Mikko Hirvonen vstupoval do Rally Sweden jako jeden z favoritů. Jeho naděje na třetí zdejší vítězství se však rozplynuly velmi brzy - hned v první ranní RZ.
Mikko Hirvonen, člen Citroën Total Abu Dhabi Teamu, vyjel z tratě hned po 1 kilometru první rychlostní zkoušky dne. Přestože jeho DS3 WRC byla absolutně nepoškozená, tak zde ztratil 24 minut.
"Byl jsem v pravé rychlé zatáčce, když mi najednout zadek vozu trochu ujel. Myslím, že už někdo před námi vyjel a trošku rozbil bariéru. Vyjeli jsme trošku mimo trať a to nás roztočilo. Zůstali jsme ve sněhu. Na místě našeho vyjetí byli pouze 2 lidé, časem doběhli ještě asi 4 nebo 5 lidí. Dlouho nám trvalo, než jsme auto dostali opět na trať. Musím fanouškům poděkovat, bez lidské síli by to nešlo," popsali v servisu jezdec.
Na loňský hezký souboj s Latvalou o vítězství může letos Hirvonen zapomenout
Do prvního servisu tedy finská dvojice Citroënu dojela se ztrátou 25 minut na vedoucího Ogiera. Podle spolujezdce, Jarmo Lehtinena, ještě může posádka částečně soutěž zachránit na nědělní Power Stage: "Na poslední bodované místo ztrácíme 14 minut. Na Power Stage ještě můžeme získat 3 body. Je možné, že už pojedeme volně a pošetříme pneumatiky na neděli."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.