Martin Rada: Každý ročník Monte je unikátní…

Rada, Martin - Jugas, Jaroslav
Rada, Martin - Jugas, Jaroslav, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
Ondřej Krajča 21. ledna 2013 22:28
Sdílej:

Posádka AGROTEC racing teamu Martin Rada – Jaroslav Jugas úspěšně absolvovala 81. ročník Rallye Monte Carlo. Cílovou rampu protnula na 24. místě absolutně, desátá mezi dvoukolkami a s pohárem za vítězství ve třídě 8.

Martin Rada už v sobotním dopoledni prorokoval, že monacký déšť nevěstí nic dobrého a v kopcích nad knížectvím čekají na posádky opravdové galeje. A to se potvrdilo. Hned první průjezd úvodního testu závěrečného dne Moulinet - La Bollene Vesubie (přes kultovní Col de Turini) přinesl výrazné změny ve výsledkové listině. Hustopečská dvojice se po jejím absolvování posunula až na 22. příčku absolutně.

„Průjezd přes Col de Turini byl nepředstavitelný. Opravdu nic tak těžkého jsem v životě nejel. Určitě jsme udělali dobře, že jsme na auto obuli úplně nové pneumatiky. Asfalt pokrývala sněhová břečka, místy se jelo po ledu, s vyšší nadmořskou výškou trať přimrzala. Cesta byla nesmírně uklouzaná a když se auto dostalo jen na chvíli mimo stopu, hrozil výpadek či náraz do blízké skály. Naše první krizovka přišla kousek od Latvalova pola a pohled na další rozházená auta kolem trati nás rovněž notně přibrzdil,“ popsal průjezd hustopečský jezdec.

Statisticky posledním dokončeným testem Rady s Jugasem byla RZ15 Lantosque – Luceram, druhý průjezd Moulinetu byl kvůli havárii jedné z posádek zrušen a alfa dostala přidělen náhradní čas. Poslední dvě zkoušky nakonec byly z bezpečnostních důvodů zrušeny.

„Na tom jsme bohužel trochu prodělali. V prvním průjezdu jsme dojeli auto před námi, ale nemohli jsme ho předjet, takže dosažený čas nebyl úplně nejlepší. Komisaři ale z něho vycházeli při přidělování časů v druhém průjezdu, a tak nás celkově přeskočila dvě auta. Chvilku nás to mrzelo, ale nakonec převážila radost z dokončení tak náročného závodu,“ radoval se Martin Rada.

„Určitě to bylo, z hlediska podmínek, nejtěžší Monte, které jsem kdy odjel. O to více těší náš výsledek, figurujeme v desítce dvoukolek a dostali jsme i poháry za vítězství ve třídě 8. Opět se potvrdilo, že Monte je každým rokem naprosto odlišným závodem, i proto se na tento slavný závod rád vracím,“ uzavřel pilot AGROTEC racing teamu.

„Musíme moc poděkovat za spolupráci Štěpánu Vojtěchovi se Zdeňkem Hrůzou, kteří nám poskytovali důležité informaci o stavu rychlostních zkoušek. Na tomto základě jsme se rozhodovali o volbě pneumatik. Alespoň na zahraničních závodech drží české posádky pohromadě,“ doplnil spolujezdec Jaroslav Jugas.

Témata:
Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?