Vítěz Rally Monte Carlo, Sébastien Loeb, řekl, že nechce měnit svoje plány ohledně ukončení své působnosti ve WRC a to i přesto, že letošní sezonu, ve které se zúčastní jen několika soutěží, zahájil vítězstvím na Monte Carlo.
Loeb také popřel zvěsti, dle kterých by se měl na Rally Monte Carlo objevit i příští rok, letos zde vyhrál před Ogierem na Volkswagenu Polo R WRC o více jak minutu. Získal tak již sedmé vítězství z této klasiky. Během soutěže jedoucí se v okolí francouzského Valence byl dotázán, jestli je to opravdu jeho poslední Monte.
"Rozhodl jsem se, že budu dělat něco jiného [a odejdu z WRC] a neučinil jsem toto rozhodnutí proto, abych ztratil, co dělám teď. V rally jsem 10 let a když začnu dělat něco jiného tak to bude změna. Možná se vrátím a budu sledovat příští ročník, až tehdy budu vědět, jestli tuto soutěž postrádám," řekl Sébastien Loeb.
Vzhledem k tomu, že letošním cílem Loeba není vítězství v šampionátu, tak se vyrojily různé otázky ohledně jeho motivace pro Rally Monte Carlo. Před soutěží i samotný Loeb připustil, že neví, jak moc bude motivovaný na první zkoušce. "Nebyl v tom rozdíl. Motivace byla stejná jakmile jsme se rozjeli a odstartovali do soutěže. Na těchto fantastických zkouškách s takovou spoustou sněhu jsem se hodně bavil," řekl po podniku úřadující mistr světa.
Jeden z mála suchých úseků letošního Monte
Navigátor Loeba, Daniel Elena, který dříve na jeho domácí soutěži jezdil i jako jezdec, žertoval a říkal, že se na Monte vrátí nehledě na to, co udělá Loeb: "Na startu budu příští rok jako jezdec. Tentokrát to byly krásné emoce," zakončil s úsměvem.
Loeb s Elenou se v letošním ročníku MS představí ještě ve Švédsku, pak si dají menší pauzu a pojedou až v Argentině. Se šampionátem se rozloučí při Rally de Frace.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?