MS v rally pokračuje tento víkend svým druhým podnikem v podobě Švédské rallye a na startu nechybí ani posádka Jipocar Czech National Teamu Martin Prokop a Michal Ernst s Fordem Fiesta RS WRC.
Tam se přesunula po závodním testu v podobě jednodenní soutěže Rally Finnskog, která se uskutečnila minulou sobotu. „Během Finnskogu se ale Martin evidentně sžíval a potýkal s různým povrchem od zmrzlé šotoliny přes různý led až po sníh, protože více času strávil po škarpách než na trati. Alespoň si vyzkoušel práci s lopatou a jiné netradiční disciplíny,“ popisuje manažer Quirin Müller.
Po absolvování první ze tří etap Rally Sweden jsou čeští sportovci na desátém místě celkové klasifikace. Během soboty a neděle na ně a ostatní posádky – původně bylo na staru devatenáct speciálů WRC – čeká dalších více než 200 kilometrů měřených testů na severském sněhu a ledu.
Podmínky na tratích rychlostních zkoušek a klíčové okamžiky z dosavadního průběhu popisuje Martin Prokop: „Dnešek se nám líbil a musím říct, že jsme si pěkně zazávodili. Konečně po Monte Carlu, kde jsme více méně jenom přežívali. Vyhnula se nám závažnější krizovka a v rámci možností jsem držel auto na uklouzané trati. Jelo se mi dnes dobře a jen škoda, že se u toho měřil čas, to už pro nás taková paráda není. Prostě nasazení a snaha zatím neodpovídá výsledku, který bych chtěl vidět na časomíře. Ještě dopoledně jsme se přetahovali s Finem Ketomou, který jede také Dmacky, ale po závadě na autě už nepokračoval. Od zítra na nás bude z jedenáctého místa nepříjemně dotahovat Dani Sordo, takže motivaci jet naplno si určitě najdeme. Zkusíme také ještě trochu pozměnit nastavení auta, aby bylo stabilnější v pomalých zatáčkách.“
Švédká rally po první etapě (RZ8):1. Ogier / Ingrassia, VW Polo R WRC, 1:16:00,1 2. Loeb / Elena, Citroën DS3 WRC, +31,4 3. Latvala / Anttila, VW Polo R WRC, +33,1 4. ?stberg / Andersson, Ford Fiesta RS WRC, +42,3 5. Novikov / Minor, Ford Fiesta RS WRC,+1:11,7 6. Tidemand / Floene, Ford Fiesta RS WRC, +1:22,1 7. Hänninen / Tuominen, Ford Fiesta RS WRC, +1:49,5 8. Neuville / Gilsoul, Ford Fiesta RS WRC, +2:00,2 9. Solberg / Axelsson, Ford Fiesta RS WRC, +3:25,9 10. Prokop / Ernst, Ford Fiesta RS WRC, +4:43,3
Aktuální zpravodajství je možné sledovat na Facebookovém profilu „Martin Prokop Official“ a Twitteru @ProkopOfficial
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.