Pro VW Polo R WRC bude Švédsko teprve druhým ostrým startem. Jari-Matti Latvala, který vloni tuto zimní klasiku vyhrál, se snaží brzdit velká očekávání.
Při rally ve Švédku mají tradičně výhodu jezdci ze severu Evropy. Výjimkou je rok 2004, kdy triumfoval Sébastien Loeb, stal se tak jediným neskandinávcem, který tuto soutěž od jejího počátku (rok 1950) vyhrál. Loňští vítězové, Jari-Matti Latvala a Mikka Anttila, však během zimy změnili tým.
"Švédskou rally mám opravdu hodně rád. Tato soutěž je opravdu hodně rychlá a plynulá přes švédské lesní cesty. Může zde navíc být velká zima, až k minus 20 možná i 30 stupňům. S Polem jsem doposud odjel na sněhu asi 500 km. Před Rally Sweden budeme mít ještě jeden testovací den. Auto za těchto podmínek funguje velmi dobře. S pocitem z jízdy jsem již velmi spokojen. Na Švédskou rally mám dobré vzpomínky, například na moje první vítězství ve WRC v roce 2008 a přirozeně také na loňské vítězství. Letos pro nás bude cílem místo v TOP5," řekl Jari-Matti Latvala.
Na Monte Carlu to bylo ožehavé téma - volba pneumatik. Ve Švédsku se život inženýrům a jezdcům o hodně ulehčí. Jezdci budou mít na výběr pouze zimní gumy s hroty. Dle prvních předběžných předpovědí by v okolí Hagforsu a Karlstadu mělo v době konání být asi minus 10 stupňů.
Šéf týmu, Jost Capito, před Švédskem říká: "Rally Sweden je jediná svého druhu. Tempo je na ledu a sněhu hodně vysoké, což je možné jen díky extrémním pneumatikám s hroty, které přijdou ke slovu jednou za rok. Ovšem každá rally je zatěžkávací zkouškou pro tým. Minulé soutěže byly opravdovými klasikami, na což bychom chtěli navázat a soutěž od soutěže se dále vyvíjet. Po dobrém startu do sezony je celý manšaft vysoce motivovaný a před dalším úkolem, kterým je Rally Sweden, sebevědomý. Každý v týmu ale ví, že dobrý výsledek z Monte není žádným měřítkem v tom, jak si ve srovnání s konkurencí stojíme."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.