AKTUALIZOVÁNO STARTOVNÍ POŘADÍ DO 1. ETAPY, VIDEO NEHODY JARKKO NIKARY; Dnes byla na programu kvalifikace, po které si jezdci budou určovat startovní pořadí do první etapy. Výběr proběhne v 19:00 středoevropského času. Jak dopadla kvalifikace samotná?
Startovní pořadí:
1. Nikara 2. Kosciuszko3. Wilson 4. Al Qassimi5. H. Solberg 6. Ketomaa7. Prokop8. Sordo 9. Novikov10. Loeb11. Neuville12. Latvala 13. Hanninen14. Tidemand15. Hirvonen16. Ostberg17. Ogier
Zpráva o kvalifikaci:
Sébastien Ogier s Polem R WRC zazářil i v kvalifikaci před startem soutěže ve Švédsku. Francouz zajel nejrychlejší čas - prazil sněžné specialisty Madse Ostberga (Ford), Mikko Hirvonena (Citroën) a Jariho-Mattiho Latvalu (Volkswagen) a bude si moci vybírat jako první pozici pro zítřejší první etapu. Skvělé čtvrté místo zaznamenal v MS s vozem WRC debutující Pontus Tiedemand, který vsadil na Ford Fiesta RS WRC.
Během kvalifikace zhasl motor na trati testu Jarimu-Mattimu Latvalovi, a tak loňský vítěz zaznamenal "až" 6. nejrychlejší čas. Do kvalifikace ani nenastoupil Jarkko Nikara, který lehce poškodil vůz (zlomené zavěšení levého předního kola, poškozenoi zadní kolo) už při shakedownu. Mini JCW WRC z dílen Prodrivu by ale mělo být na večerní speciálku, která soutěž otevírá, připravené.
Výsledky kvalifikace:
1. Sébastien Ogier-Julien Ingrassia (VW Polo R WRC): 1:51.3572. Mads Ostberg-Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC): +0.9003. Mikko Hirvonen-Jarmo Lehtinen (Citroën DS3 WRC): +1.5644. Pontus Tidemand-Ola Floene (Ford Fiesta RS WRC): +2.4485. Juho Hänninen-Tomi Tuominen (Ford Fiesta RS WRC): +2.5616. Jari-Matti Latvala-Miikka Anttila (VW Polo R WRC): +2.7057. Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul (Ford Fiesta RS WRC): +3.0378. Sébastien Loeb-Daniel Elena (Citroën DS3 WRC): +3.4689. Evgeny Novikov-Ilka Minor (Ford Fiesta RS WRC): +4.19310. Dani Sordo-Carlos del Barrio (Citroën DS3 WRC): +4.78711. Martin Prokop-Michal Ernst (Ford Fiesta RS WRC): +5.71412. Jari Ketomaa-Kaj Lindström (Ford Fiesta RS WRC): +6.19713. Henning Solberg-Stéphane Prévot (Ford Fiesta RS WRC): +6.72414. Khalid Al-Qassimi-Scott Martin (Citroën DS3 WRC): +6.83015. Matthew Wilson-Giovanni Bernacchini (Ford Fiesta RS WRC): +10.18116. Michal Kościuszko-Maciej Szczepaniak (Mini John Cooper Works WRC): +10.30517. Jarkko Nikara-Jarkko Kalliolepo (Mini John Cooper Works WRC): bez času, havárie při shakedownu
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.