Tovární tým Citroën přijíždí do Švédska v dobrém rozpoložení. Na Monte Carlu slavili vítězství, ve Švédsku mají minimálně jednoho muže, který muže týmu další vítězství zajistit - Mikko Hirvonena.
"Od Rally Monte Carlo se už plně soustřeďuji na tuto rally. Vloni to byla moje teprve druhá soutěž s DS3 WRC a chybělo mi trošku štěstí, abych vyhrál. O rok později už se cítím na to, že bych zde mohl oslavit svůj první úspěch v roce 2013. Bude pochopitelně hodně záležet na podmínkách, jeslti bude sněžit, jaká bude teplota a podobně.
Bude také záležet na využití sněžných pneumatik. Nové pneumatiky Michelin X-Ice North se zdají být spíše tvrdé, ale uvidíme až při závodu," říká vítěz z roku 2011. Mikko Hirvonen má na sněžných soutěžích dobrou bilanci - 1. (Norsko) a 3. (Švédsko) místo z roku 2007, 2. místo z roku 2008 a 2009, v letech 2010 a 2011 vyhrál a vloni byl druhý, na sněhu tedy patří mezi favority.
Vloni Sordo musel ze soutěže odstoupit
Naopak tento povrch mezi své oblíbené neřadí Dani Sordo: "Na tomto povrchu se ještě zcela jistě můžeme zlepšovat. V roce 2010 jsem měl už ale dobré tempo a zajel jsem podium, snad se mi podaří jet opět toto tempo. Můj letošní cíl je jasný - získat co možná nejlepší výsledek. Skutečnost, že nejsem nominovaný na body pro tým snižuje tlak na mou osobu."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.