Přestože se do cíle Rallye Monte Carlo dostal pouze jeden vůz M-Sport, tak šéf Malcolm Wilson odjíždí se vztyčenou hlavou, jelikož každý z jeho jezdců dokázal zajet alespoň jeden nejrychlejší čas.
M-Sport nasadil do Rallye Monte Carlo přesně čtyři vozy pro Qatar M-Sport WRT a Qatar WRT. Do cíle soutěže se ovšem dostal pouze jeden vůz Ford Fiesta RS WRC a ten pilotovala posádka Mads Ostberg - Jonas Andersson. Jejich počínání v soutěži však skončilo až na šestém místě. Ovšem ani jeden z trojice pilotů Neuville, Hanninen a Novikov se do cíle nedostali. Přesto byl s jejich výkonem Malcolm Wilson spokojen.
Evgeniy Novikov až do svého odstoupení držel skvělé třetí místo celkového pořadí za nedostižným Loebem a Ogierem. K tomu ještě Novikov přidal dva nejrychlejší časy. Stejně jako Novikov, tak i Juho Hanninen skončil na čtvrnácté rychlostní zkoušce, když havaroval. Ovšem Juho si stačil připsat premiérové vítězství s vozem WRC na rychlostní zkoušce. Třetím do party byl Thierry Neuville, který vylomil kolo již na čtvrtém testu a nedokončil tak ani první etapu. "Jsem přesvědčen, že máme v našem týmu několik potencionálních mistrů světa," říká Malcolm Wislon.
"Ano, je to zklamání, že Evgeniy havaroval, protože do cíle nebylo daleko. Juho a Mads měli své vlastní problémy, ale z mého pohledu je dobré, že každý z mých pilotů dokázal zajet nejrychlejší čas na rychlostní zkoušce a to je obrovsky pozitivní. A to musíme připočítat nejrychlejší čas Thierryho na shakedownu. Z Monte nakonec odjíždíme pozitivní, protože víme ten potencionál tam je. Jsem si jistý, že takovýchto soutěží, jako Monte, bude ještě hodně, ale baví mě práce s mladými posádkami. A když jsem viděl výkon Evgeniye, tak jsem si jistý, že tam může letos vyhrát," dodává Wilson.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.