AKTUALIZACE PO RZ22; Ve čtvrtek večer odstartovala Rally Sweden, klasická zimní soutěž, kde se používají úzké zimní pneumatiky s hroty. První soutěžní den, pátek, čítá 6 měřených testů rozdělených do dvou sekcí. V sobotu na jezdce čeká 8 měřených úseků jedoucích se opět ve dvou sekcích. Konec soutěže obstará opět 6 zkoušek.
Po RZ22:
Švédskou rally uzavřela asi 19 kilometrová Power Stage. Tři bonusové body si z ní odváží Seb Ogier a potvrdil tak svoji dominanci maximálním bodovým přídělem (25+3). Druhý byl Jari-Matti Latvala, a tak mu náleží dva bonusové body a bod za třetí místo si připsal Mads Ostberg.
Výsledky po 21. RZ:
Pořadí
Po RZ21:
Dnes dopoledne bylo na programu pět měřených testů bez jakéhokoliv servisu. Na třech zkouškách byl nejrychlejší Seb Loeb, na jedné Seb Ogier a na jedné Mads Ostberg. Do dnešní etapy kvůli zdravotním problémům spolujezdce nenastoupil Jari Ketomaa. Do sedmnáctky odstartoval po problémech s alternátorem o 27 minut později Henning Solberg a vyfasoval za to penalizaci čtyři a půl minuty.
Na RZ18 se dostal Dani Sordo na Citroënu na osmé místo před našeho Martina Prokopa. Na RZ20 však Španěl svoji pouť Švédskem zakončil nehodou. Na této zkoušce šel přes střechu i Evgeny Novikov a propadl se až na 9. místo, když ztratil 10 minut a 40 sekund.
Výsledky po 21. RZ:
Pořadí
Po RZ16:
Dnes odpoledne byly na programu další čtyři měřené testy, dvakrát byl nejrychlejší Ogier, jednou Loeb a pak zajeli oba na desetinu stejný čas! Na RZ14 se na třetí místo posunul Mads Ostberg, když se dostal před jeho předchůdce u M-Sport, Jariho-Mattiho Latvalu. Zároveň na této RZ lehce o sněhovou bariéru poškodil auto Loeb, ale nejednalo se o nic vážného.
Na poslední zkoušce dne, RZ16, ztratil minutu a čtvrt v závěji Juho Hänninen, a tak se před něj dostal jeo týmový kolega, Thierry Neuville.
Výsledky po 16. RZ:
Pořadí
Po RZ12:
Sébastien Ogier udržuje vedení v soutěži, Francouz vyhrál dnes sice jednu RZ a jeho náskok se trošku zmenšil, ale pořád má na čele komfortních 25 vteřin. Sébastienu Loebovi s DS3 WRC se vstup do druhého dne povedl, na Latvalu najel během 4 RZ téměř 15s. Na něj zezadu zle dotírá Mads Ostberg, v servise po RZ 12 je jejich vzájemný odstup 1,5s.
Smůlu měl mladý Pontus Tiedemand s Fiestou RS WRC, hned na první ranní RZ mu vypověděl službu motor v jeho Fiestě RS WRC. K Juhu Hänninenovi se zezadu blíží Thierry Neuville, Fin je pod tlakem mladého Belgičana. Do TOP10 se díky odstoupení Tiedemanda dostal Dani Sordo, Martin Prokop je 9.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Po RZ7:
Vítězství na posledním měřeném úseku před servisem si připsal Sébastien Ogier, který tak ve Švédsku předvádí hodně slušný výkon. Až na to, že si Loeb a Latvala opět prohodili svá místa, se na této zkoušce nic zajímavého nestalo. Latvala teď na úřadujícího mistra světa ztrácí 1,5s. Teď na posádky čeká servis a v 19 hodin startuje superspeciálka v Karlstadu.
Výsledky po 7. RZ:
Pořadí
Po RZ6:
Další RZ a další vítězství Sébastiena Ogiera! Francouz s novinkou z Wolfsburgu dominuje prvnímu dnu Rally Sweden. Jediný, kdo s Francouzem dokáže během odpolední sekce držet krok, je na čtvrtém místě jedoucí Mads Ostberg. Jenže ten má na svém kontě penalizaci 20 vteřin.
V RZ6 musel zastavit Dani Sordo, ztratil 4:40 min a vypadává z první desítky. Také Jari Ketomaa má problémy, u něj technického rázu, Fin má problémy s poloosou a z dnešní etapy odstupuje. Zítra by se měl v rámci Rally2 vrátit. O druhé místo svádějí souboj v řádu desetinek sekundy Sébastien Loeb a Jari-Matti Latvala.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Po RZ5:
Na RZ5 se dostal na druhé místo zajišťující prozatimní double Volkswagenu Jari-Matti Latvala. Dílčí vítězství si připsal Sébastien Ogier (druhý Ostberg +3,9s). Jeho náskok na Loeba je však pouhých 0,1s. Na páté místo se před Pontuse Tidemanda posunula dvojka týmu M-Sport, Evgeny Novikov. Náš Martin Prokop se na této zkoušce dostal na 11. místo.
