Vítěz Rally Monte Carlo, Sébastien Loeb, řekl, že nechce měnit svoje plány ohledně ukončení své působnosti ve WRC a to i přesto, že letošní sezonu, ve které se zúčastní jen několika soutěží, zahájil vítězstvím na Monte Carlo.
Loeb také popřel zvěsti, dle kterých by se měl na Rally Monte Carlo objevit i příští rok, letos zde vyhrál před Ogierem na Volkswagenu Polo R WRC o více jak minutu. Získal tak již sedmé vítězství z této klasiky. Během soutěže jedoucí se v okolí francouzského Valence byl dotázán, jestli je to opravdu jeho poslední Monte.
"Rozhodl jsem se, že budu dělat něco jiného [a odejdu z WRC] a neučinil jsem toto rozhodnutí proto, abych ztratil, co dělám teď. V rally jsem 10 let a když začnu dělat něco jiného tak to bude změna. Možná se vrátím a budu sledovat příští ročník, až tehdy budu vědět, jestli tuto soutěž postrádám," řekl Sébastien Loeb.
Vzhledem k tomu, že letošním cílem Loeba není vítězství v šampionátu, tak se vyrojily různé otázky ohledně jeho motivace pro Rally Monte Carlo. Před soutěží i samotný Loeb připustil, že neví, jak moc bude motivovaný na první zkoušce. "Nebyl v tom rozdíl. Motivace byla stejná jakmile jsme se rozjeli a odstartovali do soutěže. Na těchto fantastických zkouškách s takovou spoustou sněhu jsem se hodně bavil," řekl po podniku úřadující mistr světa.
Jeden z mála suchých úseků letošního Monte
Navigátor Loeba, Daniel Elena, který dříve na jeho domácí soutěži jezdil i jako jezdec, žertoval a říkal, že se na Monte vrátí nehledě na to, co udělá Loeb: "Na startu budu příští rok jako jezdec. Tentokrát to byly krásné emoce," zakončil s úsměvem.
Loeb s Elenou se v letošním ročníku MS představí ještě ve Švédsku, pak si dají menší pauzu a pojedou až v Argentině. Se šampionátem se rozloučí při Rally de Frace.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?