AKTUALIZACE PO RZ22; Ve čtvrtek večer odstartovala Rally Sweden, klasická zimní soutěž, kde se používají úzké zimní pneumatiky s hroty. První soutěžní den, pátek, čítá 6 měřených testů rozdělených do dvou sekcí. V sobotu na jezdce čeká 8 měřených úseků jedoucích se opět ve dvou sekcích. Konec soutěže obstará opět 6 zkoušek.
Po RZ22:
Švédskou rally uzavřela asi 19 kilometrová Power Stage. Tři bonusové body si z ní odváží Seb Ogier a potvrdil tak svoji dominanci maximálním bodovým přídělem (25+3). Druhý byl Jari-Matti Latvala, a tak mu náleží dva bonusové body a bod za třetí místo si připsal Mads Ostberg.
Výsledky po 21. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 3:11:41,9 --- 2. S. Loeb - D. Elena Citroën DS3 WRC +41,8 3. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +20s +1:24,5 4. J.-M. Latvala - M .Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:30,6 5. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +5:06,4 6. J. Hänninen - T. Tuominen Ford Fiesta RS WRC +5:43,1 7. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +11:25,4 8. H. Solberg - E. Axelsson Ford Fiesta RS WRC +4:30 +11:52,7 9. E. Novikov - I. Minor-Petrasko Ford Fiesta RS WRC +13:04,7 10. Y. Al-Rajhi - M. Orr Ford Fiesta RRC +16:27,0
Po RZ21:
Dnes dopoledne bylo na programu pět měřených testů bez jakéhokoliv servisu. Na třech zkouškách byl nejrychlejší Seb Loeb, na jedné Seb Ogier a na jedné Mads Ostberg. Do dnešní etapy kvůli zdravotním problémům spolujezdce nenastoupil Jari Ketomaa. Do sedmnáctky odstartoval po problémech s alternátorem o 27 minut později Henning Solberg a vyfasoval za to penalizaci čtyři a půl minuty.
Na RZ18 se dostal Dani Sordo na Citroënu na osmé místo před našeho Martina Prokopa. Na RZ20 však Španěl svoji pouť Švédskem zakončil nehodou. Na této zkoušce šel přes střechu i Evgeny Novikov a propadl se až na 9. místo, když ztratil 10 minut a 40 sekund.
Výsledky po 21. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 3:01:47,8 --- 2. S. Loeb - D. Elena Citroën DS3 WRC +35,4 3. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +20s +1:21,3 4. J.-M. Latvala - M .Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:29,6 5. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +4:42,8 6. J. Hänninen - T. Tuominen Ford Fiesta RS WRC +5:25,9 7. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +10:44,8 8. H. Solberg - E. Axelsson Ford Fiesta RS WRC +4:30 +11:17,1 9. E. Novikov - I. Minor-Petrasko Ford Fiesta RS WRC +12:57,9 10. Y. Al-Rajhi - M. Orr Ford Fiesta RRC +15:20,6
Po RZ16:
Dnes odpoledne byly na programu další čtyři měřené testy, dvakrát byl nejrychlejší Ogier, jednou Loeb a pak zajeli oba na desetinu stejný čas! Na RZ14 se na třetí místo posunul Mads Ostberg, když se dostal před jeho předchůdce u M-Sport, Jariho-Mattiho Latvalu. Zároveň na této RZ lehce o sněhovou bariéru poškodil auto Loeb, ale nejednalo se o nic vážného.
Na poslední zkoušce dne, RZ16, ztratil minutu a čtvrt v závěji Juho Hänninen, a tak se před něj dostal jeo týmový kolega, Thierry Neuville.
Výsledky po 16. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 2:18:22,8 --- 2. S. Loeb - D. Elena Citroën DS3 WRC +26,9 3. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +20s +57,7 4. J.-M. Latvala - M .Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:03,8 5. E. Novikov - I. Minor-Petrasko Ford Fiesta RS WRC +1:43,5 6. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +3:16,2 7. J. Hänninen - T. Tuominen Ford Fiesta RS WRC +4:10,5 8. H. Solberg - E. Axelsson Ford Fiesta RS WRC +5:16,7 9. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +7:56,1 10. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +8:31,9
Po RZ12:
Sébastien Ogier udržuje vedení v soutěži, Francouz vyhrál dnes sice jednu RZ a jeho náskok se trošku zmenšil, ale pořád má na čele komfortních 25 vteřin. Sébastienu Loebovi s DS3 WRC se vstup do druhého dne povedl, na Latvalu najel během 4 RZ téměř 15s. Na něj zezadu zle dotírá Mads Ostberg, v servise po RZ 12 je jejich vzájemný odstup 1,5s.
