Přestože se do cíle Rallye Monte Carlo dostal pouze jeden vůz M-Sport, tak šéf Malcolm Wilson odjíždí se vztyčenou hlavou, jelikož každý z jeho jezdců dokázal zajet alespoň jeden nejrychlejší čas.
M-Sport nasadil do Rallye Monte Carlo přesně čtyři vozy pro Qatar M-Sport WRT a Qatar WRT. Do cíle soutěže se ovšem dostal pouze jeden vůz Ford Fiesta RS WRC a ten pilotovala posádka Mads Ostberg - Jonas Andersson. Jejich počínání v soutěži však skončilo až na šestém místě. Ovšem ani jeden z trojice pilotů Neuville, Hanninen a Novikov se do cíle nedostali. Přesto byl s jejich výkonem Malcolm Wilson spokojen.
Evgeniy Novikov až do svého odstoupení držel skvělé třetí místo celkového pořadí za nedostižným Loebem a Ogierem. K tomu ještě Novikov přidal dva nejrychlejší časy. Stejně jako Novikov, tak i Juho Hanninen skončil na čtvrnácté rychlostní zkoušce, když havaroval. Ovšem Juho si stačil připsat premiérové vítězství s vozem WRC na rychlostní zkoušce. Třetím do party byl Thierry Neuville, který vylomil kolo již na čtvrtém testu a nedokončil tak ani první etapu. "Jsem přesvědčen, že máme v našem týmu několik potencionálních mistrů světa," říká Malcolm Wislon.
"Ano, je to zklamání, že Evgeniy havaroval, protože do cíle nebylo daleko. Juho a Mads měli své vlastní problémy, ale z mého pohledu je dobré, že každý z mých pilotů dokázal zajet nejrychlejší čas na rychlostní zkoušce a to je obrovsky pozitivní. A to musíme připočítat nejrychlejší čas Thierryho na shakedownu. Z Monte nakonec odjíždíme pozitivní, protože víme ten potencionál tam je. Jsem si jistý, že takovýchto soutěží, jako Monte, bude ještě hodně, ale baví mě práce s mladými posádkami. A když jsem viděl výkon Evgeniye, tak jsem si jistý, že tam může letos vyhrát," dodává Wilson.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?