Jan Černý s Pavlem Kohoutem předvedli v závěru soutěže mistrovství Evropy v Lotyšsku skvělý výkon a vyšvihli se na čtvrté místo.
I nepopulární brambora dokáže mít někdy cenu zlata. Tak hodnotí výkon z lotyšské Liepaja Ventsplis rally tým Černý Racing, jehož posádka Jan Černý – Pavel Kohout dokázala na druhé soutěži ERC mistrovství Evropy v rally se Škodou Fabia S2000 vybojovat čtvrté místo. Czech national team, který Honza Černý s Pavlem Kohoutem v Lotyšsku reprezentovali, tedy rozhodně nesl českou vlajku hodně hrdě a vysoko.
Závěr lotyšské rally Liepaja Ventsplis se nesl ve znamení dramatických bojů na čele absolutní klasifikace. Honza Černý s Pavlem Kohoutem vyráželi do poslední etapy na šesté pozici. Skvělé výsledky v podobě třetích nejrychlejších časů v pěti závěrečných rychlostních zkouškách znamenaly, že se Honza Černý s Pavlem Kohoutem a Škodou Fabia S2000 dostali na rozdíl pouhých 15,9 vteřiny od stupňů vítězů. Být čtvrtý na soutěži mistrovství Evropy při premiéře na sněhové rally se speciálem S2000, to je rozhodně výsledek, který celý příbramský tým hodně povzbudil. Jan Černý s Pavlem Kohoutem udrželi pozici nejrychlejší české posádky na soutěži mistrovství Evropy a k tomu všemu první historicky vyhraná rychlostní zkouška pro Černého - Kohouta v evropských rally.
Jan Černý v cíli Rally Liepaja Ventsplis: „V závěru rally jsme zajížděli srovnatelné časy s Ketomou a Breenem, což mě těší. Skončit na nějaké rally za mistrem Delecourem, kterého jsem sledoval na soutěžích mistrovství světa, ještě když jsem chodil na základní školu, to je prostě paráda. Celý tým odvedl skvělou práci, naše Škoda Fabia fungovala, kromě malého problému s brzdami v úvodu rally, perfektně a tohle je výsledek, pro který jsme do Lotyšska jeli. Na sněhu jsem na těchto pneumatikách s dlouhými hroty jel poprvé v životě a můžu říct, že jsem si techniku jízdy na sněhu a ledu zamiloval. Děkuji všem našim fanouškům, kteří nás na téhle soutěži sledovali a podporovali.“
Celkové výsledky Rally Liepaja Ventsplis:
1. Ketomaa J.-Lindström K. (FIN), Ford Fiesta RRC
2. Breen C.-Moynihan D. (IRL), Peugeot 207 S2000, +31,0
3. Delecour F.-Savignoni D. (FRA) Peugeot 207 S2000, +2:47,5
4. Černý J.-Kohout P. (CZE) Škoda Fabia S2000, +3:03,4
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?