Jan Černý s Pavlem Kohoutem předvedli v závěru soutěže mistrovství Evropy v Lotyšsku skvělý výkon a vyšvihli se na čtvrté místo.
I nepopulární brambora dokáže mít někdy cenu zlata. Tak hodnotí výkon z lotyšské Liepaja Ventsplis rally tým Černý Racing, jehož posádka Jan Černý – Pavel Kohout dokázala na druhé soutěži ERC mistrovství Evropy v rally se Škodou Fabia S2000 vybojovat čtvrté místo. Czech national team, který Honza Černý s Pavlem Kohoutem v Lotyšsku reprezentovali, tedy rozhodně nesl českou vlajku hodně hrdě a vysoko.
Závěr lotyšské rally Liepaja Ventsplis se nesl ve znamení dramatických bojů na čele absolutní klasifikace. Honza Černý s Pavlem Kohoutem vyráželi do poslední etapy na šesté pozici. Skvělé výsledky v podobě třetích nejrychlejších časů v pěti závěrečných rychlostních zkouškách znamenaly, že se Honza Černý s Pavlem Kohoutem a Škodou Fabia S2000 dostali na rozdíl pouhých 15,9 vteřiny od stupňů vítězů. Být čtvrtý na soutěži mistrovství Evropy při premiéře na sněhové rally se speciálem S2000, to je rozhodně výsledek, který celý příbramský tým hodně povzbudil. Jan Černý s Pavlem Kohoutem udrželi pozici nejrychlejší české posádky na soutěži mistrovství Evropy a k tomu všemu první historicky vyhraná rychlostní zkouška pro Černého - Kohouta v evropských rally.
Jan Černý v cíli Rally Liepaja Ventsplis: „V závěru rally jsme zajížděli srovnatelné časy s Ketomou a Breenem, což mě těší. Skončit na nějaké rally za mistrem Delecourem, kterého jsem sledoval na soutěžích mistrovství světa, ještě když jsem chodil na základní školu, to je prostě paráda. Celý tým odvedl skvělou práci, naše Škoda Fabia fungovala, kromě malého problému s brzdami v úvodu rally, perfektně a tohle je výsledek, pro který jsme do Lotyšska jeli. Na sněhu jsem na těchto pneumatikách s dlouhými hroty jel poprvé v životě a můžu říct, že jsem si techniku jízdy na sněhu a ledu zamiloval. Děkuji všem našim fanouškům, kteří nás na téhle soutěži sledovali a podporovali.“
Celkové výsledky Rally Liepaja Ventsplis:
1. Ketomaa J.-Lindström K. (FIN), Ford Fiesta RRC
2. Breen C.-Moynihan D. (IRL), Peugeot 207 S2000, +31,0
3. Delecour F.-Savignoni D. (FRA) Peugeot 207 S2000, +2:47,5
4. Černý J.-Kohout P. (CZE) Škoda Fabia S2000, +3:03,4
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.