Posádka AGROTEC racing teamu Martin Rada – Jaroslav Jugas úspěšně absolvovala 81. ročník Rallye Monte Carlo. Cílovou rampu protnula na 24. místě absolutně, desátá mezi dvoukolkami a s pohárem za vítězství ve třídě 8.
Martin Rada už v sobotním dopoledni prorokoval, že monacký déšť nevěstí nic dobrého a v kopcích nad knížectvím čekají na posádky opravdové galeje. A to se potvrdilo. Hned první průjezd úvodního testu závěrečného dne Moulinet - La Bollene Vesubie (přes kultovní Col de Turini) přinesl výrazné změny ve výsledkové listině. Hustopečská dvojice se po jejím absolvování posunula až na 22. příčku absolutně.
„Průjezd přes Col de Turini byl nepředstavitelný. Opravdu nic tak těžkého jsem v životě nejel. Určitě jsme udělali dobře, že jsme na auto obuli úplně nové pneumatiky. Asfalt pokrývala sněhová břečka, místy se jelo po ledu, s vyšší nadmořskou výškou trať přimrzala. Cesta byla nesmírně uklouzaná a když se auto dostalo jen na chvíli mimo stopu, hrozil výpadek či náraz do blízké skály. Naše první krizovka přišla kousek od Latvalova pola a pohled na další rozházená auta kolem trati nás rovněž notně přibrzdil,“ popsal průjezd hustopečský jezdec.
Statisticky posledním dokončeným testem Rady s Jugasem byla RZ15 Lantosque – Luceram, druhý průjezd Moulinetu byl kvůli havárii jedné z posádek zrušen a alfa dostala přidělen náhradní čas. Poslední dvě zkoušky nakonec byly z bezpečnostních důvodů zrušeny.
„Na tom jsme bohužel trochu prodělali. V prvním průjezdu jsme dojeli auto před námi, ale nemohli jsme ho předjet, takže dosažený čas nebyl úplně nejlepší. Komisaři ale z něho vycházeli při přidělování časů v druhém průjezdu, a tak nás celkově přeskočila dvě auta. Chvilku nás to mrzelo, ale nakonec převážila radost z dokončení tak náročného závodu,“ radoval se Martin Rada.
„Určitě to bylo, z hlediska podmínek, nejtěžší Monte, které jsem kdy odjel. O to více těší náš výsledek, figurujeme v desítce dvoukolek a dostali jsme i poháry za vítězství ve třídě 8. Opět se potvrdilo, že Monte je každým rokem naprosto odlišným závodem, i proto se na tento slavný závod rád vracím,“ uzavřel pilot AGROTEC racing teamu.
„Musíme moc poděkovat za spolupráci Štěpánu Vojtěchovi se Zdeňkem Hrůzou, kteří nám poskytovali důležité informaci o stavu rychlostních zkoušek. Na tomto základě jsme se rozhodovali o volbě pneumatik. Alespoň na zahraničních závodech drží české posádky pohromadě,“ doplnil spolujezdec Jaroslav Jugas.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.