Pro VW Polo R WRC bude Švédsko teprve druhým ostrým startem. Jari-Matti Latvala, který vloni tuto zimní klasiku vyhrál, se snaží brzdit velká očekávání.
Při rally ve Švédku mají tradičně výhodu jezdci ze severu Evropy. Výjimkou je rok 2004, kdy triumfoval Sébastien Loeb, stal se tak jediným neskandinávcem, který tuto soutěž od jejího počátku (rok 1950) vyhrál. Loňští vítězové, Jari-Matti Latvala a Mikka Anttila, však během zimy změnili tým.
"Švédskou rally mám opravdu hodně rád. Tato soutěž je opravdu hodně rychlá a plynulá přes švédské lesní cesty. Může zde navíc být velká zima, až k minus 20 možná i 30 stupňům. S Polem jsem doposud odjel na sněhu asi 500 km. Před Rally Sweden budeme mít ještě jeden testovací den. Auto za těchto podmínek funguje velmi dobře. S pocitem z jízdy jsem již velmi spokojen. Na Švédskou rally mám dobré vzpomínky, například na moje první vítězství ve WRC v roce 2008 a přirozeně také na loňské vítězství. Letos pro nás bude cílem místo v TOP5," řekl Jari-Matti Latvala.
Na Monte Carlu to bylo ožehavé téma - volba pneumatik. Ve Švédsku se život inženýrům a jezdcům o hodně ulehčí. Jezdci budou mít na výběr pouze zimní gumy s hroty. Dle prvních předběžných předpovědí by v okolí Hagforsu a Karlstadu mělo v době konání být asi minus 10 stupňů.
Šéf týmu, Jost Capito, před Švédskem říká: "Rally Sweden je jediná svého druhu. Tempo je na ledu a sněhu hodně vysoké, což je možné jen díky extrémním pneumatikám s hroty, které přijdou ke slovu jednou za rok. Ovšem každá rally je zatěžkávací zkouškou pro tým. Minulé soutěže byly opravdovými klasikami, na což bychom chtěli navázat a soutěž od soutěže se dále vyvíjet. Po dobrém startu do sezony je celý manšaft vysoce motivovaný a před dalším úkolem, kterým je Rally Sweden, sebevědomý. Každý v týmu ale ví, že dobrý výsledek z Monte není žádným měřítkem v tom, jak si ve srovnání s konkurencí stojíme."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?