Latvala brzdí očekávání pro Švédsko

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Ford Motor Company
iM2 2. února 2013 21:19
Sdílej:

Pro VW Polo R WRC bude Švédsko teprve druhým ostrým startem. Jari-Matti Latvala, který vloni tuto zimní klasiku vyhrál, se snaží brzdit velká očekávání.

Při rally ve Švédku mají tradičně výhodu jezdci ze severu Evropy. Výjimkou je rok 2004, kdy triumfoval Sébastien Loeb, stal se tak jediným neskandinávcem, který tuto soutěž od jejího počátku (rok 1950) vyhrál. Loňští vítězové, Jari-Matti Latvala a Mikka Anttila, však během zimy změnili tým. 

"Švédskou rally mám opravdu hodně rád. Tato soutěž je opravdu hodně rychlá a plynulá přes švédské lesní cesty. Může zde navíc být velká zima, až k minus 20 možná i 30 stupňům. S Polem jsem doposud odjel na sněhu asi 500 km. Před Rally Sweden budeme mít ještě jeden testovací den. Auto za těchto podmínek funguje velmi dobře. S pocitem z jízdy jsem již velmi spokojen. Na Švédskou rally mám dobré vzpomínky, například na moje první vítězství ve WRC v roce 2008 a přirozeně také na loňské vítězství. Letos pro nás bude cílem místo v TOP5," řekl Jari-Matti Latvala.

Na Monte Carlu to bylo ožehavé téma - volba pneumatik. Ve Švédsku se život inženýrům a jezdcům o hodně ulehčí. Jezdci budou mít na výběr pouze zimní gumy s hroty. Dle prvních předběžných předpovědí by v okolí Hagforsu a Karlstadu mělo v době konání být asi minus 10 stupňů. 

Šéf týmu, Jost Capito, před Švédskem říká: "Rally Sweden je jediná svého druhu. Tempo je na ledu a sněhu hodně vysoké, což je možné jen díky extrémním pneumatikám s hroty, které přijdou ke slovu jednou za rok. Ovšem každá rally je zatěžkávací zkouškou pro tým. Minulé soutěže byly opravdovými klasikami, na což bychom chtěli navázat a soutěž od soutěže se dále vyvíjet. Po dobrém startu do sezony je celý manšaft vysoce motivovaný a před dalším úkolem, kterým je Rally Sweden, sebevědomý. Každý v týmu ale ví, že dobrý výsledek z Monte není žádným měřítkem v tom, jak si ve srovnání s konkurencí stojíme."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.