Vítěz Rally Monte Carlo, Sébastien Loeb, řekl, že nechce měnit svoje plány ohledně ukončení své působnosti ve WRC a to i přesto, že letošní sezonu, ve které se zúčastní jen několika soutěží, zahájil vítězstvím na Monte Carlo.
Loeb také popřel zvěsti, dle kterých by se měl na Rally Monte Carlo objevit i příští rok, letos zde vyhrál před Ogierem na Volkswagenu Polo R WRC o více jak minutu. Získal tak již sedmé vítězství z této klasiky. Během soutěže jedoucí se v okolí francouzského Valence byl dotázán, jestli je to opravdu jeho poslední Monte.
"Rozhodl jsem se, že budu dělat něco jiného [a odejdu z WRC] a neučinil jsem toto rozhodnutí proto, abych ztratil, co dělám teď. V rally jsem 10 let a když začnu dělat něco jiného tak to bude změna. Možná se vrátím a budu sledovat příští ročník, až tehdy budu vědět, jestli tuto soutěž postrádám," řekl Sébastien Loeb.
Vzhledem k tomu, že letošním cílem Loeba není vítězství v šampionátu, tak se vyrojily různé otázky ohledně jeho motivace pro Rally Monte Carlo. Před soutěží i samotný Loeb připustil, že neví, jak moc bude motivovaný na první zkoušce. "Nebyl v tom rozdíl. Motivace byla stejná jakmile jsme se rozjeli a odstartovali do soutěže. Na těchto fantastických zkouškách s takovou spoustou sněhu jsem se hodně bavil," řekl po podniku úřadující mistr světa.
Jeden z mála suchých úseků letošního Monte
Navigátor Loeba, Daniel Elena, který dříve na jeho domácí soutěži jezdil i jako jezdec, žertoval a říkal, že se na Monte vrátí nehledě na to, co udělá Loeb: "Na startu budu příští rok jako jezdec. Tentokrát to byly krásné emoce," zakončil s úsměvem.
Loeb s Elenou se v letošním ročníku MS představí ještě ve Švédsku, pak si dají menší pauzu a pojedou až v Argentině. Se šampionátem se rozloučí při Rally de Frace.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?