Jezdec týmu Volkswagen, Jari-Matti Latvala, prohlásil, že víkendová Rally Sweden bude pro tým prvním reálným testem výkonu motoru.
Volkswagen zažil skvělý debut v MS, když Sébastien Ogier získal na Rally Monte Carlo 2. místo, podle Latvaly ale až super rychlé Švédsko ukáže, jak silný motor Polo má. Polo je poháněno motorem 1,6l s turbem, který byl postaven podle pravidel "světového motoru". Právě na motor dostával tým nejvíce stížností od jezdců, kteří urgovali zvýšení jeho výkonu.
"Ve Švédsku jsou tratě rychlé a plynulé. Jsou jiné než na Monte Carlu. Bylo skvělé pozorovat, jak konkurenceschopní jsme na první soutěži roku byli. Ale zdejší tratě, kde se jezdí vysokými rychlostmi, kladou důraz na výkon motoru. Myslím, že tahle rally nám mnohem víc prozradí, jak na tom s autem opravdu jsme. Rád bych byl v TOP5, podium by bylo perfektní," říká jezdec.
Volkswagen neponechal před startem nic náhodě a Latvalovi poskytl ještě jeden extra test. V sobotu najel Fin s Polem dalších 222 kilometrů na sněhu: "Jednalo se už pouze o drobná dolaďování nastavení, většinu práce jsme odvedli v prosinci."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?