Smůlu měl mladý Pontus Tiedemand s Fiestou RS WRC, hned na první ranní RZ mu vypověděl službu motor v jeho Fiestě RS WRC. K Juhu Hänninenovi se zezadu blíží Thierry Neuville, Fin je pod tlakem mladého Belgičana. Do TOP10 se díky odstoupení Tiedemanda dostal Dani Sordo, Martin Prokop je 9.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 1:47:21,3 --- 2. S. Loeb - D. Elena Citroën DS3 WRC +25,2 3. J.-M. Latvala - M .Anttila Volkswagen Polo R WRC +39,0 4. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +20s +40,5 5. E. Novikov - I. Minor-Petrasko Ford Fiesta RS WRC +1:25,3 6. J. Hänninen - T. Tuominen Ford Fiesta RS WRC +2:23,4 7. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +2:32,0 8. H. Solberg - E. Axelsson Ford Fiesta RS WRC +4:16,8 9. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +6:12,8 10. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +7:26,9
Po RZ7:
Vítězství na posledním měřeném úseku před servisem si připsal Sébastien Ogier, který tak ve Švédsku předvádí hodně slušný výkon. Až na to, že si Loeb a Latvala opět prohodili svá místa, se na této zkoušce nic zajímavého nestalo. Latvala teď na úřadujícího mistra světa ztrácí 1,5s. Teď na posádky čeká servis a v 19 hodin startuje superspeciálka v Karlstadu.
Výsledky po 7. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 1:14:23,1 --- 2. S. Loeb - D. Elena Citroën DS3 WRC +32,2 3. J.-M. Latvala - M .Anttila Volkswagen Polo R WRC +33,7 4. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +20s +42,8 5. E. Novikov - I. Minor-Petrasko Ford Fiesta RS WRC +1:12,1 6. P. Tidemand - O. Floene Ford Fiesta RS WRC +1:22,6 7. J. Hänninen - T. Tuominen Ford Fiesta RS WRC +1:48,7 8. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +2:01,3 9. H. Solberg - E. Axelsson Ford Fiesta RS WRC +3:24,5 10. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +4:39,9
Po RZ6:
Další RZ a další vítězství Sébastiena Ogiera! Francouz s novinkou z Wolfsburgu dominuje prvnímu dnu Rally Sweden. Jediný, kdo s Francouzem dokáže během odpolední sekce držet krok, je na čtvrtém místě jedoucí Mads Ostberg. Jenže ten má na svém kontě penalizaci 20 vteřin.
V RZ6 musel zastavit Dani Sordo, ztratil 4:40 min a vypadává z první desítky. Také Jari Ketomaa má problémy, u něj technického rázu, Fin má problémy s poloosou a z dnešní etapy odstupuje. Zítra by se měl v rámci Rally2 vrátit. O druhé místo svádějí souboj v řádu desetinek sekundy Sébastien Loeb a Jari-Matti Latvala.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 1:00:58,7 --- 2. J.-M. Latvala - M .Anttila Volkswagen Polo R WRC +24,1 3. S. Loeb - D. Elena Citroën DS3 WRC +24,6 4. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +20s +36,2 5. E. Novikov - I. Minor-Petrasko Ford Fiesta RS WRC +55,3 6. P. Tidemand - O. Floene Ford Fiesta RS WRC +1:06,8 7. J. Hänninen - T. Tuominen Ford Fiesta RS WRC +1:35,8 8. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +1:49,6 9. H. Solberg - E. Axelsson Ford Fiesta RS WRC +2:46,4 10. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +3:52,5
Po RZ5:
Na RZ5 se dostal na druhé místo zajišťující prozatimní double Volkswagenu Jari-Matti Latvala. Dílčí vítězství si připsal Sébastien Ogier (druhý Ostberg +3,9s). Jeho náskok na Loeba je však pouhých 0,1s. Na páté místo se před Pontuse Tidemanda posunula dvojka týmu M-Sport, Evgeny Novikov. Náš Martin Prokop se na této zkoušce dostal na 11. místo.
