Bývalý mistr světa v rally, Marcus Grönholm, předpovídá, že letos uvidíme o titul bojovat trojici jezdců. Podle něj si to na špici budou rozdávat jezdci Citroënu, Dani Sordo a Mikko Hirovnen, a jím se postaví Sébastien Ogier z Volkswagenu.
První rally roku sice vyhrál a do čela tabulky se tak dostal úřadující a devítinásobný mistr světa, Sébastien Loeb, navíc ve Švédsku také startuje, ale již před startem roku avizoval, že na svůj desátý titul útočit nebude. Otevírá se tak cesta pro nového šampiona. Pokud by sezona probíhala tak, jak si myslí mistr světa z let 2000 a 2002, tak by si to o titul rozdala trojice jezdců - týmoví kolegové od Citroënu Dani Sordo a Mikko Hirvonen a jezdec VW Sébastien Ogier.
S ohledem na to, že Ford již letos v MS jako tovární tým nestartuje, Marcuse velmi těší vstup Volkswagenu do MS: "Pro rallysport je opravdu skvělé, že se Volkswagen rozhodl vstoupit [do WRC]. Myslím, že Ogier bude v novém voze jen težko k poražení. Je to ale nový tým, takže je možné, že čas od času se vyskytně nějaký problém," říká pro Crash.net.
Ogier bude těžko k poražení
Fin ale také počítá s osminásobnými šampiony mezi týmy - Citroënem: "Citroën v posledních letech vyhrál prakticky všechno a nikdo neví, jak dlouho ještě ve WRC budou. I když Mikko nezažil zrovna nejlepší Rally Monte Carlo, pořád ho čeká spousta soutěží, kde může bez debaty vyhrát."
Také týmový kolega, Dani Sordo, by se podle Marcuse Grönholma neměl podceňovat: "Dani Sordo má určitě spoustu zkušeností." Španěl před sezonou přestoupil od Mini zpět k Citroënu. Je zajímavé, že "trio Marcuse" obsadilo na Rally Monte Carlo pozice 2 až 4, tedy hned za Loebem.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.