VIDEO Z TESTU; Mladíci M-Sportu na Rally Monte Carlo zaujali svoji rychlostí, avšak do cíle dojel pouze Mads Ostberg. Ve Švédsku bude chtít Juho Hänninen vylepšit bilanci z Monte Carla a blýsknout se dobrým výsledkem.
Fin testoval Fiestu RS WRC ve Švédsku za teploty až mínus 15 stupňů Celsia. Na soutěži by si přál, aby panovaly pravé zimní podmínky. Pokud budou teploty hluboko pod bodem mrazu, tak si mohou jezdci dovolit využívat sněhových bariér. Je ale vždy otázkou, jak moc se mohou o bariéru opřít. Juho Hänninen má sněhové soutěže rád, ve Švédsku už dokonce s vozem WRC startoval.
"Test před soutěží proběhl za teploty mínus 15 stupňů Celsia, doufám, že sejné počasí zůstane i na soutěž. Nízké teploty jsou dobré pro trať. Pokud bude opravdu mrznout, tak nás čeká velkolepá sněžná rally," přeje si Fin.
Jezdec upozorňuje také na rozdíl mezi Monte Carlem, kde se také jelo na sněhu, a Švédskem: "Tady není žádný výběr z pneumatik - to dělá celou věc podstatně jednodušší." Podmínky jsou tedy pro všechny stejné, a tak je velmi důležité být rychlý od samého začátku, charakteristika navíc tuto nutnost jen umocňuje (vzpomeňme si třeba na podobně rychlé loňské Finsko, kde Fordy nabraly v první etapě ztrátu a už ji nedokázaly smazat).
Juho má sníh rád, ale ve Švédsku od roku 2008 nestartoval
"Na této rally musíte být rychlí hned od startu. Soutěž je tak rychlá, že se ztracený čas z nepovedené první rychlostní zkoušky dá jen ztěží získat zpět. Od roku 2008 jsem zde [ve Švédsku] ale nejel. Ještě zkusíme změnit pár věcí v nastavení a uvidíme, jak na tom budeme."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?