Bývalý mistr světa v rally, Marcus Grönholm, předpovídá, že letos uvidíme o titul bojovat trojici jezdců. Podle něj si to na špici budou rozdávat jezdci Citroënu, Dani Sordo a Mikko Hirovnen, a jím se postaví Sébastien Ogier z Volkswagenu.
První rally roku sice vyhrál a do čela tabulky se tak dostal úřadující a devítinásobný mistr světa, Sébastien Loeb, navíc ve Švédsku také startuje, ale již před startem roku avizoval, že na svůj desátý titul útočit nebude. Otevírá se tak cesta pro nového šampiona. Pokud by sezona probíhala tak, jak si myslí mistr světa z let 2000 a 2002, tak by si to o titul rozdala trojice jezdců - týmoví kolegové od Citroënu Dani Sordo a Mikko Hirvonen a jezdec VW Sébastien Ogier.
S ohledem na to, že Ford již letos v MS jako tovární tým nestartuje, Marcuse velmi těší vstup Volkswagenu do MS: "Pro rallysport je opravdu skvělé, že se Volkswagen rozhodl vstoupit [do WRC]. Myslím, že Ogier bude v novém voze jen težko k poražení. Je to ale nový tým, takže je možné, že čas od času se vyskytně nějaký problém," říká pro Crash.net.
Ogier bude těžko k poražení
Fin ale také počítá s osminásobnými šampiony mezi týmy - Citroënem: "Citroën v posledních letech vyhrál prakticky všechno a nikdo neví, jak dlouho ještě ve WRC budou. I když Mikko nezažil zrovna nejlepší Rally Monte Carlo, pořád ho čeká spousta soutěží, kde může bez debaty vyhrát."
Také týmový kolega, Dani Sordo, by se podle Marcuse Grönholma neměl podceňovat: "Dani Sordo má určitě spoustu zkušeností." Španěl před sezonou přestoupil od Mini zpět k Citroënu. Je zajímavé, že "trio Marcuse" obsadilo na Rally Monte Carlo pozice 2 až 4, tedy hned za Loebem.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?