Výsledky po 5. RZ:
Pořadí
Posádkavůz
Po RZ4:
První vítězství v RZ v letošním ročníku Rally Sweden si zapisuje Mads Ostberg s Fordem Fiesta RS WRC týmu M-Sport. Nor porazil na RZ4 Vargasen o 0,1s vedoucího muže průběžného pořadí, Sébastiena Ogiera - ten vyhrál předešlé dvě RZ. Latvala na této zkoušce porazil Loeba a v celkovém pořadí se mu výrazně přiblížil, odstup mezi těmito dvěma jezdci je 0,8s.
Mads Ostberg se ale po RZ3 zpětně propadl v celkovém pořadí až za Pontuse Tidemanda a Evgeny Novikova, protože nestihl časovou kontrolu a přijel o 2 minuty později (= 20 vteřin). Na této zkoušce se ale vrátil na čtvrté místo. V soutěži pokračují jak Mikko Hirovnen (5. čas) tak i Jarkko Nikara (12. čas). Jezdec Citroënu však ztratil na RZ2 24 minut a jezdec Mini zaznamenal na RZ3 ztrátu 42 minut.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádkavůz
Po RZ3:
Druhou dnešní rychlostí zkoušku vyhrál opět Sébastien Ogier s Polem R WRC. Francouz tak drží čelo soutěže, před Latvalu se díky 3. času dostal Sébastien Loeb. Druhý nejrychlejší čas na RZ3 Värmullsasen zajel Mads Ostberg s Fiestou RS WRC. Nor však dojel o 4 minuty později do časové kontroly, a tak mu bude ještě přičtena penalizace.
Do sněhové bariéry zapadl Jarkko Nikara s Mini JCW WRC Prodrivu. Fin vyprošťoval svůj vůz 40 minut a šance na dobrý výsledek jsou pryč. Problémy s posilovačem hlásí zatím 11. Jari Ketomaa s Fiestou RS WRC na pneumatikách D-Mack.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádkavůz
Po RZ2:
Ráno odstartovala první etapa Švédské rally. Na posádky čekala 15 km dlouhá RZ Lesjöfors 1. Podle WRC radia se na místě teploty drží pod bodem mrazu (-7 stupňů Celsia) a lehce sněží. Hned na úvod měli problémy Matthew Wilson (+5 minut) a Khalid Al-Quassimi (+8 minut), oba nezvládli svůj vůz ve stejné zatáčce, na trať jim museli pomáhat diváci. Z čelních jezdců se nechal "nachytat" také Mikko Hirovnen, Fin byl dvakrát mimo trať!
Zkoušku vyhrál Sébastien Ogier před kolegou Jarim-Mattim Latvalou. Problémy se svým Mini John Cooper Works WRC má Michal Kosciuzsko, z motoru mu teče olej. Na problémy s výkonem motoru si ve stopce po RZ stěžoval i Mads Ostberg. Hirvonen konečně dorazil do cíle, ztratil 24 minut a sen o vítězství se rozplynul.
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí
Posádkavůz
Po RZ1:
Dnes byla na programu krátká 1,9km měřící speciálka přímo v Karlstadu. Na trati jsme viděli vždy dvojici jezdců rozdávajících si to před zraky divaků. Složení dvojic mohli volit fanoušci na oficiálním serveru www.wrc.com. Proti sobě se postaví:
Hasse Gustafsson, SWE-Oleksii Tamrazov, UKRMatt Wilson, GBR-Henning Solberg, NORMichal Kosciuszko, POL-Martin Prokop, CZEKhalid Al-Qassimi, UAE-Thierry Neuville, BELJuho Hänninen, FIN-Jari Ketomaa, FINEvgeny Novikov, RUS-Daniel Sordo, ESPMikko Hirvonen, FIN-Jari-Matti Latvala, FINMads Ostberg, NOR-Pontus Tidemand, SWESébastien Loeb, FRA-Sébastien Ogier, FRAJarkko Nikara, FIN-Sepp Wiegand, GER
Ve Švédsku je hodně nabitá sestava, a tak se ani zdaleka všichni jezdci s vozy WRC dostali do první desítky. Jedenáctý je s Fordem Fiesta RS WRC Jari Ketomaa, který ztrácí 3,3s, stejnou ztrátu má i Juho Hänninen taktéž na Fiestě RS WRC. Mathew Wilson zaskakující za nemocného Al-Attiyaha je průběžně třináctý a na čtrnáctém místě je další Ford v rukou Pontuse Tiedmana. Náš Martin Prokop je šestnáctý, před něj se ještě dostal Yazeed Al-Rajhi s Fiestou RRC.
Výsledky po 1. RZ:
Pořadí
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.