Petter Solberg zakládá svůj vlastní rallycrossový tým a plánuje starty v Evropě a Americe. Mimo to chce populární Nor odstartovat také do Global-X-Games.
"Je to jako návrat k mým kořenům. Moje motoristická kariéra začala totiž právě v rallycrossu. V roce 1996 jsem si pohrával se starty v ME v rallycrossu, ale nakonec jsem skončil v MS v automobilových soutěžích," připomíná mistr světa z roku 2003.
Petter Solberg v prosinci oznámil dočasné přerušení kariéry v MS, protože se mu nepodařilo získat tovární kokpit pro sezonu 2013. "Od té doby jsem dostal spoustu rozdílných nabídek z různých odvětví motorsportu," připouští jezdec. I přesto se rozhodl právě pro rallycross a chce startovat jak v ME tak v americkém Global RallyCross Championship (GRC) - v rámci tohoto šampionátu ho čekají starty také v rámci Global-X-Games.
"Myslím, že zde můžu být sám sebou. Mám znovu svůj vlastní tým a jsem si sám vlastním šéfem. Chci být ještě jednou v mé kariéře šampionem. Ale znáte mě, jsem showmanem, takže také chci kolem sebe rušno. Proto rallycross přesně sedí ke mě."
Petter se vrací do Citroënu DS3 WRC, ale tentokrát ve verzi pro rallycross
Starty v Evropě a Americe se Solbergovi postarají o pořádný program - každý šampionát se skládá z 10 závodů. Rozhodnutí o konkrétních startech by mělo padnout brzy. Stavební práce na voze Citroën DS3 RallyCross již začaly, stroj by měl být dokončet v příštím měsíci. Do MS se ale Nor ještě jednou vrátí - na nadcházející Rally Sweden s historickým Fordem.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?