MS v rally pokračuje tento víkend svým druhým podnikem v podobě Švédské rallye a na startu nechybí ani posádka Jipocar Czech National Teamu Martin Prokop a Michal Ernst s Fordem Fiesta RS WRC.
Tam se přesunula po závodním testu v podobě jednodenní soutěže Rally Finnskog, která se uskutečnila minulou sobotu. „Během Finnskogu se ale Martin evidentně sžíval a potýkal s různým povrchem od zmrzlé šotoliny přes různý led až po sníh, protože více času strávil po škarpách než na trati. Alespoň si vyzkoušel práci s lopatou a jiné netradiční disciplíny,“ popisuje manažer Quirin Müller.
Po absolvování první ze tří etap Rally Sweden jsou čeští sportovci na desátém místě celkové klasifikace. Během soboty a neděle na ně a ostatní posádky – původně bylo na staru devatenáct speciálů WRC – čeká dalších více než 200 kilometrů měřených testů na severském sněhu a ledu.
Podmínky na tratích rychlostních zkoušek a klíčové okamžiky z dosavadního průběhu popisuje Martin Prokop: „Dnešek se nám líbil a musím říct, že jsme si pěkně zazávodili. Konečně po Monte Carlu, kde jsme více méně jenom přežívali. Vyhnula se nám závažnější krizovka a v rámci možností jsem držel auto na uklouzané trati. Jelo se mi dnes dobře a jen škoda, že se u toho měřil čas, to už pro nás taková paráda není. Prostě nasazení a snaha zatím neodpovídá výsledku, který bych chtěl vidět na časomíře. Ještě dopoledně jsme se přetahovali s Finem Ketomou, který jede také Dmacky, ale po závadě na autě už nepokračoval. Od zítra na nás bude z jedenáctého místa nepříjemně dotahovat Dani Sordo, takže motivaci jet naplno si určitě najdeme. Zkusíme také ještě trochu pozměnit nastavení auta, aby bylo stabilnější v pomalých zatáčkách.“
Švédká rally po první etapě (RZ8):1. Ogier / Ingrassia, VW Polo R WRC, 1:16:00,1 2. Loeb / Elena, Citroën DS3 WRC, +31,4 3. Latvala / Anttila, VW Polo R WRC, +33,1 4. ?stberg / Andersson, Ford Fiesta RS WRC, +42,3 5. Novikov / Minor, Ford Fiesta RS WRC,+1:11,7 6. Tidemand / Floene, Ford Fiesta RS WRC, +1:22,1 7. Hänninen / Tuominen, Ford Fiesta RS WRC, +1:49,5 8. Neuville / Gilsoul, Ford Fiesta RS WRC, +2:00,2 9. Solberg / Axelsson, Ford Fiesta RS WRC, +3:25,9 10. Prokop / Ernst, Ford Fiesta RS WRC, +4:43,3
Aktuální zpravodajství je možné sledovat na Facebookovém profilu „Martin Prokop Official“ a Twitteru @ProkopOfficial
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.