Jan Černý s Pavlem Kohoutem předvedli v závěru soutěže mistrovství Evropy v Lotyšsku skvělý výkon a vyšvihli se na čtvrté místo.
I nepopulární brambora dokáže mít někdy cenu zlata. Tak hodnotí výkon z lotyšské Liepaja Ventsplis rally tým Černý Racing, jehož posádka Jan Černý – Pavel Kohout dokázala na druhé soutěži ERC mistrovství Evropy v rally se Škodou Fabia S2000 vybojovat čtvrté místo. Czech national team, který Honza Černý s Pavlem Kohoutem v Lotyšsku reprezentovali, tedy rozhodně nesl českou vlajku hodně hrdě a vysoko.
Závěr lotyšské rally Liepaja Ventsplis se nesl ve znamení dramatických bojů na čele absolutní klasifikace. Honza Černý s Pavlem Kohoutem vyráželi do poslední etapy na šesté pozici. Skvělé výsledky v podobě třetích nejrychlejších časů v pěti závěrečných rychlostních zkouškách znamenaly, že se Honza Černý s Pavlem Kohoutem a Škodou Fabia S2000 dostali na rozdíl pouhých 15,9 vteřiny od stupňů vítězů. Být čtvrtý na soutěži mistrovství Evropy při premiéře na sněhové rally se speciálem S2000, to je rozhodně výsledek, který celý příbramský tým hodně povzbudil. Jan Černý s Pavlem Kohoutem udrželi pozici nejrychlejší české posádky na soutěži mistrovství Evropy a k tomu všemu první historicky vyhraná rychlostní zkouška pro Černého - Kohouta v evropských rally.
Jan Černý v cíli Rally Liepaja Ventsplis: „V závěru rally jsme zajížděli srovnatelné časy s Ketomou a Breenem, což mě těší. Skončit na nějaké rally za mistrem Delecourem, kterého jsem sledoval na soutěžích mistrovství světa, ještě když jsem chodil na základní školu, to je prostě paráda. Celý tým odvedl skvělou práci, naše Škoda Fabia fungovala, kromě malého problému s brzdami v úvodu rally, perfektně a tohle je výsledek, pro který jsme do Lotyšska jeli. Na sněhu jsem na těchto pneumatikách s dlouhými hroty jel poprvé v životě a můžu říct, že jsem si techniku jízdy na sněhu a ledu zamiloval. Děkuji všem našim fanouškům, kteří nás na téhle soutěži sledovali a podporovali.“
Celkové výsledky Rally Liepaja Ventsplis:
1. Ketomaa J.-Lindström K. (FIN), Ford Fiesta RRC
2. Breen C.-Moynihan D. (IRL), Peugeot 207 S2000, +31,0
3. Delecour F.-Savignoni D. (FRA) Peugeot 207 S2000, +2:47,5
4. Černý J.-Kohout P. (CZE) Škoda Fabia S2000, +3:03,4
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?