MS v rally pokračuje tento víkend svým druhým podnikem v podobě Švédské rallye a na startu nechybí ani posádka Jipocar Czech National Teamu Martin Prokop a Michal Ernst s Fordem Fiesta RS WRC.
Tam se přesunula po závodním testu v podobě jednodenní soutěže Rally Finnskog, která se uskutečnila minulou sobotu. „Během Finnskogu se ale Martin evidentně sžíval a potýkal s různým povrchem od zmrzlé šotoliny přes různý led až po sníh, protože více času strávil po škarpách než na trati. Alespoň si vyzkoušel práci s lopatou a jiné netradiční disciplíny,“ popisuje manažer Quirin Müller.
Po absolvování první ze tří etap Rally Sweden jsou čeští sportovci na desátém místě celkové klasifikace. Během soboty a neděle na ně a ostatní posádky – původně bylo na staru devatenáct speciálů WRC – čeká dalších více než 200 kilometrů měřených testů na severském sněhu a ledu.
Podmínky na tratích rychlostních zkoušek a klíčové okamžiky z dosavadního průběhu popisuje Martin Prokop: „Dnešek se nám líbil a musím říct, že jsme si pěkně zazávodili. Konečně po Monte Carlu, kde jsme více méně jenom přežívali. Vyhnula se nám závažnější krizovka a v rámci možností jsem držel auto na uklouzané trati. Jelo se mi dnes dobře a jen škoda, že se u toho měřil čas, to už pro nás taková paráda není. Prostě nasazení a snaha zatím neodpovídá výsledku, který bych chtěl vidět na časomíře. Ještě dopoledně jsme se přetahovali s Finem Ketomou, který jede také Dmacky, ale po závadě na autě už nepokračoval. Od zítra na nás bude z jedenáctého místa nepříjemně dotahovat Dani Sordo, takže motivaci jet naplno si určitě najdeme. Zkusíme také ještě trochu pozměnit nastavení auta, aby bylo stabilnější v pomalých zatáčkách.“
Švédká rally po první etapě (RZ8):1. Ogier / Ingrassia, VW Polo R WRC, 1:16:00,1 2. Loeb / Elena, Citroën DS3 WRC, +31,4 3. Latvala / Anttila, VW Polo R WRC, +33,1 4. ?stberg / Andersson, Ford Fiesta RS WRC, +42,3 5. Novikov / Minor, Ford Fiesta RS WRC,+1:11,7 6. Tidemand / Floene, Ford Fiesta RS WRC, +1:22,1 7. Hänninen / Tuominen, Ford Fiesta RS WRC, +1:49,5 8. Neuville / Gilsoul, Ford Fiesta RS WRC, +2:00,2 9. Solberg / Axelsson, Ford Fiesta RS WRC, +3:25,9 10. Prokop / Ernst, Ford Fiesta RS WRC, +4:43,3
Aktuální zpravodajství je možné sledovat na Facebookovém profilu „Martin Prokop Official“ a Twitteru @ProkopOfficial
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.