádka Jipocar Czech National Teamu Martin Prokop a Michal Ernst s Fordem Fiesta RS WRC.
Tam se přesunula po závodním testu v podobě jednodenní soutěže Rally Finnskog, která se uskutečnila minulou sobotu. „Během Finnskogu se ale Martin evidentně sžíval a potýkal s různým povrchem od zmrzlé šotoliny přes různý led až po sníh, protože více času strávil po škarpách než na trati. Alespoň si vyzkoušel práci s lopatou a jiné netradiční disciplíny,“ popisuje manažer Quirin Müller.
Po absolvování první ze tří etap Rally Sweden jsou čeští sportovci na desátém místě celkové klasifikace. Během soboty a neděle na ně a ostatní posádky – původně bylo na staru devatenáct speciálů WRC – čeká dalších více než 200 kilometrů měřených testů na severském sněhu a ledu.
Podmínky na tratích rychlostních zkoušek a klíčové okamžiky z dosavadního průběhu popisuje Martin Prokop: „Dnešek se nám líbil a musím říct, že jsme si pěkně zazávodili. Konečně po Monte Carlu, kde jsme více méně jenom přežívali. Vyhnula se nám závažnější krizovka a v rámci možností jsem držel auto na uklouzané trati. Jelo se mi dnes dobře a jen škoda, že se u toho měřil čas, to už pro nás taková paráda není. Prostě nasazení a snaha zatím neodpovídá výsledku, který bych chtěl vidět na časomíře. Ještě dopoledně jsme se přetahovali s Finem Ketomou, který jede také Dmacky, ale po závadě na autě už nepokračoval. Od zítra na nás bude z jedenáctého místa nepříjemně dotahovat Dani Sordo, takže motivaci jet naplno si určitě najdeme. Zkusíme také ještě trochu pozměnit nastavení auta, aby bylo stabilnější v pomalých zatáčkách.“
Švédká rally po první etapě (RZ8):1. Ogier / Ingrassia, VW Polo R WRC, 1:16:00,1 2. Loeb / Elena, Citroën DS3 WRC, +31,4 3. Latvala / Anttila, VW Polo R WRC, +33,1 4. ?stberg / Andersson, Ford Fiesta RS WRC, +42,3 5. Novikov / Minor, Ford Fiesta RS WRC,+1:11,7 6. Tidemand / Floene, Ford Fiesta RS WRC, +1:22,1 7. Hänninen / Tuominen, Ford Fiesta RS WRC, +1:49,5 8. Neuville / Gilsoul, Ford Fiesta RS WRC, +2:00,2 9. Solberg / Axelsson, Ford Fiesta RS WRC, +3:25,9 10. Prokop / Ernst, Ford Fiesta RS WRC, +4:43,3
Aktuální zpravodajství je možné sledovat na Facebookovém profilu „Martin Prokop Official“ a Twitteru @ProkopOfficial
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?