Pro VW Polo R WRC bude Švédsko teprve druhým ostrým startem. Jari-Matti Latvala, který vloni tuto zimní klasiku vyhrál, se snaží brzdit velká očekávání.
Při rally ve Švédku mají tradičně výhodu jezdci ze severu Evropy. Výjimkou je rok 2004, kdy triumfoval Sébastien Loeb, stal se tak jediným neskandinávcem, který tuto soutěž od jejího počátku (rok 1950) vyhrál. Loňští vítězové, Jari-Matti Latvala a Mikka Anttila, však během zimy změnili tým.
"Švédskou rally mám opravdu hodně rád. Tato soutěž je opravdu hodně rychlá a plynulá přes švédské lesní cesty. Může zde navíc být velká zima, až k minus 20 možná i 30 stupňům. S Polem jsem doposud odjel na sněhu asi 500 km. Před Rally Sweden budeme mít ještě jeden testovací den. Auto za těchto podmínek funguje velmi dobře. S pocitem z jízdy jsem již velmi spokojen. Na Švédskou rally mám dobré vzpomínky, například na moje první vítězství ve WRC v roce 2008 a přirozeně také na loňské vítězství. Letos pro nás bude cílem místo v TOP5," řekl Jari-Matti Latvala.
Na Monte Carlu to bylo ožehavé téma - volba pneumatik. Ve Švédsku se život inženýrům a jezdcům o hodně ulehčí. Jezdci budou mít na výběr pouze zimní gumy s hroty. Dle prvních předběžných předpovědí by v okolí Hagforsu a Karlstadu mělo v době konání být asi minus 10 stupňů.
Šéf týmu, Jost Capito, před Švédskem říká: "Rally Sweden je jediná svého druhu. Tempo je na ledu a sněhu hodně vysoké, což je možné jen díky extrémním pneumatikám s hroty, které přijdou ke slovu jednou za rok. Ovšem každá rally je zatěžkávací zkouškou pro tým. Minulé soutěže byly opravdovými klasikami, na což bychom chtěli navázat a soutěž od soutěže se dále vyvíjet. Po dobrém startu do sezony je celý manšaft vysoce motivovaný a před dalším úkolem, kterým je Rally Sweden, sebevědomý. Každý v týmu ale ví, že dobrý výsledek z Monte není žádným měřítkem v tom, jak si ve srovnání s konkurencí stojíme."
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.