VIDEO; Na serveru youtube.com se objevilo zajímavé video, pořízené při rally Monte Carlo. Šéfa M-Sportu, Malcolma Wilsona, zpovídá mladá holčička s čepicí podporující Novikova. O tom, že se mladá slečně umí velice dobře ptát, se můžete přesvědčit ostatně i Vy.
Zkraje se holčička zeptala, jaké to je bez tovární podpory a jestli má Wilson rád práci s mladými jezdci. Další otázka již směřovala přímo na "malcolmův" M-Sport, konkrétně, kolik lidí v týmu pracuje a zda-li je zná všechny? "Znám téměř všechny, ale neznám jména všech. Na některých závodech máme kolem 100 lidí, na základně pracuje 200 a dalších 15 lidí je na základně v Polsku," odpovídá Malcolm Wilson.
Další otázka se týkala vozu Ford Fiesta R5 a faceliftu vozu WRC, o kterém jsme Vás informovali zde. Zajímalo by Vás, kolik M-Sport za dobu své existence postavil soutěžních vozů, mladá slečna se zeptala za Vás, a Malcolm se očividně s touto otázkou docela "zapotil". Nakonec však jako správný šéf týmu ukázal dobrý přehled.
"Postavili jsme 97 Focusů WRC, myslím, že jsme zkonstruovali 36 nebo 37 Fiest WRC, 47 Fiest S2000, prodali jsmě přes 300 kitů na Fiestu ST a 250 kitů pro Fiestu R2." Zajímavý je především údaj o Fiestách S2000, například Škoda se přiblízila s prodeji Fabii S2000 číslu 100 a Peugeot ho již přesáhl. Musíme však vzít v potaz, že Fiesty S2000 se začaly prodávat výrazně později a dost kupců také zvolilo vůz RRC.
Téměř 100 vyrobených Focusu RS WRC je impozantní číslo
Slečna se ještě zeptala na to, jaké výsledky očekává od Madse a Evgenyho, kdy uvidíme Matthewa Wilsona opět ve voze a nebo co přinesl rallyový Santa Wilsonovi pod stromeček. Nakonec se role otočily a Malcolm měl také otázku. Na video se podívejte pod článkem.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?