Posádka AGROTEC racing teamu Martin Rada – Jaroslav Jugas úspěšně absolvovala 81. ročník Rallye Monte Carlo. Cílovou rampu protnula na 24. místě absolutně, desátá mezi dvoukolkami a s pohárem za vítězství ve třídě 8.
Martin Rada už v sobotním dopoledni prorokoval, že monacký déšť nevěstí nic dobrého a v kopcích nad knížectvím čekají na posádky opravdové galeje. A to se potvrdilo. Hned první průjezd úvodního testu závěrečného dne Moulinet - La Bollene Vesubie (přes kultovní Col de Turini) přinesl výrazné změny ve výsledkové listině. Hustopečská dvojice se po jejím absolvování posunula až na 22. příčku absolutně.
„Průjezd přes Col de Turini byl nepředstavitelný. Opravdu nic tak těžkého jsem v životě nejel. Určitě jsme udělali dobře, že jsme na auto obuli úplně nové pneumatiky. Asfalt pokrývala sněhová břečka, místy se jelo po ledu, s vyšší nadmořskou výškou trať přimrzala. Cesta byla nesmírně uklouzaná a když se auto dostalo jen na chvíli mimo stopu, hrozil výpadek či náraz do blízké skály. Naše první krizovka přišla kousek od Latvalova pola a pohled na další rozházená auta kolem trati nás rovněž notně přibrzdil,“ popsal průjezd hustopečský jezdec.
Statisticky posledním dokončeným testem Rady s Jugasem byla RZ15 Lantosque – Luceram, druhý průjezd Moulinetu byl kvůli havárii jedné z posádek zrušen a alfa dostala přidělen náhradní čas. Poslední dvě zkoušky nakonec byly z bezpečnostních důvodů zrušeny.
„Na tom jsme bohužel trochu prodělali. V prvním průjezdu jsme dojeli auto před námi, ale nemohli jsme ho předjet, takže dosažený čas nebyl úplně nejlepší. Komisaři ale z něho vycházeli při přidělování časů v druhém průjezdu, a tak nás celkově přeskočila dvě auta. Chvilku nás to mrzelo, ale nakonec převážila radost z dokončení tak náročného závodu,“ radoval se Martin Rada.
„Určitě to bylo, z hlediska podmínek, nejtěžší Monte, které jsem kdy odjel. O to více těší náš výsledek, figurujeme v desítce dvoukolek a dostali jsme i poháry za vítězství ve třídě 8. Opět se potvrdilo, že Monte je každým rokem naprosto odlišným závodem, i proto se na tento slavný závod rád vracím,“ uzavřel pilot AGROTEC racing teamu.
„Musíme moc poděkovat za spolupráci Štěpánu Vojtěchovi se Zdeňkem Hrůzou, kteří nám poskytovali důležité informaci o stavu rychlostních zkoušek. Na tomto základě jsme se rozhodovali o volbě pneumatik. Alespoň na zahraničních závodech drží české posádky pohromadě,“ doplnil spolujezdec Jaroslav Jugas.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.