Bývalý mistr světa v rally, Marcus Grönholm, předpovídá, že letos uvidíme o titul bojovat trojici jezdců. Podle něj si to na špici budou rozdávat jezdci Citroënu, Dani Sordo a Mikko Hirovnen, a jím se postaví Sébastien Ogier z Volkswagenu.
První rally roku sice vyhrál a do čela tabulky se tak dostal úřadující a devítinásobný mistr světa, Sébastien Loeb, navíc ve Švédsku také startuje, ale již před startem roku avizoval, že na svůj desátý titul útočit nebude. Otevírá se tak cesta pro nového šampiona. Pokud by sezona probíhala tak, jak si myslí mistr světa z let 2000 a 2002, tak by si to o titul rozdala trojice jezdců - týmoví kolegové od Citroënu Dani Sordo a Mikko Hirvonen a jezdec VW Sébastien Ogier.
S ohledem na to, že Ford již letos v MS jako tovární tým nestartuje, Marcuse velmi těší vstup Volkswagenu do MS: "Pro rallysport je opravdu skvělé, že se Volkswagen rozhodl vstoupit [do WRC]. Myslím, že Ogier bude v novém voze jen težko k poražení. Je to ale nový tým, takže je možné, že čas od času se vyskytně nějaký problém," říká pro Crash.net.
Ogier bude těžko k poražení
Fin ale také počítá s osminásobnými šampiony mezi týmy - Citroënem: "Citroën v posledních letech vyhrál prakticky všechno a nikdo neví, jak dlouho ještě ve WRC budou. I když Mikko nezažil zrovna nejlepší Rally Monte Carlo, pořád ho čeká spousta soutěží, kde může bez debaty vyhrát."
Také týmový kolega, Dani Sordo, by se podle Marcuse Grönholma neměl podceňovat: "Dani Sordo má určitě spoustu zkušeností." Španěl před sezonou přestoupil od Mini zpět k Citroënu. Je zajímavé, že "trio Marcuse" obsadilo na Rally Monte Carlo pozice 2 až 4, tedy hned za Loebem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?