Bývalý mistr světa v rally, Marcus Grönholm, předpovídá, že letos uvidíme o titul bojovat trojici jezdců. Podle něj si to na špici budou rozdávat jezdci Citroënu, Dani Sordo a Mikko Hirovnen, a jím se postaví Sébastien Ogier z Volkswagenu.
První rally roku sice vyhrál a do čela tabulky se tak dostal úřadující a devítinásobný mistr světa, Sébastien Loeb, navíc ve Švédsku také startuje, ale již před startem roku avizoval, že na svůj desátý titul útočit nebude. Otevírá se tak cesta pro nového šampiona. Pokud by sezona probíhala tak, jak si myslí mistr světa z let 2000 a 2002, tak by si to o titul rozdala trojice jezdců - týmoví kolegové od Citroënu Dani Sordo a Mikko Hirvonen a jezdec VW Sébastien Ogier.
S ohledem na to, že Ford již letos v MS jako tovární tým nestartuje, Marcuse velmi těší vstup Volkswagenu do MS: "Pro rallysport je opravdu skvělé, že se Volkswagen rozhodl vstoupit [do WRC]. Myslím, že Ogier bude v novém voze jen težko k poražení. Je to ale nový tým, takže je možné, že čas od času se vyskytně nějaký problém," říká pro Crash.net.
Ogier bude těžko k poražení
Fin ale také počítá s osminásobnými šampiony mezi týmy - Citroënem: "Citroën v posledních letech vyhrál prakticky všechno a nikdo neví, jak dlouho ještě ve WRC budou. I když Mikko nezažil zrovna nejlepší Rally Monte Carlo, pořád ho čeká spousta soutěží, kde může bez debaty vyhrát."
Také týmový kolega, Dani Sordo, by se podle Marcuse Grönholma neměl podceňovat: "Dani Sordo má určitě spoustu zkušeností." Španěl před sezonou přestoupil od Mini zpět k Citroënu. Je zajímavé, že "trio Marcuse" obsadilo na Rally Monte Carlo pozice 2 až 4, tedy hned za Loebem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.