Petter se jednorázově vrátí na tratě mistrovství světa a to za volantem Fordu Escort Mk2 a spolujezdce mu bude dělat jeho manželka Pernilla.
Bývalý mistr světa v rally, Petter Solberg, se v letošním roce neúčastní mistrovství světa. Přesto uvidíme tohoto Nora na startu Švédské Rally. Jednat se bude pouze o jednorázový start a to ve třídě historiků s atraktivním Fordem Escort Mk2. Jako spolujezdce si Petter vybral svojí manželku Pernillu. O stejném víkendu, kdy se jela Rallye Monte Carlo, se tato dvojice úspěšně zúčastnila Rally Finnskogsvalsen.
"Užili jsme si test natolik, že už se opravdu nemůžu dočkat, až se postavím na start Švédské Rally," říká Petter Solberg. "Nemohl jsem si představit sám sebe, že budu ve Švédsku pouze jako divák. Nepojedu s vozem WRC a v autě budu mít svoji ženu. To je pro mě trochu zvláštní. Ona předtím seděla v autě pouze jednou a to ještě jako řidič, takže není lehké poslouchat její čtení rozpisu," dodává Petter.
Historici se ve Švédsku zúčastní pouze šesti meřených úseků. Dva testy v pátek a čtyři v sobotu. "Myslím, že vybraly ty nejlepší. A já jsem rád, že se jede i můj oblíbený Varg?sen, kde se nachází i obrovský skok "Colin's Crest". Jak daleko poletíme nejsem schopný říci, ale určitě chceme udělat dobrou show. Je to velmi dobré auto a to pojedeme ještě na hřebíkách," konstatuje Petter. Solberg rovněž doufá, že brzy oznámí své další plány. "Jediné co mohu v současné době říci, že věci jsou na dobré cestě. Možná již před Švédskem oznámíme naše plány a pokud ne, tak si budeme muset ještě chvilku počkat."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?