Jezdec týmu Volkswagen, Jari-Matti Latvala, prohlásil, že víkendová Rally Sweden bude pro tým prvním reálným testem výkonu motoru.
Volkswagen zažil skvělý debut v MS, když Sébastien Ogier získal na Rally Monte Carlo 2. místo, podle Latvaly ale až super rychlé Švédsko ukáže, jak silný motor Polo má. Polo je poháněno motorem 1,6l s turbem, který byl postaven podle pravidel "světového motoru". Právě na motor dostával tým nejvíce stížností od jezdců, kteří urgovali zvýšení jeho výkonu.
"Ve Švédsku jsou tratě rychlé a plynulé. Jsou jiné než na Monte Carlu. Bylo skvělé pozorovat, jak konkurenceschopní jsme na první soutěži roku byli. Ale zdejší tratě, kde se jezdí vysokými rychlostmi, kladou důraz na výkon motoru. Myslím, že tahle rally nám mnohem víc prozradí, jak na tom s autem opravdu jsme. Rád bych byl v TOP5, podium by bylo perfektní," říká jezdec.
Volkswagen neponechal před startem nic náhodě a Latvalovi poskytl ještě jeden extra test. V sobotu najel Fin s Polem dalších 222 kilometrů na sněhu: "Jednalo se už pouze o drobná dolaďování nastavení, většinu práce jsme odvedli v prosinci."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?