Před dvěma lety bojoval Ott Tänak s Fiestou S2000 s Juho Hänninenem v SWRC, z titulu se radoval Fin, Estonec přesto postoupil do MS, s podporou M-Sportu absolvoval ve voze Fiesta RS WRC kompletní sezonu. Pro letošek s ním už ale tým nepočítá.
Postupu do WRC pomáhala také bývalá estonská hvězda, Markko Märtin. Ten teď prohlásil, že za to, jak Tänak naložil s velkou příležitostí, kterou tým M-Sport představoval, může vinit pouze sebe. "Před 12 měsíci před ním stála velká šance, ale zahodil ji. Podepsali jsme s M-Sportem kontrakt na 5 let, ale nakonec to celé trvalo jen 2 roky. Cíle pro sezonu 2012 byly jasné - získat zkušenosti a ukázat svůj talent. Jenže ty nenaplnil," nebere si servítky Märtin.
Ott do týmu nepřinesl jediné Euro, všechny účty za něj platil tým. Mladý jezdec pochopitelně chyby dělá, ale měl by být schopen z dostupných informací vyhodnotit, jak velké riziko může podstoupit. "Pokud by Ott v roce 2012 udělal vše správně, tak by jeho program pokračoval," pokračuje bývalý tovární jezdec Subaru, Fordu a Peugeotu.
Spolupráce mezi Märtinem a Tänakem přesto nekončí, něco se však musí změnit. Šance na zisk tovární sedačky neexistuje a návrat bude těžký a bude vyžadovat finanční prostředky. Tänak se nedávno nechal slyšet, že ME pro něj nepříchází v úvahu, že by se chtěl vrátit do MS. V současné době pracuje na zajištění rozpočtu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?