Černý Kohout vyhráli rychlostní zkoušku a celkově jsou čtvrtí

Černý, Jan
Černý, Jan, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
Petr Eliáš 3. února 2013 19:33
Sdílej:

Jan Černý s Pavlem Kohoutem předvedli v závěru soutěže mistrovství Evropy v Lotyšsku skvělý výkon a vyšvihli se na čtvrté místo.

I nepopulární brambora dokáže mít někdy cenu zlata. Tak hodnotí výkon z lotyšské Liepaja Ventsplis rally tým Černý Racing, jehož posádka Jan Černý – Pavel Kohout dokázala na druhé soutěži ERC mistrovství Evropy v rally se Škodou Fabia S2000 vybojovat čtvrté místo. Czech national team, který Honza Černý s Pavlem Kohoutem v Lotyšsku reprezentovali, tedy rozhodně nesl českou vlajku hodně hrdě a vysoko.

 

Závěr lotyšské rally Liepaja Ventsplis se nesl ve znamení dramatických bojů na čele absolutní klasifikace. Honza Černý s Pavlem Kohoutem vyráželi do poslední etapy na šesté pozici. Skvělé výsledky v podobě třetích nejrychlejších časů v pěti závěrečných rychlostních zkouškách znamenaly, že se Honza Černý s Pavlem Kohoutem a Škodou Fabia S2000 dostali na rozdíl pouhých 15,9 vteřiny od stupňů vítězů. Být čtvrtý na soutěži mistrovství Evropy při premiéře na sněhové rally se speciálem S2000, to je rozhodně výsledek, který celý příbramský tým hodně povzbudil. Jan Černý s Pavlem Kohoutem udrželi pozici nejrychlejší české posádky na soutěži mistrovství Evropy a k tomu všemu první historicky vyhraná rychlostní zkouška pro Černého - Kohouta v evropských rally.

Jan Černý v cíli Rally Liepaja Ventsplis: „V závěru rally jsme zajížděli srovnatelné časy s Ketomou a Breenem, což mě těší. Skončit na nějaké rally za mistrem Delecourem, kterého jsem sledoval na soutěžích mistrovství světa, ještě když jsem chodil na základní školu, to je prostě paráda. Celý tým odvedl skvělou práci, naše Škoda Fabia fungovala, kromě malého problému s brzdami v úvodu rally, perfektně a tohle je výsledek, pro který jsme do Lotyšska jeli. Na sněhu jsem na těchto pneumatikách s dlouhými hroty jel poprvé v životě a můžu říct, že jsem si techniku jízdy na sněhu a ledu zamiloval. Děkuji všem našim fanouškům, kteří nás na téhle soutěži sledovali a podporovali.“

 

Celkové výsledky Rally Liepaja Ventsplis:

 

1. Ketomaa J.-Lindström K. (FIN), Ford Fiesta RRC

2. Breen C.-Moynihan D. (IRL), Peugeot 207 S2000, +31,0

3. Delecour F.-Savignoni D. (FRA) Peugeot 207 S2000, +2:47,5

4. Černý J.-Kohout P. (CZE) Škoda Fabia S2000, +3:03,4

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.