Výsledky po 5. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 47:25,1 --- 2. J.-M. Latvala - M .Anttila Volkswagen Polo R WRC +16,8 3. S. Loeb - D. Elena Citroën DS3 WRC +16,9 4. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +20s +33,9 5. E. Novikov - I. Minor-Petrasko Ford Fiesta RS WRC +44,7 6. P. Tidemand - O. Floene Ford Fiesta RS WRC +49,2 7. J. Hänninen - T. Tuominen Ford Fiesta RS WRC +1:16,7 8. D. Sordo - C. Del Barrio Citroën DS3 WRC +1:32,0 9. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +1:38,1 10. H. Solberg - E. Axelsson Ford Fiesta RS WRC +2:13,1
Po RZ4:
První vítězství v RZ v letošním ročníku Rally Sweden si zapisuje Mads Ostberg s Fordem Fiesta RS WRC týmu M-Sport. Nor porazil na RZ4 Vargasen o 0,1s vedoucího muže průběžného pořadí, Sébastiena Ogiera - ten vyhrál předešlé dvě RZ. Latvala na této zkoušce porazil Loeba a v celkovém pořadí se mu výrazně přiblížil, odstup mezi těmito dvěma jezdci je 0,8s.
Mads Ostberg se ale po RZ3 zpětně propadl v celkovém pořadí až za Pontuse Tidemanda a Evgeny Novikova, protože nestihl časovou kontrolu a přijel o 2 minuty později (= 20 vteřin). Na této zkoušce se ale vrátil na čtvrté místo. V soutěži pokračují jak Mikko Hirovnen (5. čas) tak i Jarkko Nikara (12. čas). Jezdec Citroënu však ztratil na RZ2 24 minut a jezdec Mini zaznamenal na RZ3 ztrátu 42 minut.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 38:26,0 --- 2. S. Loeb - D. Elena Citroën DS3 WRC +10,1 3. J.-M. Latvala - M .Anttila Volkswagen Polo R WRC +10,9 4. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +20s +30,0 5. P. Tidemand - O. Floene Ford Fiesta RS WRC +35,7 6. E. Novikov - I. Minor-Petrasko Ford Fiesta RS WRC +37,8 7. J. Hänninen - T. Tuominen Ford Fiesta RS WRC +1:02,6 8. D. Sordo - C. Del Barrio Citroën DS3 WRC +1:12,5 9. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +1:24,2 10. H. Solberg - E. Axelsson Ford Fiesta RS WRC +1:44,6
Po RZ3:
Druhou dnešní rychlostí zkoušku vyhrál opět Sébastien Ogier s Polem R WRC. Francouz tak drží čelo soutěže, před Latvalu se díky 3. času dostal Sébastien Loeb. Druhý nejrychlejší čas na RZ3 Värmullsasen zajel Mads Ostberg s Fiestou RS WRC. Nor však dojel o 4 minuty později do časové kontroly, a tak mu bude ještě přičtena penalizace.
