Jipocar Czech National Team vstupuje mezi elitu WRC týmů

Prokop, Martin - Ernst, Michal
Prokop, Martin - Ernst, Michal, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
Ondřej Krajča 22. ledna 2013 11:06
Sdílej:

Jipocar Czech National Team v čele s pilotem Martinem Prokopem vstupuje jen několik dní po prvním závodu Mistrovství světa v rally mezi elitní skupinu oficiálních WRC týmů. Bude tak v letošní sezoně sedmým uskupením, které bude kromě bodování do pořadí jezdců sbírat také body do poháru WRC týmů.

Celkem na českou stáj čeká jedenáct ze zbývajících dvanácti závodů Mistrovství světa, které byly týmem rovnou do bodování nominovány. Jedinou vynechanou soutěží bude zářijová Rally Australia. Do celkového hodnocení se započítávají všechny bodové zisky a během každé soutěže se mimo absolutní pořadí jezdců rozdělují body právě ještě pro prvních deset závodníků z registrovaných WRC týmů.

Manažer Jipocar Czech National Teamu Quirin Müller: „Jedná se o důležitý krok pro náš tým zvyšující jeho prestiž. Dokazuje to naši maximální profesionalitu a nasazení. Chceme se řadit mezi nejlepší a ukázat našim sponzorům a fanouškům naše maximální nasazení a odhodlání posouvat se kupředu, nepřešlapovat několik let na místě. Nový promotér seriálu WRC, společnost Red Bull Media House, na nás udělal svým přístupem k propagaci šampionátu dobrý dojem a my věříme, že zvýšená publicita pro naše účinkování v soutěžích MS udělá radost všem divákům a současným i budoucím partnerům týmu.“

Jezdec Jipocar Czech National Teamu Martin Prokop: „Za dva týdny na Švédské rally pro nás začíná tak trochu nová éra účinkování v soutěžích MS. Na Monte Carlu jsme ještě bodovat nemohli, ale stále je před námi jedenáct soutěží, kde budou týmové body k dispozici. Po minulé sezoně, mé první s vozem WRC, bude letos opět prioritou spatřit cíl co nejvíce soutěží do kterých odstartuji a pravidelně bodovat v obou tabulkách. Stoupá naše motivace a posiluje se týmový duch. Myslím, že sedmým místem z Monte Carla se sezona slušně rozjela, ale vím, že soupeři ani kritičtí fanoušci nám nic nedarují, takže na sobě musíme neustále pracovat a snažit se dělat soupeřům starost a fanouškům radost.“

Dosud přihlášené WRC týmy v sezoně 2013:Abu Dhabi Citroen Total World Rally TeamCitroen Total Abu Dhabi World Rally TeamJipocar Czech National TeamLotos WRC TeamQatar M-Sport World Rally TeamQatar World Rally TeamVolkswagen MotorsportNominované soutěže MS v rally, kterých se zúčastní Jipocar Czech National Team:Švédsko, Mexiko, Portugalsko, Argentina, Řecko, Itálie, Finsko, Německo, Francie, Španělsko, Velká Británie

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.