Do sněhové bariéry zapadl Jarkko Nikara s Mini JCW WRC Prodrivu. Fin vyprošťoval svůj vůz 40 minut a šance na dobrý výsledek jsou pryč. Problémy s posilovačem hlásí zatím 11. Jari Ketomaa s Fiestou RS WRC na pneumatikách D-Mack.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 24:40,8 --- 2. S. Loeb - D. Elena Citroën DS3 WRC +6,2 3. J.-M. Latvala - M .Anttila Volkswagen Polo R WRC +9,4 4. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +10,1 5. P. Tidemand - O. Floene Ford Fiesta RS WRC +25,5 6. E. Novikov - I. Minor-Petrasko Ford Fiesta RS WRC +28,9 7. J. Hänninen - T. Tuominen Ford Fiesta RS WRC +47,6 8. D. Sordo - C. Del Barrio Citroën DS3 WRC +52,2 9. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +1:09,4 10. H. Solberg - E. Axelsson Ford Fiesta RS WRC +1:11,8
Po RZ2:
Ráno odstartovala první etapa Švédské rally. Na posádky čekala 15 km dlouhá RZ Lesjöfors 1. Podle WRC radia se na místě teploty drží pod bodem mrazu (-7 stupňů Celsia) a lehce sněží. Hned na úvod měli problémy Matthew Wilson (+5 minut) a Khalid Al-Quassimi (+8 minut), oba nezvládli svůj vůz ve stejné zatáčce, na trať jim museli pomáhat diváci. Z čelních jezdců se nechal "nachytat" také Mikko Hirovnen, Fin byl dvakrát mimo trať!
Zkoušku vyhrál Sébastien Ogier před kolegou Jarim-Mattim Latvalou. Problémy se svým Mini John Cooper Works WRC má Michal Kosciuzsko, z motoru mu teče olej. Na problémy s výkonem motoru si ve stopce po RZ stěžoval i Mads Ostberg. Hirvonen konečně dorazil do cíle, ztratil 24 minut a sen o vítězství se rozplynul.
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 10:52,8 --- 2. J.-M. Latvala - M .Anttila Volkswagen Polo R WRC +0,2 3. S. Loeb - D. Elena Citroën DS3 WRC +1,0 4. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +7,0 5. P. Tidemand - O. Floene Ford Fiesta RS WRC +8,3 6. E. Novikov - I. Minor-Petrasko Ford Fiesta RS WRC +9,8 7. J. Hänninen - T. Tuominen Ford Fiesta RS WRC +19,7 8. D. Sordo - C. Del Barrio Citroën DS3 WRC +23,4 9. J. Nikara - J. Kalliolepo Mini John Cooper Works WRC +28,5 10. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +29,1
Po RZ1:
Dnes byla na programu krátká 1,9km měřící speciálka přímo v Karlstadu. Na trati jsme viděli vždy dvojici jezdců rozdávajících si to před zraky divaků. Složení dvojic mohli volit fanoušci na oficiálním serveru www.wrc.com. Proti sobě se postaví:
Hasse Gustafsson, SWE-Oleksii Tamrazov, UKRMatt Wilson, GBR-Henning Solberg, NORMichal Kosciuszko, POL-Martin Prokop, CZEKhalid Al-Qassimi, UAE-Thierry Neuville, BELJuho Hänninen, FIN-Jari Ketomaa, FINEvgeny Novikov, RUS-Daniel Sordo, ESPMikko Hirvonen, FIN-Jari-Matti Latvala, FINMads Ostberg, NOR-Pontus Tidemand, SWESébastien Loeb, FRA-Sébastien Ogier, FRAJarkko Nikara, FIN-Sepp Wiegand, GER
Ve Švédsku je hodně nabitá sestava, a tak se ani zdaleka všichni jezdci s vozy WRC dostali do první desítky. Jedenáctý je s Fordem Fiesta RS WRC Jari Ketomaa, který ztrácí 3,3s, stejnou ztrátu má i Juho Hänninen taktéž na Fiestě RS WRC. Mathew Wilson zaskakující za nemocného Al-Attiyaha je průběžně třináctý a na čtrnáctém místě je další Ford v rukou Pontuse Tiedmana. Náš Martin Prokop je šestnáctý, před něj se ještě dostal Yazeed Al-Rajhi s Fiestou RRC.
Výsledky po 1. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Loeb - D. Elena Citroën DS3 WRC 1:34,5 --- 2. J.-M. Latvala - M .Anttila Volkswagen Polo R WRC +0,5 = E. Novikov - I. Minor-Petrasko Ford Fiesta RS WRC +0,5 4. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +0,7 = M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +0,7 6. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +1,7 7. D. Sordo - C. Del Barrio Citroën DS3 WRC +1,9 8. J. Nikara - J. Kalliolepo Mini John Cooper Works WRC +2,0 9. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +2,5 10. H. Solberg - E. Axelsson Ford Fiesta RS WRC +2,6Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.